150 kWh SSB batéria WeLion v Nio ET7 zvládne dojazd vyše 1044 km
Minulý týždeň spoločnosť Nio vykonala test 150 kWh batérie naživo , pričom jazdila zo Šanghaja do Xiamenu. Počiatočná výška na stanici na výmenu batérií v pobrežnom Šanghaji bola 18 metrov a konečná výška bola 23 metrov, teda asi o 5 metrov vyššie. Maximálna výška počas 14-hodinovej cesty bola 316 metrov. Teplota sa pohybovala medzi -2 °C a 12 °C. Rýchlosť bola obmedzená na 90 km/h a sedan ET7 s hmotnosťou 2 490 kg riadený generálnym riaditeľom Williamom Li dosiahol dojazd 1 044 km. Pritom 92 % jazdy išlo auto na navigácii Pilote+ (NOP+). Celý 14-hodinový výlet sa vysielal naživo online, so začiatkom v nedeľu ráno o 6:30 na stanici na výmenu batérií (PSS) v Šanghaji. Spolujazdcom Williama Li bol Shen Fei, riaditeľ spoločnosti Nio Power. Počas cesty William prezradil, že 150 kWh batéria už bola testovaná na trase medzi Kunmingom a Beihai, čím sa vytvoril rekord pre sériovo vyrábané elektrické vozidlá, keď prešli 1 145 kilometrov na jedno nabitie.
William Li, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Nio , osobne otestoval novú 150 kWh polopevnú batériu (SSB). Počas jazdy na veľkom sedane Nio ET7 Li a jeho spolujazdec dosiahli dojazd 1 044 km so zostávajúcimi 3 % kapacity batérie. To by s najväčšou pravdepodobnosťou poskytlo dodatočný dojazd ďalších 30 km. 92 % času (957 km) ET7 jazdil pod Navigate-on-Pilot (NOP), systémom autonómneho riadenia Nio. Maximálna rýchlosť bola obmedzená na 90 km/h a spotreba energie počas jazdy bola 13,2 kWh/100 km. Priemerná rýchlosť počas jazdy bola 83,9 km/h. Čas cesty bol 12,4 hodiny bez zastávok a prestávok, a celkovo 14 hodín.
150 kWh batéria SSB s polotuhým elektrolytom bola vyvinutá výrobcom batérií WeLion so sídlom v Pekingu. Jeden článok batérie má hustotu energie 360 Wh/kg, zatiaľ čo celá batéria má energetickú hustotu 260 Wh/kg. Nio tvrdí, že batéria má super účinnosť chladenia, pretože chladenie je šesťkrát silnejšie ako majú bežné batérie. „150 kWh batéria Nio je v súčasnosti batériou s najvyššou hustotou energie v masovej výrobe na svete a možno ju prispôsobiť všetkým modelom Nio v predaji,“ povedal zakladateľ spoločnosti Nio pán William Li. Polotuhé batérie sú prechodom a kompromisom medzi tekutými a polovodičovými batériami . Pevné batérie môžu mať na anóde stále lítium, ale namiesto tekutých elektrolytov majú pevné, vďaka čomu sú bezpečnejšie a majú vyššiu energetickú hustotu. Polotuhá batéria WeLion s výkonom 150 kW má hmotnosť 575 kg a je len o 20 kg ťažšia ako 100 kWh batéria s tekutým elektrolytom typu NMC (555 kg), ktorú má súčasná vlajková loď spoločnosti Nio.
Nio v súčasnosti ponúka 75 kWh a 100 kWh batérie typu NMC pre svoje vozidlá, ktoré majú štandardné tekuté elektrolyty. Aj keď je kapacita novej polotuhej SSB batérie oveľa väčšia, má úplne rovnaké rozmery ako ostatné dve menšie batérie a dá sa zameniť do akéhokoľvek vozidla Nio. Spoločnosť Nio tiež oznámila, že vozidlá na platforme NT1 a NT2 sú testované a certifikované na používanie novej batérie. Čo je však na novej technológii používanej automobilkou Nio najlepšie, je to že nezáleží na tom, ktorý model Nio bude ako prvý vybavený 150 kWh batériou: Akonáhle sa nová batéria objaví na prvej výmennej stanici batérií (PSS), môžu ju mať všetky autá. Nová polotuhá batéria je totiž plne kompatibilná s modelmi áut založenými na platforme NT1 a NT2, takže ani staršie EV značky Nio nezostanú bez možnosti požičať si najvýkonnejšiu batériu SSB.
150 kWh batéria SSB od WeLion bude veľmi drahá. Prezident Nio Qin Lihong prezradil, že cena 150kWh batérie bude ekvivalentná cene elektromobilu Nio ET5, ktorý má so 75 kWh batériou cenu 298 000 juanov (37 750 eur). Keďže batérie sú veľmi drahé, očakáva sa, že väčšina ľudí si ich nekúpi, ale iba ju budú vymieňať do svojho vozidla, keď budú potrebovať dlhý dojazd. Napríklad, ak sa chystajú na predĺžený víkendový výlet. Nio túto službu nazýva BaaS (battery-as-a-service). Ak majú vo svojom aute 75 kWh batériu a chcú ju zameniť na 100 kWh, zaplatia 50 juanov (6,3 eur) navyše denne, alebo 880 juanov (111 eur) mesačne. Cena za upgrade na novú polotuhú batériu WeLion bude pravdepodobne vyššia, pretože batéria stojí rovnako ako celý sedan Nio ET5.
Zdroj: carnewschina