Xpeng P7+ pripravovaný elektrický sedan s vynikajúcou aerodynamikou
Xpeng zverejnil prvé oficiálne obrázky svojho najnovšieho modelu P7+. Predtým bol známy pod kódovým označením F57. Začiatok výroby tohto modelu bol pôvodne naplánovaný na jún 2024. Avšak až teraz Xpeng odštartoval marketingovú kampaň, čo znamená, že Xpeng P7+ už požiadal o predajnú licenciu. Jeho uvedenie na trh je naplánované na štvrtý kvartál tohto roka. Xpeng je jedným z najstarších čínskych startupov zameraných na výrobu elektromobilov. Jeho modelový rad zahŕňa šesť vozidiel: sedany P7i, P5 a Mona M03, crossover G6 , SUV G9 a MPV X9.
Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) nedávno zverejnilo svoj najnovší katalóg modelov, ktoré sa čoskoro budú môcť predávať na verejné pripomienkovanie a tento zoznam obsahuje aj najnovší model Xpeng P7+. Zápis do katalógu je posledným významným regulačným procesom, ktorým je možné povoliť predaj modelu v Číne.
Xpeng P7+ má v katalógu dve strany, oba sú jednomotorové modely, ale s rôznymi farbami karosérie a motormi. Plne elektrický sedan meria 5 056 mm na dĺžku, 1 937 mm na šírku a 1 512 mm na výšku, s rázvorom 3 000 mm. Rozmery auta sú teda väčšie ako u sedanu Xpeng P7i, ktorý meria na dĺžku, šírku a výšku 4 888 mm, 1 896 mm, 1 450 mm a má rázvor 2 998 mm. Pre našinca bude pochopiteľnejšie porovnanie s päťkovým sedanom od BMW s takmer rovnakými rozmermi karosérie.
Dve verzie Xpeng P7+ vážia 1 967 kg a 2 073 kg a obe dosahujú maximálnu rýchlosť 200 kilometrov za hodinu. Obe verzie vstupujúce do katalógu sú napájané lítium-železofosfátovými batériami, obe od Eve Energy. Xpeng P7+ bude poháňaný dvomi elektromotormi, ktoré Xpeng vyrába vo vlastnej réžii. Elektromotory budú ponúkané so špičkovým výkonom 180 kW alebo 230 kW.
Xpeng P7+ nasleduje dizajnový jazyk značky RoboFace. Jeho predná časť obsahuje tenký pás bežiacich svetiel a svetlomety integrované do predného nárazníka. Má rozmerné lichobežníkové nasávanie vzduchu a šikmú líniu kapoty. Pri pohľade zboku je vidieť, že má Xpeng P7+ elegantnú začiernenú líniu strechy, začiernené stĺpiky a bočné zrkadlá. Hoci auto vyzerá ako liftback, v skutočnosti je to sedan, nakoľko má samostatný kufor.
Zo zadnej strany Xpeng P7+ zaujme spojler s integrovaným brzdovým svetlom umiestnený na spodnej hrane zadného okna a nie na veku batožinového priestoru. Má tiež dve zakrivené zadné svetlá a odznak Xpeng. Nabíjací port je umiestnený v pravom zadnom blatníku. Vo všeobecnosti tvar karosérie Xpeng P7+ vykazuje vynikajúce aerodynamické kvality a trochu sa podobá skôr debutovanému Xpengu Mona M03 ( pozri špecifikácie ). Xpeng predtým tvrdil, že M03 má najnižší koeficient odporu vzduchu, iba 0,194 Cd.
Model sa podľa jeho podania nedodáva s LiDARmi, ako niektoré iné modely Xpeng. Xpeng P7+ bude prvým modelom Xpeng, ktorý bude využívať riešenie inteligentného riadenia s výhradne kamerovou víziou podobnou tomu, akú má Tesla . Elektrický sedan Xpeng P7+ sa vyrába v továrni Xpeng v Guangzhou, kde má spoločnosť sídlo.
Nakoľko čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií už zverejnilo model Xpeng P7+ vo svojom katalógu, je možné, že sa v blízkej dobe dočkáme aj jeho oficiálnej premiéry.
Zdroj: bmw, carnewschina