Luxeed R7 elektrické SUV kupé od Huawei a Chery: prémiový luxus s cenou od 34 125 eur

Značka Luxeed, ktorú vytvoril Huawei spolu s Chery, bola uvedená na trh minulý rok, pričom prvým modelom značky bol elektrický sedan Luxeed S7 a druhým modelom bude elektrické SUV kupé Luxeed R7. Dnes bol Luxeed R7 oficiálne predstavený v rámci generálky predstavenia nových produktov Huawei. Vonkajší vzhľad Luxeed R7 bol odtajnený ešte v júni, ale teraz po prvýkrát sa ukázal aj jeho interiér. Elektrické SUV kupé Luxeed R7 má za cieľ konkurovať Tesle Model Y hlavne ponukou priestrannejšieho interiéru.

Luxeed je jednou zo štyroch značiek, ktoré vytvorila spoločnosť Huawei v rámci svojej dcérskej spoločnosti HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance), ktorá je zodpovedná za rozvoj hlavného smeru automobilového biznisu čínskeho IT giganta. Ďalšie tri značky sú AITO, Stelato a Maextro. Značky AITO a Stelato boli uvedené na trh v spolupráci so Seres a BAIC. Automobilka JAC sa stala partnerom značky Maextro, no jej debutový model ešte nebol predstavený.

Pokiaľ ide o exteriér, Luxeed R7 nasleduje dizajnový koncept One-Box. Vozidlo má zabudované pokročilé funkcie jazdnej asistencie aj vďaka 192-riadkovému Lidaru na streche. Luxeed R7 jazdí na 20-palcových dvojitých päťlúčových alebo 21-palcových dvojitých desaťlúčových ráfikoch. Na výber je šesť vonkajších lakov, a to Phantom Purple, Sunlight Blue, Ceramic White, Deep Space Gray, Gilded Black a Metropolitan Red.

Luxeed R7 je umiestnený ako čisto elektrické SUV kupé. Je to druhý model Luxeed po elektrickom sedane S7 (pozri špecifikácie tu ) a tiež prvé SUV kupé v skupine HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) s rozmermi 4956 mm na dĺžku, 1981 mm na šírku, 1634 mm na výšku a rázvorom 2950 mm. Pohotovostná hmotnosť – od 2148 do 2320 kg, v závislosti od výbavy.

Pohonná jednotka Luxeed R7 ponúka v základe jednomotorový pohon zadnej nápravy (RWD) a vo vyššej výbave dvojmotorový pohon všetkých kolies (AWD). Maximálny výkon jednomotorovej verzie je 215 kW (288 k) a maximálny sumárny výkon dvojmotorovej verzie je 365 kW (489 k), uvádza certifikačná informácia čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT). Luxeed R7 sa štandardne dodáva s 800 V vysokonapäťovou platformou, ktorá umožňuje už po 15-minútovom nabíjaní na výkonnej DC nabíjacej stanici odísť s energiou doplnenou na dojazd 400 km.

Na webovej stránke značky je uvedená 82 kWh batéria ako štandardná konfigurácia a 100 kWh batéria ako voliteľná konfigurácia. Značka ale ešte musí oficiálne potvrdiť podrobné parametre pohonnej jednotky.

Vnútri vozidla zaujme moderný minimalisticky stvárnený interiér s kvalitnými povrchovými materiálmi. Elektronický systém vozidla  pracuje s operačným systémom HarmonyOS 4 od spoločnosti Huawei. Pred vodičom auta je 12,3-palcový prístrojový panel a oválny volant za ktorým sa nachádza volič jazdných režimov.  V strede vidíme plávajúcu centrálnu riadiacu obrazovku multimediálneho systému, difúzor akustickej jednotky Schroeder za centrálnou ovládacou obrazovkou, ako aj plochy pre bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov a držiaky nápojov umiestnené na stredovej konzole.

Zadná časť predného sedadla navyše podporuje rozhranie Huawei MagLink Magic Car Interface. V interiéri nechýba ani panoramatické strešné okno a pod lakťovou opierkou aj palubná chladnička s objemom vyše  8 litrov a možnosťou držiavania teploty v rozsahu 3 až 50°C.

Sedadlá navyše podporujú elektrické nastavenie v 18 smeroch a 10-bodovú masáž, zatiaľ čo sedadlo spolujazdca umožňuje aj sklopenie do polohy s tzv. nulovou gravitáciou. Štandardný objem zadného kufra je 837 litrov a po sklopení druhého radu je možné objem na prepravu batožiny zväčšiť až na 2 130 litrov.

Vozidlo bude dostupné v troch verziách. Počas tohto obdobia môžu zákazníci, ktorí zaplatili vratnú zálohu 2 000 juanov (255 eur), využiť zľavu 5 000 juanov (637 eur) z konečnej kúpnej ceny.

·         Luxeed R7 Pro: začína od 268 000 juanov (34 125 eur), dojazd 667 km (CLTC), platforma Huawei Tuling, Huawei ADS Basic  
·         Luxeed R7 Max: začína od 308 000 juanov (39 219 eur), dojazd 802 km (CLTC), platforma Huawei Tuling, Huawei Qiankun ADS 3.0  
  ·         Luxeed R7 Ultra: začína od 348 000 juanov (44 312 eur), dojazd 736 km (CLTC), AWD, platforma Huawei Qiankun ADS 3.0  

Na záver už len jedno konštatovanie: bruselskí byrokrati nie tak dávno chceli veľmi uškodiť spoločnosti Huawei a tak všemožne potláčali ich podnikanie na “západe”. Huawei sa aj v dôsledku tohto tlaku viac sústredil na iné segmenty trhu, než len mobilné telefóny a 5G siete. Využil svoje obrovské technologické zázemie na vývoj špičkových technologických riešení pre automobilový priemysel a dnes ponúka produkty o ktorých sa západnej konkurencii môže iba snívať. Pri pohľade na kvalitu a cenovky za Luxeed R7, asi oprávnene naskakuje “husia koža” čelným predstaviteľom mnohých európskych automobiliek. Na príčiny tohto javu sa sústredíme v inom článku a nakoľko je niekedy jedenkrát vidieť viac, ako 100 x počuť, dolu je aktuálne video aj s niektorými doplnkovými informáciami, ktoré mnohé napovedia.

Zdroj videa: CarForLife

Zdroj: carnewschina, luxceed