MG ES5 – kompaktné elektrické SUV bude konkurovať Škode Elroq

Doposiaľ veľmi chudobná ponuka kompaktných elektrických SUV sa nám v poslednej dobe utešene rozrastá o zaujímavé a aj cenovo dostupnejšie modely, ako Kia EV3, Hyundai Kona Electric, Volvo EX 30 a iné. Náš chudobný trh  začal veľmi výrazne prirastať novými modelmi v zákaznícky veľmi atraktívnom segmente vďaka  rastúcej prítomnosti „hráčov“ z elektromobilovo najrozvinutejšej krajiny sveta – Čínskej ľudovej republiky, ktorý už začína vyvolávať výrazný tlak na doposiaľ spiace automobilky „Starého sveta“. Čo zákazníkov na Slovensku a v Čechách môže zvlášť potešiť je fakt, že ako jedna z prvých správnym spôsobom zareagovala značka Škoda a pre priaznivcov elektrickej dopravy pripravila veľmi zaujímavý a dizajnovo vydarený kompaktný model Elroq s veľmi širokou ponukou batérii a motorizácii.

 Škoda Elroq bude mať v 2025 roku vo svojom segmente celý rad konkurentov, medzi ktorých sa pridáva aj automobilový koncern SAIC. Čínska štátna automobilka vlastní aj pôvodne anglickú značku MG, ktorá predstavila 15. októbra  2024 čisto elektrické SUV MG ES5 , umiestnené ako kompaktné rodinné SUV. Elektrické SUV ponúka  tri dojazdy: 425 km, 515 km a 525 km. Očakáva sa, že cenové rozpätie modelu bude okolo 100 000 – 150 000 juanov  (14 100 – 21 200 USD).Výroba vozidla bude spustená možno ešte v tomto roku. MG ES5 bude pravdepodobne exportovaný aj do našich končín, nakoľko testovacie vozidlo bolo v Európe spozorované v auguste 2024.

Kompaktné elektrické SUV MG ES5 je postavené na čisto elektrickej architektúre SAIC Nebula, ktorú dostal aj u nás predávaný elektrický hatchback MG 4. V prednej časti MG ES5 sa  dizajn spája so štíhlymi ostrými svetlometmi a delenými mriežkami v spodnej časti. Medzi ďalšie dizajnové prvky MG ES5 patria konvenčné kľučky dverí, začiernené vonkajšie spätné zrkadlá, strieborné strešné nosiče batožiny a priebežné zadné svetlá po bokoch zakončené prvkami v tvare písmena Y. MG ES5 bude mať aj dvojdielne panoramatické strešné okno so zaťahovacou roletkou.

Podvozok je vybavený 5-prvkovým systémom zavesenia zadných kolies. Dĺžka vozidla 4476 mm , šírka 1849 mm a výška 1621 mm s rázvorom náprav 2730 mm, ho zaraďujú do kategórie vozidiel, veľmi obľúbenej Škody Elroq s rozmermi 4488/1884/1625 mm a rázvorom 2765 mm.  Pohotovostná hmotnosť MG ES5 v závislosti od batérie je 1685 kg alebo 1740 kg. Oficiálna maximálna využiteľná plocha v aute je 4,24. K dispozícii sú dve veľkosti ráfika kolies: 17 palcov a 18 palcov.

O pohon MG ES5 sa stará zadný elektromotor s maximálnym výkonom 125 kW (168 k) a maximálnym krútiacim momentom 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h je 8 sekúnd a maximálna rýchlosť môže dosiahnuť 170 km/h. V závislosti od kapacity lítium-železofosfátového akumulátora – 49,1 kWh alebo 62,2 kWh, ktorý dodáva spoločný podnik CATL-SAIC, sú možnosti dojazdu  na jedno nabitie batérie  425 km, 515 km a 525 km ( podľa testovacích podmienok CLTC). Oficiálny predstaviteľ značky potvrdil, že hrúbka batérie v MG ES5 je iba 110 mm, čo značí, že by mala byť najtenšia na svete, čo sa blahodarne prejaví na jazdných vlastnostiach a   vnútornom priestore vozidla.

Vnútri kokpitu MG ES5 prevláda populárne rozloženie centrálnej riadiacej obrazovky, prístrojový panel a volant so splošteným dnom aj vrchom. Na pravej strane volantu je páčka voliča jazdných režimov. Rozmery obrazovky zatiaľ nie sú známe. Stredová konzola má dutý dizajn, ktorý poskytuje dodatočný úložný priestor v spodnej časti, kým vo vrchnej časti je vybavená dvoma držiakmi na nápoje a podložkou pre  bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov.

Zdroj videa: CarForLife

Zdroj: škoda-auto,