Leap T03 – elektromobil navrhnutý pre zdielanú dopravu

Spraviť vyspelý malý automobil pre zdielanú dopravu v mestách – možno takáto úloha stála pred vývojármi na začiatku tvorenia tohto elektromobilu. Mnohí odborníci práve takýto druh dopravy považujú za liek na autami prehustené veľkomestá. Podarilo sa! Spoločnosť Leap Motors pritom už vyrába aj malé elektrické športové kupé S01 a pripravuje do sériovej výroby stredne veľké elektrické SUV C11.

Leap T03

Technické charakteristiky

T03 je dlhý 3,62 metra, široký 1,65 metra a vysoký 1,58 metra. Vzdialenosť medzi prednou a zadnou nápravou je 2,4 metra. Batožinový priestor má objem 210 litrov, po sklopení zadného sedadla sa však zväčší na 508 litrov.

Čínska spoločnosť Leap Motor postavila päťdverový hatchback na samostatnej platforme T, ktorá nesie  elektromotor s výkonom 55 kW (75 k; 155 Nm). Batéria s kapacitou 31 alebo 38 kWh zaručuje dojazd 300 alebo 403 km ( v cykle NEDC). Karoséria sa ponúka  v piatich farbách: bielej, šedej, čiernej, žiarivo žltej a fialovej. Strecha zostáva čierna, aj keď je panoramatická s oknom (620 × 660 mm). Zrkadlové kryty sú tiež vždy čierne.

Interiér 

Interiér je z hľadiska jeho určenia pochopiteľne tvorený  odolným tvrdým plastom. Sedadlá pokryté  syntetickou kožou ponúkajú miesta pre štyroch jazdcov. Uhlopriečka digitálneho prístrojového panela má osem palcov, centrálna dotyková obrazovka je 10,1 palca. Volič prevodovky je umiestnený na  pravej páčke na stĺpiku riadenia.

interiér Leap T03

Aj keď je T03 malý elektromobil, je veľmi dobre vybavený. Leap Motors ho vybavil adaptívnym tempomatom a elektronickým systémom tvoreným z 11 ultrazvukových senzorov, s ktorými sa T03 dokáže „udržať nažive“ v poloautonómnom režime  aj v náročnej mestskej premávke. Zoznam elektronických asistentov zahŕňa systémy kontroly jazdných pruhov, funkciu núdzového brzdenia, tri kamery a radar. Malý elektromobil môže dokonca sám aj zaparkovať.

Interiér je navrhnutý akoby „v duchu Tesly“. Je mimoriadne lakonický, fyzických tlačidiel je minimum: ak nezohľadníme multifunkčný volant, obvyklé tlačidlá spustia iba motor a výstražné svetlá. Navigačný systém, klimatizácia, nastavenie autonómneho parkovania a jazdné parametre sa aktivujú prostredníctvom 10,1-palcového dotykového displeja, alebo hlasového ovládania. Napriek tomu že  virtuálny prístrojový panel aj dotyková obrazovka multimediálneho systému vyzerajú ako bežné tablety, interiér pôsobí pomerne harmonicky a útulne.

obrazovka multimediálneho systému v T03

Cena

Čo sa týka praktickosti, Leap T03 prekonáva v niektorých parametroch aj svoj vzor – elektromobil Smart EQ ForFour : pod kapotou čínskeho mestského automobilu je síce trochu slabší elektromotor s výkonom 75 koní (krútiaci moment 155 Nm), ale  kapacita trakčnej batérie je 31 alebo 38 kWh, pričom dojazd sa pohybuje od 300 do 400 kilometrov. Pre porovnanie, elektromobil Smart EQ ForFour od spoločnosti Daimler je vybavený 82-koňovým elektromotorom (krútiaci moment 160 Nm) , ale má trakčnú batériu s kapacitou iba 17,6 kWh a jeho dojazd nepresahuje podľa cyklu NEDC 159 kilometrov. No pritom jeho cena sa začína od  23.000Eur.

Predaj Leap T03   v Číne začal v júli 2020, predajcovia už dostali skúšobné kusy. T03 však bol vytvorený špeciálne pre sieť zdieľania automobilov Mydadao, ktorá si mimochodom objednala aj trojdverovú verziu.

Leap T03 si to uháňa prašnými cestami Ázie na ceste k slovenským zákazníkom

Leap T03  sa predáva v Číne za  65.800 – 75.800 juanov, čo je asi 8 350,- EUR až 9 620 EUR. No nekúp to!

Zdroj:
drive2