Dongfeng Forthing Xinghai S7 – aerodynamicky optimalizované EV od 15 317 eur
Dongfeng predstavil značku Forthing na IAA v Mníchove v roku 2023. Pre nás na Slovensku je značka Dongfeng zaujímavá tým, že už má u nás etablované zastúpenie s pomerne bohatou ponukou vozidiel, ktorá už zahŕňa aj model S7. Značka Forthing vlastnená koncernom Dongfeng, nedávno uviedla na trh nový modelový rad Xinghai: tento rad bol vytvorený špeciálne pre elektrifikované a pomerne prestížne modely.
26. septembra 2024 značka Dongfeng Forthing uviedla na trh svoj obnovený a aerodynamicky optimalizovaný Xinghai S7 , elektrický sedan s karosériou typu liftback. Napriek tomu, že ide o väčšie auto ako Xpeng Mona M03 , niektoré tvrdenia Dongfengu nás vedú k presvedčeniu, že spoločnosť so sídlom vo Wu-chane vidí o niečo menšie auto od Xpengu ako jedného zo svojich konkurentov. Pri spustení predpredaja koncom augusta 2024 boli oznámené dve verzie s cenou 129 800 juanov ( približne 16 596 € podľa aktuálneho kurzu NBS) za verziu Joy a 139 900 juanov (17 887 €) za verziu Lux . Po oficiálnom spustení predaja sú k dispozícii už tri verzie, všetky s dojazdom 555 km. Ceny na vozidlo, ako je v Číne zvykom pri oficiálnom uvedení do predaja, klesli a teraz sú stanovené od 119 800 až do 139 800 juanov ( približne 15 317– 17 874 € podľa aktuálneho kurzu NBS). Verzie Forthing Xinghai S7 sú nasledovné:
Forthing Xinghai S7 edícia Light | 119 800 juanov (15 317 eur) |
Forthing Xinghai S7 edícia Joy | 129 800 juanov (16 596 eur) |
Forthing Xinghai S7 edícia Lux | 139 800 juanov (17 874 eur) |
Tieto ceny sú veľmi jasne podobné cenám na Xpeng Mona M03. Okrem toho obe autá svojim dizajnom v štýle liftback stierajú hranicu medzi hatchbackom a sedanom. Pri uvedení Xpeng Mona M03 sa tvrdilo, že má najnižší koeficient aerodynamického odporu zo všetkých sériovo vyrábaných hatchbackov s hodnotou Cd 0,194, ktorú teraz zrejme prekonal Dongfeng modelom Xinghai S7, ktorý uvádza koeficient odporu vzduchu len Cd 0,191, čo by malo byť najnižšie číslo pre sériovo vyrábané auto.
Dĺžka Forthing Xinghai S7 je 4935 mm, šírka 1915 mm, výška 1495 mm, s rázvorom 2915 mm. Elektrický sedan Dongfeng Forthing Xinghai S7 je teda plnohodnotné vozidlo pre rodinu, ktoré veľkosťou výrazne prekonáva náš etalón rodinného auta, Škodu Superb s rozmermi 4 869 mm na dĺžku, 1 864 mm na šírku a 1 469 mm na výšku, s rázvorom 2 841mm a cenou od 39 640 € za verziu so základným 110 kW benzínovým motorom.
Vpredu má auto uzavretú mriežku chladiča. Jeho skupina svetlometov je v súlade s dizajnom rodiny vozidiel Forthing a vyzerá trochu ako tvar čísla 7. Je zrejmé, že na získanie nízkeho koeficientu odporu vzduchu sa používa množstvo dizajnových prvkov, ako sú skryté kľučky dverí a aerodynamické kryty diskov kolies. Auto je dostupné s 19 alebo 20-palcovými kolesami. Od B stĺpika sa línia strechy Forthing Xinghai S7 začína stáčať nadol takmer ako kupé. Kupujúci si môžu vybrať z piatich farieb: dymová a dažďová modrá, modrozelená, obláčiková biela, červená oblaková červená a tmavo čierna.
Vzadu sú dvere batožinového priestoru zakončené spojlerom a v štandarde majú elektricky ovládaný systém ich otvárania. Napriek tomu, že ide o podstatne väčšie auto ako Xpeng Mona M03, kapacita kufra Forthing Xinghai S7 je v skutočnosti podstatne menšia a to 541 litrov oproti 621 litrom pre Xpeng. Pri sklopených sedadlách je možné tento objem rozšíriť až na 1303 litrov. Vozidlo má aj doplnkový batožinový priestor pod prednou kapotou.
Pohon Forthing Xinghai S7 zabezpečuje 160 kW elektromotor na zadnej náprave (RWD), s krútiacim momentom 310 Nm, ktorý zrýchli auto z 0 na 100 km/h za 6,67 sekundy. Motor napája energiou lítium-železofosfátová batéria s kapacitou 56,8 kWh, ktorá zabezpečí elektrickému sedanu dojazd 555 km. Vďaka vynikajúcej aerodynamike má elektromobil spotrebou energie na úrovni 11,9 kWh na 100 km. Uvádza sa, že neskôr bude k dispozícii aj verzia s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV).
Vozidlo je vybavené základným asistenčným systémom, ktorý využíva kamery, ultrazvukové senzory a milimetrové radary. Tento systém môže podporovať funkcie, ako je adaptívny tempomat pri plnej rýchlosti, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a udržiavanie jazdného pruhu.
Vo vnútri môže byť Forthing Xinghai S7 vyrobený buď v čiernej alebo bielej farbe, alebo ako sa oficiálne nazývajú, Oriental White a Sky Twilight Black. Vpredu má auto 15,6-palcovú obrazovku infotainmentu a 8,8-palcový displej prístrojového panelu. Infotainment systém beží na systéme Xinghai OS, ktorý údajne podporuje gestá a nepretržité hlasové príkazy. Poskytuje tiež 4G a Wi-Fi hotspot.
Štandardne sú k Forthing Xinghai S7 dodávané kožené sedadlá s funkciou vyhrievania. Modely s najvyššou špecifikáciou majú 12-reproduktorový zvukový systém. Pasažieri na zadných sedadlách však získajú len málo z ponuky predných sedadiel. Zrejme sa tu veľa šetrilo, nakoľko zadné sedadlá nemajú nastaviteľné sklopenie, čo je podľa niektorých komentátorov nepohodlné.
Na záver len jedna poznámka. Mnohí “odborníci” dodnes presviedčajú našu verejnosť o tom, ako sú elektrické vozidlá neúmerne predražené. Pri pohľade do cenníka na rozmerovo podobné vozidlá, ako sú Škoda Superb a Forthing Xinghai S7 od Dongfengu, má človek pocit, že niekto nevie čítať a počítať. Aj po zohľadnení doplnkového cla vyrubeného európskou komisiou na čínske elektromobily, nákladov na certifikáciu vozidla, jeho dovoz z Číny na Slovensko a ostatných nákladov, je slovenská predajná cena modelu S7 od Dongfengu, pri porovnateľnom výkone motora o 3500 eur nižšia, ako u Škody Superb. A to sa ani nezamýšľajme nad rozdielmi v kvalite spracovania interiéru a výkone elektronických systémov týchto vozidiel.
Zdroj: škoda-auto, dfmotor, carnewschina