Neta S Wagon-elektrické kombi s 800V platformou v predpredaji od 24 156 eur
Spoločnosť Neta Auto začala s predpredajom Neta S Wagon , plne elektrického kombi (BEV) dostupného v troch verziách s cenou od 189 900 do 209 900 juanov (približne 24 156 až 26 700 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Očakáva sa, že dodávky začnú v novembri 2024. Neta S Wagon je súčasťou expanzie spoločnosti Neta Auto na trh nových energetických vozidiel (NEV). Značka, ktorú uviedla spoločnosť Hozon Auto v roku 2018, zahŕňa modely ako crossovery Aya , X a L , sedan S a kupé GT . Verzia rodinného kombi s názvom Neta S Wagon je ich najnovším prírastkom.
Model Neta S Wagon vychádza z modelu Neta S, vlajkovej lode sedanu spoločnosti Neta, ktorý bol pôvodne uvedený na trh 31. júla 2022 a je prvým počinom spoločnosti Neta na strednej až vyššej úrovni trhu, ktorý ponúka elektrické vozidlo vo verzii s predĺženým dojazdom (EREV) a čisto elektrické verzie BEV. Podľa oznámenia z 23. augusta 2024 bude pripravovaný 800V kombi variant Neta S využívať skateboardový podvozok CATL známy ako CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis). Tvrdí sa, že ide o svetovú novinku v sériovom automobile, pričom Neta S Wagon je nielen prvým vozidlom, ktoré používa skateboardový podvozok CATL, ale je aj prvé vozidlo na svete, ktoré používa akýkoľvek skateboardový podvozok.
Neta S kombi si zachováva dizajn prednej časti sedanu Neta S, ktorý má rozdelené predné svetlomety a lichobežníkový prívod vzduchu s čiernou sieťovinou. Kombi má v porovnaní so sedanom rovnú líniu strechy s prepracovanými trojuholníkovými oknami na C/D stĺpikoch a bez chrómového lemovania v hornej časti okien. Zadná časť obsahuje strešný spojler a voliteľný spojler v štýle „ducktail“. Neta S Wagon meria 4980 mm na dĺžku, 1980 mm na šírku a 1480 mm na výšku, s rázvorom 2980 mm. Strešný nosič má nosnosť až 100 kg. Pre lepšiu predstavu pre náš pospolitý ľud, Neta S v kombi variante je o 78 mm dlhšia, o 131 mm širšia, o 2 mm nižšia a má o 139 mm väčší rázvor ako najnovšia generácia Škody Superb kombi za letnú akciovú cenu 37 940 eur za základnú benzínovú motorizáciu 1.5 TSI ACT s výkonom 110 kW (150 k) e-TEC.
Elektrické kombi Neta S oficiálne označené ako Neta S Wagon, využíva platformu skateboardového podvozku CIIC 800V od CATL s elektrickým pohonom z karbidu kremíka s výkonom 200 kW a podporuje rýchlosť nabíjania 5C (t.j. päťnásobkom kapacity batérie). Má dojazd 550 kilometrov podľa skúšobnej metodiky CLTC. Neta S Wagon BEV je ponúkaný aj v dvoch variantoch na bežnej 400 V platforme: 510 Air a 640 AWD Max, s predpredajovou cenou od 166 900 juanov (približne 21 230 eur) a 219 900 juanov (27 972 eur).
Model Neta S Wagon CIIC 800V Max je vybavený 128-riadkovým systémom LiDAR, 31 asistenčnými senzormi pre vodiča a čipmi pre autonómne riadenie Nvidia Orin-X. Systém zahŕňa aj asistenciu vysokorýchlostnej navigácie.
800 V verzia Neta S Wagon BEV má vstúpiť do sériovej výroby a bude postavená na skateboardovom podvozku CIIC (CATL Integrated Intelligent Chassis) od CATL, podľa vyhlásenia zdieľaného s CnEVPost. Tento model bude prvým modelom osobného auta na svete, ktorý bude postavený na skateboardovom podvozku, čím urobí prvý krok smerom k personalizovanej, inteligentnej a na scenári založenej stavbe auta, uviedla Neta. Dňa 11. januára 2023 spoločnosť Neta oznámila, že podpísala dohodu o spolupráci s dcérskou spoločnosťou CATL v Šanghaji o spolupráci na projekte CIIC .
Technológia CIIC od CATL umožňuje oddelenie hornej a dolnej časti karosérie a ich paralelný vývoj, čím sa skráti vývojový cyklus a zmení sa tradičný vývoj vozidiel a obchodný model. Podvozok preberá funkcie riadenia pohybu vozidla a energie, absorbuje až 85 percent energie čelného nárazu a znižuje obmedzenia, ktorým čelí konštrukcia vozidla, uvádza sa v stručnej správe. Skateboardový podvozok dosahuje vysoký stupeň integrácie, aký sa v automobilovom podvozku nikdy predtým nevidel, pričom integruje všetky moduly spôsobilosti EV, vrátane hnacieho ústrojenstva, brzdového systému, systému riadenia a systému tepelného manažmentu, oznámila spoločnosť Neta. Očakáva sa, že CIIC vďaka svojej modulárnej konfigurácii výrazne zníži vývojové cykly a náklady a zároveň optimalizuje usporiadanie vozidla pre priestrannejší a flexibilnejší interiér. CIIC využíva technológiu CTC (Cell to Chassis), ktorá integruje batériové články do podlahovho roštu karosérie vozidla, čím pomáha zlepšiť dojazd, zvyšuje pevnosť karosérie na ohyb a umožňuje lepšiu ochranu batérie, uviedla Neta minulý rok.
K dispozícii je aj variant EREV kombi Neta S, ktorý je vybavený 1,5-litrovým atmosférickým benzínovým motorom, ktorý funguje len ako generátor elektrickej energie pre elektromotor s výkonom 200 kW (268 k). Tento variant ponúka dve možnosti batérie: lítium-železofosfátovú (LFP) batériu s kapacitou 31,7 kWh alebo ternárnu batériu NMC s kapacitou 43,9 kWh. Dojazd len na elektrický pohon sa pohybuje od 125 do 185 kilometrov, s celkovým dojazdom až 1 200 kilometrov v hybridnom režime. Dodávky variantov EREV sú naplánované už na september 2024.
Vnútri má Neta S kombi zaujímavý minimalistický dizajn s umelými semišovými materiálmi. Na stredovom tuneli je opretý 17,6-palcový 2,5K centrálny dotykový displej multimediálneho systému, pred vodičom auta je 12,7-palcový digitálny prístrojový panel a 49-palcový projekčný displej s prvkami virtuálnej reality AR-HUD. Vozidlo má vnútri aj 6,5 l chladničku, špičkové ozvučenie a vyhrievané, ventilované a masážne predné sedadlá.
Zdroj: carnewschina, cnevpost, škoda-auto