Nio Onvo L60 -konkurent pre Teslu Model Y začína od 19 029 eur s prenájmom batérie
Minulý december v mediálnej komunikácii zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Nio pán William Li uviedol, že spoločnosť sa neponáhľa so spustením prvého modelu svojej druhej značky v silnej konkurencii, ale počká, kým ostatní budú dosť vyčerpaní na to, aby „prehodili stôl“. 19. septembra 2024 v Hefei v provincii Anhui, kde sa nachádzajú dve továrne spoločnosti Nio, spoločnosť Onvo oficiálne uviedla na trh svoj prvý model, L60, v snahe splniť sľub p. Li vstúpiť na trh s atraktívnou cenovkou v čase, keď iné automobilky budú unavené z cenových vojen.
Onvo L60 je prvý model značky Onvo orientovanej na masový segment trhu. K dispozícii sú dve verzie nového auta so 60 kWh a 85 kWh akumulátormi. Ceny začínajú na 149 900 juanov ( približne 19 029 eur podľa aktuálneho kurzu NBD) s BaaS (batériou ako službou, teda mesačným platením za prepožičanie batérie a možnosťou jej rýchlej výmeny na výmenníkových staniciach batérii) alebo od 206 900 do 235 900 juanov (26 264 – 29 946 eur) vrátane nákupu batérie k vozidlu. Najprekvapujúcejšou vecou je možnosť nákupu 52-litrovej chladničky Midea do vozidla.
Onvo L60 je SUV kupé strednej veľkosti zamerané na rodinný trh, na rovnaký trh, na ktorý sa Tesla zameriava so svojím Modelom Y, najpredávanejším modelom SUV v Číne. Onvo L60 si vyberal Model Y ako svojho priameho konkurenta s počiatočnou cenou 206 900 juanov (26 264 eur) vrátane batérie, pričom prezident spoločnosti Onvo p. Alan Ai na predstavení auta zdôraznil, že je o 43 000 juanov (5 459 eur) nižšia ako súčasná počiatočná cena Tesly Model Y 249 900 juanov v Číne. Oficiálna počiatočná cena na Onvo je tiež o 13 000 juanov (1 650 eur) nižšia, ako 219 900 juanov, za ktorú sa vozidlo predávalo pri začatí predpredaja 15. mája 2024.
A to nie je všetko. Rovnako ako hlavná značka Nio, aj Onvo podporuje systém pre rýchlu výmenu batérie, ktorá umožňuje zákazníkom kúpiť si iba vozidlo bez batérie a prenajať si batériu v rámci obchodného modelu BaaS (batéria ako služba), čím sa ešte viac znižuje bariéra nákupu v reakcii na širšiu konkurenciu. Pri kúpe v rámci služby BaaS začína Onvo L60 na cene 149 900 juanov (19 029 eur) s mesačným poplatkom za prenájom batérie 599 juanov (76 eur) alebo 899 RMB (114 eur) v závislosti od batérie. Predajné ceny na úvodné verzie Onvo L60 sú nasledovné:
Onvo L60 s batériou: | Cena s Batériou | Cena auta so službou BaaS | Prenájom batérie BaaS |
60 kWh | 26 264 eur | 19 029 eur | 76 eur /mesiac |
85 kWh | 29 946 eur | 19 029 eur | 114 eur/mesiac |
Zákazníci, ktorí zaplatia zálohu za Onvo L60 do 8. októbra2024 môžu využívať výhody ponúkané majiteľom vozidiel Founding Edition. To zahŕňa: Prvý majiteľ si môže užívať 5 rokov bezplatného prístupu k funkcii NOA s pilotným asistenčným riadením v celom scenári od dátumu doručenia. Majitelia, ktorí si kúpia vozidlo podľa modelu BaaS, môžu využiť ďalšie oslobodenie od fakturačného poplatku BaaS po každých 4 dokončených fakturačných poplatkoch za prenájom batérie počas 5 rokov, a to až do maximálne 12 bezplatných faktúr BaaS. 20 poukážok na 20 úplne bezplatných služieb výmeny batérií a iné benefity.
Onvo L60 je väčšie ako Tesla Model Y, s dĺžkou 4 828 mm, šírkou 1 930 mm a výškou 1 616 mm pri rázvore osí kolies 2 950 mm. Pre porovnanie, Model Y od Tesly má dĺžku, šírku a výšku 4 750 mm, 1 921 mm, 1 624 mm a rázvor 2 890 mm. Onvo L60 je prvým modelom pod záštitou Nio, ktorý je postavený na platforme NT 3.0, hoci výrobca elektrických vozidiel (EV) zmierňuje svoj dôraz na platformy vozidiel. Nio ET9, ohlásený koncom minulého roka, je ďalším modelom založeným na platforme NT 3.0, ale jeho dodávky sa začnú až v prvom štvrťroku budúceho roka. Onvo L60, podobne ako Nio ET9, je založený na 900 V vysokonapäťovej platforme, ktorá prináša nižšiu spotrebu energie ako tradičná 400 V platforma. Súčasné modely hlavnej značky Nio sú založené ešte na 400 V platforme.
Exteriér Onvo L60 bol navrhnutý tak, aby ešte viac znižoval spotrebu energie, s koeficientom aerodynamického odporu 0,229 Cd, čo je podľa spoločnosti Onvo najnižšia hodnota zo všetkých sériovo vyrábaných SUV na svete. To prináša modelu L60 spotrebu energie len 12,1 kWh na 100 kilometrov podľa normy CLTC.
Všetky verzie Onvo L60 využívajú na zadnej náprave elektromotor TZ188S001 s výkonom 240 kW, ktorý dokáže dodať krútiaci moment až 305 Nm. Vďaka účinnosti pohonu 92,3 % dokáže ísť auto až na maximálnu rýchlosť 200 km/h. Verzie s dvoma motormi a pohonom všetkých kolies (4WD) si zachovávajú tento motor a na prednú nápravu pridávajú dodatočný elektromotor YS198S001 s výkonom 100 kW. Kombinovaný špičkový výkon verzie 4WD je 340 kW s maximálnym krútiacim momentom 440 Nm. Rýchlosť tejto verzie je obmedzená na 203 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 4,6 sekundy.
Vozidlo disponuje batériou s kapacitou 60 kWh, ktorá poskytuje štandardný dojazd 555 kilometrov podľa metodiky CLTC. Batéria vo vozidle s dlhým dojazdom má kapacitu 85 kWh a dojazd 730 kilometrov CLTC. Predchádzajúce regulačné podanie odhalilo, že dodávateľom batérií pre Onvo L60 je FinDreams Battery, divízia batérií spoločnosti BYD . Spoločnosť Onvo tiež plánuje predstaviť batériu s ultra dlhým dojazdom pre model L60, ktorá by umožnila dojazd až 1 000 kilometrov, no neuviedla sa žiadna časová os. Pre hlavnú značku Nio sú už dostupné polotuhé batérie s kapacitou 150 kWh, ktoré v niektorých modeloch Nio umožňujú dojazd vyše 1 000 kilometrov.
Auto je dostupné v siedmich farbách: Dawn Orange, Coastal Blue, Starry Black, Polar Silver, Snow Peak White, Distant Mountain Blue a Yunxia Purple.
Na prvý pohľad sa zdá, že Onvo L60 má k interiéru prístup ako Tesla Model Y. Vpredu je len jedna obrazovka a na rozdiel od vozidiel Nio je obrazovka infotainmentu namontovaná horizontálne. Ide o 3K obrazovku s pomerom strán 16:10 a ultratenkým rámom širokým len 5,35 mm, čo predstavuje pomer obrazovky k telu 91,5 %. Okrem toho, v odklone od štýlu Nio, je volič pohonu presunutý zo stredovej konzoly na páku na volante ako v Tesle.
Stredová konzola má dve šikmé podložky na nabíjanie mobilných telefónov s ďalším úložným priestorom priamo vpredu. Vzadu sú dva držiaky na poháre spolu s oddeleným otváracím boxom. V odklone od minimalizmu podobnému Tesle má Onvo L60 13-palcový head-up displej, ktorý znižuje potrebu odčítavania údajov zo stredovej obrazovky a zobrazuje takmer všetko. Auto má trojramenný volant s dvomi rolovacími kolieskami a nechýba ani systém sledovania únavy vodiča.
Operadlá predných sedadiel sa dajú sklopiť, čím sa vytvorí rovný súvislý povrch so sedadlami zadnej lavice. Onvo zverejnilo množstvo obrázkov využitia, ako sa dá tento priestor využiť na oddych. Predné aj zadné sedadlá sú vyhrievané a sedadlo spolujazdca má extra dlhú pohyblivú opierku lýtok, ktorá je tiež vyhrievaná. Materiály pre samotné sedadlá boli vyvinuté vo vlastnej réžii a využívajú materiál, ktorý Onvo nazýva Caretech. Je šetrný k pokožke, nealergický a antibakteriálny, prešiel certifikáciou OEKO-TEX 100 pre matky a dojčatá úrovne 1. Okrem toho majú sedadlá 10-vrstvovú ergonomickú kompozitnú štruktúru a využívajú kompozitný povrch s hrúbkou 15 mm, o ktorom spoločnosť Nio tvrdí, že môže pomôcť predchádzať únave pri dlhých cestách. Pri uvedení na trh bol interiér opísaný ako „mestská oáza“, ktorá kladie dôraz na zdravie a pohodlie.
Cestujúci vzadu dostanú 8-palcovú obrazovku namontovanú na zadnej strane stredovej konzoly pre ovládanie niektorých funkcii a pre zábavu. Cez mobilnú aplikáciu môže majiteľ nastaviť rýchle zahriatie kokpitu z 0 na 20 stupňov len za 30 sekúnd. Spolu s filtrom prachových častíc PM 2,5 má auto ešte aj viacvrstvový filtračný systém, ktorý dokáže pohlcovať aj nebezpečné plyny pomocou aktívneho uhlia a baktérii.
Panoramatická strecha s rozlohou 1,9 metra štvorcového dokáže blokovať 99,99 % ultrafialových lúčov. Batožinový priestor Onvo L60 stačí na dva 28-palcové kufre, dva 24-palcové kufre a jeden 20-palcový kufor – údajne dosť pre päťčlennú rodinu. Kupujúci majú na výber zo štyroch farieb interiéru: jemná biela, elegantná čierna, teplá hnedá, ľaliovo fialová.
Onvo L60 prichádza s 18-reproduktorovým 1020W zvukovým systémom s Dolby Atmos. Auto má samozrejme aj funkciu karaoke. Kokpit poháňa čipset Qualcomm Snapdragon 8295P. To poskytuje 60 TOPS výpočtový výkon s podporou umelej inteligencie (AI) a auto má 256 GB dátového úložného priestoru. Azda najväčším prekvapením je 52-litrová chladnička Midea, ktorú môžete umiestniť pod podlahu kufra.
Pri predstavení sa ukázalo, že softvér inteligentného riadenia modelu Onvo L60 je už o jednu generáciu novší ako softvér Nio a že softvér ostatných modelov Nio bude neskôr aktualizovaný na túto úroveň spoločnosťou cez internet OTA. Systém núdzového brzdenia AEB pre čelné kolízie funguje do rýchlosti 120 km/h. Štandardne sa uvádza 45 aktívnych bezpečnostných systémov.
Onvo L60 nie je vybavené Lidarom a používa systém založený na kamerovom videní. Inteligentný jazdný systém Onvo je známy ako OSD (Onvo Smart Driving). Napriek tomu, že ide o systém založený na vízii, NOA podľa Onvo funguje na 99,9 % ciest a video ho ukázalo v prevádzke na rôznych cestách, vrátane mestských a vyhýbajúcich sa nepravidelne zastavujúcim vozidlám. Podporované je aj parkovanie bez vodiča. Počítačové napájanie pre OSD pochádza z jedného čipu Nvidia Orin X s 254 TOPS. Senzory pozostávajú zo siedmich 8MP HD kamier s maximálnym dosahom detekcie vpred 687 metrov. K dispozícii je tiež 4D zobrazovací radar s milimetrovými vlnami s maximálnym dosahom detekcie 370 metrov.
Napriek tomu, že sa pri uvedení na trh hovorilo o dvojmotorovej verzii Onvo L60, ceny tejto verzie neboli oznámené a je možné, že kupujúci si na ňu budú musieť počkať o niekoľko mesiacov dlhšie. Rovnako málo sa hovorilo o 85 kWh batérii. Toto je však pravdepodobne batéria typu NCM a nie LFP.
Onvo nemá vlastné swap stanice na rýchlu výmenu batérii, ale je kompatibilné so všetkými swap stanicami Nio štvrtej generácie a so stanicami tretej generácie, ktoré boli vhodne upravené. Pri spustení to znamená okolo 1 000 staníc a Onvo sľubuje do konca roka 2025 celoštátne pokrytie 2 500 kompatibilných staníc.
Zdroj: carnewschina, cnevpost