Leapmotor B10 – kompaktné elektrické SUV sa bude vyrábať v Európe
Spoločnosť Leapmotor, založená v roku 2015, je jednou z prvých nových čínskych výrobcov automobilov a expanduje do zámoria v spolupráci s koncernom Stellantis, druhým najväčším európskym výrobcom automobilov podľa predaja. Leapmotor v súčasnosti predáva modely T03, C01, C10, C11 a C16 v Číne, pričom všetky okrem T03 sú ponúkané vo variantoch batériových elektrických vozidiel (BEV) a elektrických vozidiel s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). 24. septembra 2024 spoločnosť Leapmotor International, spoločný podnik Stellantis a Leapmotor, uviedla na trh C10 a T03 v 13 európskych krajinách .
Čínsky výrobca elektrifikovaných vozidiel Leapmotor, podporovaný Stellantis NV uviedol 14.10.2024 na autosalóne v Paríži kompaktné SUV s označením B10, ktoré je prvým globalizovaným modelom na svojej novej platforme B. Podľa zakladateľa, predsedu a generálneho riaditeľa spoločnosti Leapmotor, pána Zhu Jiangminga má mať séria B ďalšie dva globálne modely, ktoré sa začnú predávať budúci rok. Leapmotor B10 je kompaktné SUV o veľkosti BMW X1 a bude konkurovať kompaktným modelom SUV na globálnom trhu, teda aj v Európe.
Predné aj zadné previsy sú na Leapmotor B10 relatívne krátke. Karoséria vozidla má zapustené kľučky dverí, ktoré pomáhajú znižovať odpor vetra. Vzadu sú priechodné zadné svetlá, pod ktorými je nápis Leapmotor. Vpredu má B10 uzavretú prednú masku, ktorú uprednostňuje väčšina čínskych výrobcov elektrických vozidiel. K dispozícii sú delené predné svetlomety s dennými LED svetlami. V spodnej časti prednej masky je veľký obdĺžnikový prívod vzduchu.
Leapmotor B10 je založený na platforme Leap 3.5 architektúry B a v Číne bude stáť v rozmedzí 100 000 až 150 000 juanov (12 922 až 19 384 eur).
15. októbra 2024 bolo oznámené, že Hesai Technology bude exkluzívne poskytovať produkty Lidar pre niekoľko modelov novej modelovej platformy Leapmotor novej generácie. Táto platforma sa má údajne začať sériovo vyrábať v roku 2025 a je možné, že táto dohoda skutočne odkazuje na sériu B, pričom B10 bude prvý.
V súčasnosti nie sú k dispozícii žiadne správy o hnacom ústrojenstve, ale predpokladá sa, že pri uvedení na trh bude k dispozícii iba ako plne elektrické auto, hoci neskôr môže nasledovať pohon typu EREV.
Zdroje: carnewschina, cnevpost, leapmotor