Sieť na rýchlu výmenu batérií Nio dokončuje pokrytie hlavných čínskych diaľnic
Spoločnosť Nio oznámila, že jej sieť staníc na rýchlu výmenu batérií (SWAP) pokrýva deväť horizontálnych diaľnic a deväť vertikálnych diaľnic v Číne, čím sa dosiahol hlavný cieľ oznámený pred dvoma rokmi. Na týchto trasách budú môcť používatelia uskutočniť výmenu batérie v stanici na rýchlu výmenu batérie len za tri minúty, vďaka čomu bude cestovanie elektromobilom pohodlnejšie ako doplnenie paliva, povedal predstaviteľ Nio.
Spoločnosť Nio predstavila 21. septembra 2021 plány na to, aby jej sieť na výmenu batérií pokryla päť vertikálnych diaľnic, tri horizontálne diaľnice a štyri hlavné metropolitné oblasti a tým vyriešila obavy majiteľov elektrických áut z dojazdu elektromobilu pri cestách na dlhé vzdialenosti.
Na druhom podujatí Nio Power Day 6. júla 2022 spoločnosť oznámila, že chce, aby jej sieť na výmenu batérií do roku 2025 pokrývala 9 horizontálnych diaľnic, 9 pozdĺžnych diaľnic a 19 metropolitných oblastí. Týchto 18 diaľnic je najfrekventovanejších v Číne a slúžia ako hlavné dopravné trasy spájajúce rôzne regióny.
K 18. decembru 2024 malo Nio pozdĺž všetkých čínskych diaľnic 913 staníc na rýchlu výmenu batérií, čo znamená v priemere jednu stanicu rýchlej výmeny batérii na každých 200 kilometrov. Pritom na 18 hlavných diaľniciach je v priemere jedna stanica na výmenu batérií Nio v okruhu 50 až 100 kilometrov.
Podľa údajov zostavených CnEVPost má Nio v Číne v súčasnosti 2 808 staníc na rýchlu výmenu batérií. Spoločnosť len za minulý týždeň pridala 80 staníc na výmenu batérií pre svoju podznačku Onvo, ktorá má teraz k dispozícii 857 staníc na rýchlu výmenu batérii pre modely Onvo.
Existuje a rozširuje sa aj Aliancia na využívanie technológie pre rýchlu výmenu batérií pod vedením Nio, ktorá má už vyše 7 členov a zahŕňa popredné čínske automobilky, ako Changan Automobile , Geely Holding , Anhui Jianghuai Automobile Group (JAC), Chery , Lotus Technology , GAC Group a FAW Group.
Spoločnosť Nio uviedla už pred dvomi rokmi do skúšobnej prevádzky stanice na výmenu batérií s možnosťou vybíjania energie späť do siete, čím sa tieto môžu stať významným stabilizačným faktorom elektrickej siete. Stanice Nio na výmenu batérií 1. generácie dokážu uložiť až 13 batérií a merania ukazujú, že každá stanica má v danom čase kapacitu na uskladnenie energie 600 – 700 kWh, uviedla spoločnosť. Tieto stanice môžu kedykoľvek prijímať pokyny zo siete na vybitie alebo dodanie nabíjacej energie do siete s malým narušením bežnej služby výmeny batérií používateľa, povedal Nio.
Cieľom spoločnosti Nio je v decembri 2024 kumulatívne pridať približne 200 staníc na rýchlu výmenu batérií, povedal William Li, zakladateľ, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti, na stretnutí médií 12. decembra 2024. Nio má tiež jednu z najväčších nabíjacích sietí v Číne, pričom 2 512 nabíjacích lokalít pre ultrarýchle nabíjanie ponúka 11 596 DC nabíjacích staníc a 1 670 cieľových nabíjacích lokalít ponúka 13 007 AC nabíjacích staníc.
Medzitým, na Slovensku vedieme nekonečné diskusie o tom, či a kedy sa vybuduje aspoň základná nabíjacia infraštruktúra tak, aby sme sa nemuseli obávať o to, že nám opäť raz prepadnú peniaze určené na jej výstavbu! Žiaľ, Európa a zvlášť tá stredná, sa čím ďalej tým viac, stáva technologickým skanzenom!
Zdroj: cnevpost