Stelato S9 – luxusný elektrický sedan od BAIC a Huawei
Stelatoje spoločný projekt spoločností Huawei a čínskej štátnej automobilky BAIC. V tomto projekte čínsky IT gigant dodáva softvér a určité časti. BAIC má na starosti platformu a výrobu vozidla. Tento model spolupráce je pre Huawei úplne bežný. S automobilkami Chery , JACa Seres to funguje rovnakým spôsobom. Luxusný sedan Stelato S9 je prvým autom pod značkou Stelato . Spoločnosti Huawei a BAIC plánujú od roku 2025 predávať 120 000 kusov špičkového elektromobilu Stelato S9 ročne. Cieľom tohto auta je konkurovať Mercedes-Benz EQS. Dodávky vozidla začnú v januári 2025 s cenovým rozpätím 450 000 – 550 000 juanov (57 212 – 69 926 eur).
Cieľ predávať ročne 120 000 kusov špičkového produktu pod novým názvom je dosť ambiciózny. BAIC & Huawei sa však spoliehajú na predajnú sieť IT giganta. Stelato S9 bude možné zakúpiť vo vlajkových obchodoch Huawei a HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance). Huawei zároveň dokázal, že dokáže presvedčiť ľudí, aby si kúpili drahý produkt, predajom 59 539 kusov SUV Aito M9 ( pozri špecifikácie ) od februára do júna 2024. Počiatočná cena tohto crossoveru je 469 800 juanov (59 729 eur). Plánovaný objem výroby S9 je teda primeraný.
Stelato S9 stojí na modulárnej architektúre BAIC BE22. Ide o veľký sedan s rozmermi 5160 mm na dĺžku, 1987 mm na šírku, 1486 mm na výšku a rázvorom 3050 mm. Kvôli prehľadnosti, je o 56 mm kratší, o 61 mm širší a o 26 mm nižší ako Mercedes-Benz EQS. Vonkajší dizajn Stelato S9 zostáva v súlade s ostatnými automobilmi podporovanými Huawei, ako sú Aito M9 a Luxeed S7 . Vozidlo je vybavené digitálnymi vonkajšími zrkadlami, skrytými kľučkami dverí a 20/21-palcovými viaclúčovými ráfikmi.
Stelato S9 bude dostupné v jednomotorovom a dvojmotorovom variante. Variant s jedným motorom na zadnej náprave (RWD) poskytuje maximálny výkon 227 kW (304 k) . Dvojmotorový model s pohonom všetkých kolies (4WD) má výkon 158 kW (212 k) pre predný motor a 227 kW pre zadný motor. Doteraz deklarované výbavy ponúkajú akumulátory s kapacitou 79,9 kWh a 97,6 kWh, ktoré poskytujú dojazd 665 km, 672 km a 721 km podľa metodiky CLTC.
Konfigurácia pohonnej jednotky a batérii Stelato S9 má tri možnosti:
- RWD, 227 kW (304 k), 79,9 kWh batéria LFP, dojazd 665 km (CLTC)
- RWD, 227 kW (304 k), 97,6 kWh ternárna batéria NMC, dojazd 721 km (CLTC)
- 4WD, 385 kW (516 k), 97,6 kWh ternárna batéria NMC, dojazd 672 km (CLTC)
Stelato S9 bude prvé auto, ktoré bude využívať inteligentný jazdný systém Qiankun ADS 3.0 od Huawei .
Na certifikačných fotografiách čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT) ešte v marci 2024 bol odhalený prvý produkt značky Stelato – elektrický sedan S9. Verejná prezentácia vozidla sa konala o mesiac neskôr ako súčasť autosalónu v Pekingu. Ministerstvo priemyslu Čínskej ľudovej republiky však nezverejnilo fotografie interiéru a na výstave ukázali auto len s tónovanými sklami a zamknutými dverami. Až teraz boli zverejnené značkové obrázky interiéru nového auta.
Interiér Stelato S9 je navrhnutý v štýle, ktorý je relevantný pre mnohých moderných „Číňanov“. Samostatné sú obrazovky pre prístrojový panel a multimediálny systém a dvojposchodový stredový tunel, na ktorom sú dve platformy pre bezdrôtové nabíjanie. V pravom stĺpiku čelného skla je zabudovaná kamera – to znamená, že zoznam výbavy zahŕňa systémy na rozpoznávanie tváre a monitorovanie stavu vodiča. Pre nový produkt sú namiesto bežných vonkajších spätných zrkadiel k dispozícii kamery, takže na bokoch predného panela sú zabudované ďalšie obrazovky. Všetka elektronika je samozrejme od Huawei.
Zadná časť je vybavená sedadlami s nulovou gravitáciou, obrazovkou v lakťovej opierke s multimediálnym zameraním a ovládaním nastavenia funkcií sedadla, ako aj klimatizácie a panelom pre bezdrôtové nabíjanie. Všetky štyri okná sú vybavené dvojvrstvovým zvukotesným sklom a všetky štyri sedadlá sú vybavené ventiláciou, vyhrievaním a masážnymi funkciami. Po sklopení sedadla predného spolujazdca môže so zadným sedadlom tvoriť rovnú posteľ.
Zdá sa, že Huawei a BAIC sú si celkom istí úspechom S9, pretože už pracujú na ďalších dvoch autách pod značkou Stelato. Jedným z nich je kombi variant sedanu S9. Prijíma rovnakú modulárnu architektúru BE22. Keďže o vozidlá s karosériou typu kombi nie je v Číne záujem, druhé auto od Stelata môže mať silné exportné ambície.
Zdroj: carnewschina