Mazda EZ-6 -elektrický sedan vo variantoch BEV aj EREV v predaji od 18 272 eur

„Aj ty, Brutus!“ Skutočne, kto by to pred pár rokmi povedal, že raz budú musieť vyspelé japonské automobilky vyrábať autá spoločne s čínskymi partnermi! Asi by takého človeka považovali prinajmenšom za „nezorientovaného“ ! Ale fakty zostávajú faktami a popredné japonské automobilky sa musia spájať s čínskymi výrobcami elektromobilov, aby vedeli dostať na trh konkurencieschopné elektrické vozidlá. Po ikonách japonského automobilizmu – Honde, či Toyote, sa ku spolupráci s čínskym partnerom odhodlala aj Mazda. A urobila dobre!

Mazda EZ-6 , oficiálne uvedená na trh 26. októbra 2024, sa presadila na vysoko konkurenčnom čínskom trhu nečakane dobre a už v novembri dosiahla 2 445 predaných kusov. Podľa Changana Madzu sa tento výkon zaraďuje medzi tri najlepšie nové energetické sedany strednej veľkosti v kategórii joint venture v Číne. Výroba v továrni Changan Mazda v Nanjingu musela byť zvýšená, aby uspokojila vysoký dopyt.

Mazda EZ-6 predala za mesiac vyše 2000 kusov

Mazda EZ-6 je postavená na hybridnej platforme Changan EPA a ponúka rad siedmich variantov modelu s cenami od 139 800 za základnú EREV verziu, do 179 800 juanov za najvyšší BEV variant (približne 18 272 23 500 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Mazda EZ-6 je k dispozícii v plne elektrickej verzii (BEV) a aj vo verzii s motorovým predlžovačom dojazdu (EREV). Dizajn vozidla vychádza z charakteristického jazyka Mazdy „Kodo“ s delenými prednými svetlometmi, dennými LED svetlami a osvetleným logom Mazda.

Mazda EZ-6 je plnohodnotné rodinné vozidlo, keď meria 4 921 mm na dĺžku, 1 890 mm na šírku a 1 485 mm na výšku s rázvorom 2 895 mm. Pre lepšiu predstavu, Mazda EZ-6 je takmer rovnako veľká, ako u nás populárna Škoda Superb s cenou 40 710 eur za základnú verziu s 1.5 TSI ACT 110 kW benzínovým motorom.

Mazda EZ-6

Plne elektrická verzia Mazdy EZ-6 (BEV) je poháňaná elektromotorom na zadnej náprave (RWD) s výkonom 190 kW s dvomi možnosťami batérie, ktoré poskytujú dojazd 480 km alebo 600 km (CLTC). Nabitie z 30 % na 80 % trvá iba 15 minút. Model EREV spája 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 70 kW (ktorý mechanicky nepoháňa kolesá, ale iba generuje elektrický prúd pre elektromotor a batériu),  s elektromotorom o výkone 160 kW a ponúka kombinovaný dojazd až 1 301 km. Nabitie z 30 % na 80 % trvá 20 minút, vďaka čomu je Mazda EZ-6  všestranná aj na cestovanie na veľké vzdialenosti.

Mazda EZ-6 ponúka veľký batožinový priestor aj pod prednou kapotou

Vďaka svojim rozmerom ponúka Mazda EZ-6 priestranný interiér. V kabíne je 14,6-palcová obrazovka infotainmentu, digitálny prístrojový panel a 50-palcový AR head-up displej (AR-HUD) poháňaný čipsetom Qualcomm Snapdragon 8155. Medzi ďalšie zaujímavosti patrí 64-farebný systém osvetlenia, 14-reproduktorový audiosystém Sony a sklápateľné predné sedadlá s nulovou gravitáciou.

interiér Mazdy EZ-6 ponúka kvalitné povrchové materiály

Changan Mazda spúšťa propagačné akcie počas nákupného festivalu „Double 12“ až do 31. decembra 2024, aby oslávila svoj debut. Kupujúci Mazdy EZ-6 Intelligent Premium Edition môžu získať prístup k zľavneným aktualizačným balíkom s pokročilými funkciami, ako sú AR-HUD, zvukové systémy Sony a pneumatiky Michelin e-e-primacy. Medzi ďalšie výhody patria dotácie na protihodnotu, doživotné záruky na spotrebu paliva pre modely EREV a možnosti financovania s nízkym úrokom.

Mazda EZ-6kvalita, komfort a krása

Zdroj: škoda-auto, carnewschina, changan-mazda