Wuling Hongguang EV – elektrické MPV pre firmy je v predpredaji od 9 009 eur
Recept na dostupné elektrické vozidlo pre malé firmy, remeselníkov, záhradkárov, ale aj iných ľudí, pre ktorých je potreba funkcionality elektrickej dodávky na prvom mieste, nám ukázal spoločný podnik SAIC-GM-Wuling ( SGMW ), ktorý otvoril 6. septembra 2024 predpredaj na BEV variant svojho MPV Wuling Hongguang. Elektrické MPV zacielené na zákazníkov preferujúcich funkčnosť pred prepracovanou estetikou dizajnu, bude dostupné v dvoch verziách s cenovým rozpätím 69 800 – 72 800 juanov ( približne 9 009 – 9 396 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Oficiálne spustenie sa očakáva koncom tohto roka. Pre porovnanie, cenový rozsah benzínového variantu Wuling Hongguang v predaji je 46 500 – 60 900 juanov (6 002 – 7 860 eur).
Od svojho uvedenia na trh v roku 2010 predal Wuling Hongguang za 14 rokov 5,91 milióna kusov. Predstaviteľ značky označil Wuling Hongguang EV za „prvé čisto elektrické MPV na svete s pohonom zadných kolies za 60 000 yuanov“. (7 744 eur). Značka Wuling patrí do spoločného podniku SAIC-GM. Vďaka svojmu rozsiahlemu modelovému radu patrí v Číne trvalo medzi desať najpopulárnejších automobilových značiek: podľa údajov CAAM (Čínska asociácia výrobcov automobilov) od januára do júla tohto roku Wuling predal 341 288 áut (-4 % oproti minulému roku). Do roku 2018 bol lacný benzínový minivan Wuling Hongguang päť rokov najpredávanejším novým autom v Číne. Na vrchole svojej popularity v roku 2014, sa ho predalo viac ako 750 000 kusov! Wuling Hongguang druhej generácie, dnes známy ako Hongguang S, debutoval v roku 2018, no o sláve svojho predchodcu iba sníva: od januára do júla tohto roku sa predalo iba 49 094 kusov. (-31 %).
Wuling Hongguang EV je tak jednoduchý, ako ostatní členovia tejto rodiny: holá zaoblená karoséria nemá žiadne dekorácie, 14-palcové lisované kolesá nie sú pokryté krytmi. Predné odpruženie je pružinové typu McPherson a vzadu je pevná náprava na pružinách a je k nej pripevnený jeden elektromotor s maximálnym výkonom 75 kW (102 k) a krútiacim momentom 180 Nm spolu s jednostupňovou prevodovkou. Maximálna rýchlosť Wuling Hongguang EV je 135 km/h. Nová aerodynamická karoséria a absencia otvorenej masky chladiča umožnili znížiť koeficient Cx o 14,4 % v porovnaní s predchádzajúcim modelom, hoci je vzhľadom na typ karosérie vozidla (MPV) stále veľký (0,32). Ale skromné a ľahké kolesá s pneumatikami 185/70 R14 pomôžu ďalej znížiť spotrebu energie.
Kapacita lítium-železofosfátového akumulátora montovaného na podlahu je 32,6 kWh, dojazd na jedno nabitie je 300 km podľa cyklu CLTC. V budúcnosti je prisľúbená aj verzia s dlhším dojazdom. Predné brzdy sú kotúčové, zadné bubnové. Pohotovostná hmotnosť – 1275 kg, celková povolená hmotnosť – 1850 kg. Celková dĺžka Wuling Hongguang EV je 4515 mm, šírka je 1725 mm, výška je 1790 mm, rázvor je 2850 mm. Pre porovnanie, štýlom aj rozmermi je Wuling Hongguang EV podobný s Daciou Dokker vyrábanou v rokoch 2017 -2020, alebo s európskym etalónom segmentu Citroenom Berlingo, ktorý je dostupný v základnej výbave od 19 990 eur.
Jednoduchý interiér je určený pre päť alebo šesť pasažierov, pričom šesťmiestna verzia má rovnaký typ dvojsedačiek bez opierok hlavy v druhom aj v treťom rade. Vnútorné čalúnenie je dosť slabé, s množstvom holého kovu v zadnej časti auta. Elektrické okná sú inštalované iba na predných dverách, zadné sú „na kľuku“.
Interiér Wuling Hongguang EV je mimoriadne asketický. V základnej výbave sú k dispozícii iba analógové prístroje s malým displejom a je tu rádio s konektorom USB. Ovládací panel klimatizácie má tri kanonické gombíky. Štandardne je nainštalované ABS a airbag vodiča. Vyššia výbava má aj displej multimediálneho systému.
Oveľa dôležitejšie je, že výrobca sľubuje neskutočne priaznivé podmienky na vlastníctvo a prevádzku svojej novinky. Pri priemernom ročnom nájazde 42-tisíc kilometrov ušetrí elektromobil na palive a údržbe približne 3 000 eur ročne, teda Wuling Hongguang EV vráti svoju cenu majiteľovi na úsporách vo svojej prevádzke len za tri roky. Neskôr do ponuky pribudne hybridná verzia (EREV), v ktorej atmosférický benzínový 1,5 litrový motor s výkonom 99 k. plní iba úlohu generátora na dobíjanie trakčnej batérie.
Úbohá výbava vysvetľuje dostupné ceny Wuling Hongguang EV, ostatné modely z tejto rodiny, ak sú bohatšie, nie sú oveľa bohatšie. Rodina Hongguang patrí k takzvanej červenej línii Wuling a má červené emblémy – sú to v podstate “pracovné kone” bez zbytočných predností. Modely so striebornými emblémami sú drahšie a hoci SAIC-GM dbá viac na ich dizajn a povrchovú úpravu, stále patria medzi cenovo najdostupnejšie vozidlá v Číne.
Zdroje: motorvdetaile, citroen, autoreview, carnewschina, kolesa