Xpeng P7+ predpredaj modelu začal od 27 130 eur a získal už 30 000 objednávok

Elektrický sedan s karosériou typu liftback Xpeng P7+ mal svoj medzinárodný debut na autosalóne v Paríži 2024. Jeho predpredaj sa začal krátko po oznámení v Číne s cenou  od 209 800 juanov (približne 27 130 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Je to o 22 100 juanov (2 858 eur) menej ako je v Číne stanovená cena na  Teslu Model 3. Pán He Xiaopeng, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ čínskeho výrobcu elektrických vozidiel (EV), mohol byť s prvotným prijatím modelu zákazníkmi veľmi spokojný a zdieľal informáciu o tom, že Xpeng P7+ získal 30 000 objednávok už 1 hodinu a 48 minút po začatí predpredaja.

Xpeng P7+ bol predtým známy pod kódovým označením F57. Ide o pomerne veľký liftback s jazdným asistenčným systémom novej generácie od Xpengu. Plne elektrický Xpeng P7+  bol uvedený na trh po úspešnom sedane Xpeng Mona M03  a má za cieľ ešte viac posilniť pozície značky na trhu.

Elektrický sedan Xpeng P7+ si zachováva najnovší variant dizajnového jazyka značky RoboFace. Má prednú časť v tvare X s tenkým pásom svetiel a trojuholníkovými svetlometmi. P7+ má krátku skosenú líniu prednej kapoty a zakrivenú líniu strechy. Tvar karosérie bol veľmi prísne optimalizovaný  na dosiahnutie čo najlepších riešení zlepšujúcich aerodynamiku. Výsledkom je, že koeficient odporu vzduchu Xpeng P7+ je iba Cd 0,206. Nie je taká dobrá hodnota ako dosiahla Mona M03 s hodnotou Cd 0,194. Ale je to lepšia hodnota ako dosiahla nová Tesla Model 3 s Cd 0,219.

Ďalším faktorom vplývajúcim na úspech Xpeng P7+  v predpredaji  je jeho vynikajúci pomer hodnoty za peniaze. Tento elektrický  liftback sa môže pochváliť pomerne veľkými rozmermi karosérie s dĺžkou 5 056 mm, šírkou 1 937 mm a výškou 1 512 mm s rázvorom osí kolies 3 000 mm.  Novinka Xpeng P7+  má o 127 mm dlhší rázvor náprav ako Mercedes-Benz Triedy E. Predstavitelia Xpeng sú oprávnene presvedčení, že vo vnútri Xpeng P7+  je dostatok miesta pre vodiča a štyroch dospelých pasažierov. Okrem toho, Xpeng ukázal, že P7+ vo vnútri pojme až 33 20-palcových kufrov (pri zložení zadných sedadiel).  Objem zadného batožinového priestoru je až 725 litrov a pri sklopení zadných sedadiel dosiahne táto hodnota až 2221litrov.

Základný Xpeng P7+ má maximálny výkon elektromotora na zadnej náprave 180 kW (241 k). Výkonnejší variant ponúka elektromotor s výkonom 230 kW (308 k). Pre Xpeng P7+ sú k dispozícii dve možnosti LFP batérie: s kapacitou 60,7 kWh na dojazd 620 km (podľa skúšobnej metodiky CLTC) a 76,3 kWh na dojazd 710 km (CLTC). Vďaka nízkemu koeficientu odporu vzduchu karosérie auta je jeho spotreba energie na vynikajúcej úrovni iba 11 kWh/100 km. Podvozok P7+ sľubuje výborné jazdné vlastnosti vďaka dvojitému lichobežníkovému zaveseniu prednej nápravy a zadnému viacprvkovému nezávislému zaveseniu.

Novým riešením v rámci značky je to, že Xpeng P7+ nemá na rozdiel od iných áut značky Xpeng žiadne senzory LiDAR. Pri tomto modeli sa Xpeng   rozhodol zmeniť svoje zameranie zo senzorov detekcie svetla na kamery. Výsledkom je, že prišli so systémom autonómneho riadenia (AD) AI Eagle Eye Vision novej generácie poháňaným dvoma čipmi Nvidia Orin X a má výpočtový výkon 508 TOPS. Jeho hlavným vylepšením v porovnaní s predchádzajúcim systémom AD je rýchlosť vnímania a poznávania. Podľa predstaviteľov Xpengu sa vzdialenosť vnímania systému Eagle Eye zvýšila o 125 % a  rýchlosť rozpoznávania sa zvýšila o 40 %. Funkcia jazdnej asistencie XNGP (Xpeng navigáciou riadený pilot) bude dostupná hneď po dodaní vozidla.

Interiér Xpeng P7+  nasleduje minimalistický dizajnový jazyk minivanu Xpeng X9 . Má dvojramenný volant, veľkú 15,6-palcovú obrazovku, LCD prístrojový panel a radiacu páku vpravo za volantom. Vo vnútri auta nie sú takmer žiadne fyzické tlačidlá. Jeho stredový tunel má dve 50W bezdrôtové nabíjacie podložky pre mobilné telefóny a dva držiaky na poháre. Elektrický sedan má tiež 20 reproduktorov. Kabína vozidla je vynikajúco presvetlená cez okná s plochou 6,2 m², pričom veľké panoramatické strešné okno má plochu 2,1m². Predné sedadlá možno sklopiť do jednej roviny so zadnými a vytvoriť tak pohovku na oddych.

Zadné sedadlá budú štandardne vybavené vyhrievaním, ventiláciou a šesťbodovou masážou.

Pre cestujúcich na zadných sedadlách bude k dispozícii 8 palcová obrazovka multimediálnej zábavy a široká lakťová opierka s odkladacími priestormi a držiakmi na nápoje. Cestujúci na pravom zadnom sedadle má možnosť využiť aj vyklápateľný stolík.

Predpredajná cena, ako bolo spomenuté vyššie je na Xpeng P7+ stanovená na úrovni 209 800 juanov (27 130 eur). Ľudia v Číne si môžu rezervovať toto vozidlo za 99 juanov (13 eur). Ich záloha bude prevedená na odpočet z kúpnej ceny auta vo výške 3 000 juanov (388 eur). Automobilka nezverejnila informácie o úrovniach výbavy Xpeng P7+. Ako je zvykom pre čínskych výrobcov elektrických vozidiel, ktorí uvádzajú na trh nové modely, cena Xpeng P7+ by mohla byť pri oficiálnom uvedení modelu na trh ešte nižšia.

Zdroj: carnewschina