Leapmotor C16 – šesťmiestne elektrické SUV s cenou od 20 039 eur
Spoločnosť Leapmotor bola založená v roku 2015 a je jednou z prvých čínskych výrobcov elektrifikovaných automobilov. Po nedávnej dohode expanduje do zámoria v spolupráci s koncernom Stellantis, druhým najväčším európskym výrobcom automobilov. 28.júna 2024 bol oficiálne uvedený na trh Leapmotor C16 . Nové šesťmiestne SUV od spoločnosti Leapmotor podporované koncernom Stellantis prichádza v plne elektrickej verzii (BEV) a aj verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV).
Leapmotor C16 využíva architektúru Leap 3.0 a má dizajn CTC (batérie ako súčasť podvozku) 2.0. Plne elektrické modely využívajú 800 V technológiu. Okrem toho verzie s vyššou špecifikáciou prichádzajú so 128-riadkovým Lidarom od spoločnosti Hesai. Kupujúci majú na výber zo šiestich farieb: Starlight Silver, Starlight Purple, Skylight Grey, Pearl White, Metallic Black a Glazed Emerald. Vizuálne má Leapmotor C16 silnú podobnosť s modelom C10. Má priechodné svetlomety a uzavretú mriežku chladiča, ale jeho celkový tvar je svalnatejší. Auto jazdí na 21-palcových kolesách.
Leapmotor hovorí, že C16 kombinuje vlastnosti MPV s SUV. Variant EREV má rovnaké rozmery ako variant BEV s dĺžkou 4 915 mm, šírkou 1 905 mm a výškou 1 770 mm a rázvorom 2 825 mm. Pre lepšiu predstavu, Leapmotor C16 je o niečo dlhší ako Volkswagen Touareg pre 2024 rok, s rozmermi 4902mm/1984mm/1705mm a rázvorom 2903mm.
Verzie s predĺženým dojazdom EREV majú pod prednou kapotou štvorvalcový 1,5-litrový motor s maximálnym výkonom 68 kW, ktorý slúži len ako generátor elektrickej energie bez mechanického prepojenia na kolesá auta. Vozidlo poháňa elektromotor uložený na zadnej náprave, ktorý poskytuje výkon až 170 kW a krútiaci moment 320 Nm. Kapacita batérie je 28,4 kWh. Dojazd vozidla na čisto elektrický pohon je 200 km (CLTC) a kombinovaný dojazd je 1095 km. Spotreba paliva podľa metodiky WLTC je 6,19 l/100 km, zatiaľ čo pri použití metodiky CLTC je to 5,4 l/100 km, čo sú na vozidlo týchto rozmerov vynikajúce hodnoty.
Plne elektrická verzia (BEV) má 67,7 kWh batériu a tiež výkonnejší motor s výkonom 215 kW a krútiacim momentom 360 Nm. Maximálny dojazd plne elektrickej verzie je 520 km a jej nabitie z 30 na 80% trvá iba 15 minút. Treba poznamenať, že C16 je k dispozícii iba ako auto s pohonom zadných kolies (RWD).
Lidar je k dispozícii len pre najvyššie verzie auta. Bezpečnostné systémy sú podporené nielen 128-riadkovým Lidarom, ale aj čipom Nvidia Orin X. Celkovo je vo vozidle 30 senzorov a teoreticky môže auto dosiahnuť asistenciu jazdy úrovne L3.
Vo vnútri vozidla sa nachádza 14,6-palcová centrálna obrazovka infotainmentu spolu s 10,25-palcovým prístrojovým panelom pred vodičom. Stredová obrazovka má zabudovaný čip Qualcomm Snapdragon 8295, ktorý ovláda funkcie, ako je 360° priestorový pohľad a hlasové ovládanie. Nechýba ani funkcia rozpoznávania tváre. Interiér je dostupný v bielej, oranžovej alebo fialovej farbe.
Zadní pasažieri majú k dispozícii 15,6-palcovú obrazovku multimediálneho systému, ktorá sa vyklápa zo strechy. Pasažieri v druhom rade dostanú elektricky nastaviteľné sedadlá, ktoré ponúkajú 145° ležanie spolu s vyhrievaním a ventiláciou. Malé stolíky sa vyklápajú zo zadnej časti predných sedadiel. Tretí rad sedadiel bol navrhnutý tak, aby maximalizoval pohodlie cestujúcich s 947 mm zvislého priestoru pre hlavu a operadlom, ktoré je možné nastaviť o 10°. Cestujúci v treťom rade dostanú lakťovú opierku so šírkou 120 mm pod zadnými bočnými oknami a majú k dispozícii nabíjanie cez USB typu C. Prístup do tretieho radu je cez stredovú uličku so šírkou 160 mm. Predná a zadná časť auta používa dvojvrstvové zvukotesné sklo.
Ceny šiestich verzií sa pohybujú od 155 800 do 185 800 juanov (20 039 eur– 23 898 eur) a sú nasledovné:
Model C16: typ pohonu/verzia | Cena: juan (eur) |
EREV smart | 155,800 (20 039 eur) |
BEV smart | 161,800 (20 811 eur) |
EREV premium | 162,800 (20 940 eur) |
BEV premium | 168,800 (21 711 eur) |
EREV intelligent driving | 179,800 (23 126 eur) |
BEV intelligent driving | 185,800 (23 898 eur) |
Podľa Leapmotor bolo 50 % predpredaja vykonaných rodinami s dvomi alebo viacerými deťmi, alebo 65 % prepredajov učinili trojgeneračné rodiny. Dodávky vozidla sa začnú budúci mesiac s cieľom navýšiť objem výroby zo súčasných 2 000 ks mesačne na 5 000ks v auguste. V súčasnosti nie sú žiadne správy o tom, či C16 bude jedným z modelov ponúkaných v Európe. Hoci séria T od Leapmotoru má byť viac orientovaná na export, súčasné plány počítajú s exportom do Európy modelu C10.
Zdroj: Volkswagen, Leapmotor, carnewschina