Geome Xingyuan – malý elektrický hatchback veľkosti Fábie
Po prvé, toto nie je ďalšia značka od Geely a nie je to ani výsledok nekvalitného spracovania na výrobnej linke Geometry. Názov Geome je zrejme iná verzia názvu podznačky Geometry, pravdepodobne pre tých, ktorí sa boja matematiky 😉. Názov Xingyuan v súčasnosti sa nezdá ako trvalý, pravdepodobne auto ešte nemá anglický názov. Vozidlo je nový elektrický kompaktný hatchback, ktorý sa cieli na autá ako BYD Dolphin a Wuling Bingo.
Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) nedávno zverejnilo zoznam modelov áut pripravovaných na predaj na verejné pripomienkovanie, ktorý obsahuje aj Geome Xingyuan.
Geely Geome Xingyuan vizuálne pripomína Wuling Bingo vďaka dizajnu plávajúcej strechy, prísne aerodynamicky stvárnenej prednej maske auta i celkovým jeho proporciám. Uzavretá maska auta s obrátenými kvapkovitými svetlami na každej strane blatníka má dvojité deflektory v tvare písmena C.
Aerodynamické kryty kolies podľa zoznamu možností sú jedným z niekoľkých rôznych dostupných dizajnov kolies. Vozidlo má poloskryté kľučky dverí, ktoré sú pravdepodobne dobrým kompromisom medzi cenou a aerodynamikou. Čo nie je také zrejmé z bočného profilu, pokiaľ sa nepozriete zblízka, je to, že auto má v skutočnosti C aj D stĺpik, pričom medzi nimi je malé okienko. Vzadu má Xingyuan trojuholníkové svetlá a napodiv sa zdá, že nemá stierač zadného okna.
Geely Geome Xingyuan meria 4135 mm na dĺžku, 1805 mm na šírku a 1570 mm na výšku, zatiaľ čo rázvor osí kolies je 2650 mm. Pre bližšiu predstavu, je to vozidlo s o niečo väčšími rozmermi, ako Škoda Fábia poslednej generácie (dĺžka/šírka/výška (mm): 4 108/1 780/1 459 a rázvor 2564 mm) .
Autá s nižšími špecifikáciami sú vybavené elektromotorom TZ160XS001 s výkonom 58 kW, ktoré dávajú autu maximálnu rýchlosť 125 km/h. Hmotnosť pre tieto verzie je 1215 kg a kupujúci majú na výber medzi 15 alebo 16-palcovými kolesami. Druhá strana v zozname ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) nám poskytuje informácie o výkonnejšej verzii s vyššou špecifikáciou. Využíva elektromotor TZ160XS002 s výkonom 85 kW a dosahuje maximálnu rýchlosť 135 km/h. Je tiež ťažšia s hmotnosťou 1285 kg a je k dispozícii iba so 16-palcovými kolesami.
V súčasnosti nie sú kapacity batérie známe, ale je pravdepodobné, že verzia s vyššou špecifikáciou má väčšiu batériu. Obe verzie používajú lítium-železofosfátové batérie od CATL.
Interiér ani ďalšie technické charakteristiky zatiaľ neboli zverejnené, ale prvé snímky auta odhaľujú vozidlo, ktoré môže výrazne zamiešať kartami v segmente malých mestských elektromobilov. Navyše, keď je podporované technologickým zázemím koncernu Geely, ktorý vlastní značky ako Polestar, Lotus, Volvo, Zeekr, a iné.
Zdroj: carnewschina, škoda-auto