Wuling Starlight S -elektrické SUV veľkosti Škody Kodiaq uvedené na trh v Číne
Nedávno SAIC-GM-Wuling (SGMW) predstavila v Číne kompaktné elektrické SUV Wuling Starlight S , ktoré bude dostupné v čisto elektrickom (BEV) aj plug-in hybridnom variante (PHEV) a bude postavené na architektúre Tianyu D z vývoja spoločného podniku. Spustenie výroby je naplánované už na august tohto roku. Wuling Starlight S je umiestnený ako „rodinné SUV na bežné použitie“. Oficiálne spustenie jeho výroby sa očakáva v auguste tohto roku.
Wuling Starlight S je založený na dizajnovom jazyku Star Wing Aesthetics. Predná časť má úzku delenú skupinu svetiel v tvare „7“. Zadná časť auta je tiež vybavená LED zadnými svetlami v tvare horizontálnej „7“.
Na spojleri zadných dverí je vysoko umiestnené brzdové svetlo, ktoré podčiarkuje jeho športovosť. Zákazníci si budú môcť vybrať zo štyroch vonkajších farieb: Star White, Interstellar Blue, Star Grey a Star Gold.
Z bočného profilu zaujmú tradičné kľučky dverí, čierny rám okien, prahové lišty, ochranné lišty podbehov kolies a strešné nosiče batožiny. Dĺžka vozidla je 4745 mm, šírka 1890 mm, výška1680 mm a rázvor náprav je 2800 mm. Nejde teda o žiadne malé auto v duchu niektorých predchádzajúcich modelov značky, ale je to plnohodnotné rodinné SUV v kategórii Škody Kodiaq.
Elektrický Wuling Starlight S jazdí na pneumatikách 235/55 R18 a nechýba mu ani panoramatické strešné okno s plochou 1,18㎡. Štandardný objem kufra je 525 l a poskytuje aj 85 l skrytého úložného priestoru. Po sklopení zadného radu možno objem kufra ďalej zväčšiť až na 1768 litrov.
Pohonné ústrojenstvo variantu PHEV bude pozostávať z plug-in hybridného systému SGMW Lingxi , ktorý tvorí 1,5-litrový motora s prirodzeným nasávaním a prídavného elektromotora. Spaľovací motor má maximálny výkon 78 kW. K dispozícii budú dve varianty akumulátorov s kapacitou 9,5 kWh a 20,5 kWh, čo zodpovedá čisto elektrickému dojazdu 43 km, respektíve 90 km.
Čisto elektrický variant vozidla (BEV) má pohonný systém tvorený predným elektromotorom s výkonom 150 kW (201 k.) a bude napájaný od lítium-železo-fosfátovej batérie, ktorej konkrétne technické údaje zatiaľ neboli zverejnené.
Interiér bude k dispozícii v troch farebných prevedeniach: svetlo piesková, tmavo čierna a kokosovo hnedá. Veľká plocha kožených dielov je vidieť okolo stredovej konzoly, lakťových opierok a obloženia dverí. Stredová konzola je jednoduchá s dvomi držiakmi nápojov a plochami pre bezdrôtové nabíjanie dvoch smartfónov.
Interiér je podobný ako má Wuling Starlight (pozri špecifikáciu tu ). K dispozícii je 15,6-palcová centrálna ovládacia obrazovka multimediálneho systému s operačným systémom vozidla Ling OS, 8,8-palcový full LCD prístrojový panel a dvojramenný multifunkčný volant s plochým dnom. Na stredovej konzole sú dve odkladacie priehradky na mobilný telefón a držiaky na poháre, ale malý počet fyzických tlačidiel zostal zachovaný.
Medzi ďalšie prvky interiéru patria háčiky v celom interiéri, odkladacia schránka na okuliare, ďalší úložný priestor pod stredovou konzolou a zadná lakťová opierka s držiakmi nápojov.
Sedadlo vodiča podporuje elektrické nastavenie v 6 smeroch a sedadlo spolujazdca podporuje elektrické nastavenie v 4 smeroch, pričom obidve majú aj vyhrievanie a ventiláciu. Podobne aj zadné sedadlá podporujú vyhrievanie a nastavenie operadla s maximálnym uhlom sklonu 127°. Predné sedadlá je možné položiť naplocho, aby tak vytvorili lôžko so zadnými sedadlami.
Ostatné technické špecifikácie a ceny budú zverejnené neskôr, pred očakávaným uvedením na trh v auguste tohto roku. Ak zostane značka verná svojej doterajšej cenovej politike, môžeme sa tešiť na zaujímavé auto. Či to už bude s nezmyselnými doplnkovými európskymi clami, ktoré aj tak zaplatia zákazníci, alebo bez nich! Vývoj zaujímavých elektrických áut v Číne, nezmysly európskych byrokratov určite nezastavia. Svet sa totiž nekončí na poľsko-bieloruskej hranici. Americký General Motors zastúpený v spoločnom podniku SGMW v tom má jasno!
Zdroj: škoda-auto,