ENOVATE ME7 inteligentné elektrické SUV – z Číny

Prototyp Enovate ME7 bol predstavený na autosalóne v Kantone v novembri 2018. Enovate ME7 bolo prvé špičkové SUV s čisto elektrickým pohonom, ktoré predstavila bývalá spoločnosť  DearCC Auto (teraz zmenila svoj názov na ENOVATE MOTOROS).

19. septembra 2020 bol oficiálne uvedený na trh Enovate ME7, prvý sériovo vyrábaný elektromobil čínskej spoločnosti Enovate Motors. Nový automobil bol vyrobený podľa oficiálne definovanej koncepcie „Pioneer Reconstruction Aesthetics“. Interiér je založený na prepojení piatich obrazoviek.

Predná maska nového automobilu má uzavretú mriežku, skupina svetlometov využíva LED  svetelné zdroje a spolu s LED pásikom na prednom kryte masky vytvára svetelný pruh v tvare U, ktorý môže prispôsobiť farbu svietenia podľa zadaných nastavení.

svetelný podpis je samozrejme v našich národných farbách

Bočné časti automobilu sú pomerne hladké, ale vďaka dvojdielnemu pásu a dizajnu plávajúcej strechy SUV nevyzerá jednotvárne. Automobil využíva krátky previs predného a zadného zavesenia kolies, so zvýraznenými podbehmi predných a zadných kolies, dvojfarebnými  zliatinovými kolesami, ktoré vytvárajú silný športový dojem.

bočné línie harmonizujú s krátkymi prevismi karosérie

Dizajn koncových svetiel je mimoriadne elegantný: zadné svetlá a firemný znak sú skryté v čiernej spodnej vrstve.

pohľad zo zadnej projekcie na ENOVATE ME7

Technické charakteristiky

 Karoséria  nového auta má aerodynamicky čisté línie a podľa oficiálnych tvrdení je jej koeficient odporu Cx iba 0,28 . Čo sa týka veľkosti karosérie, Enovate ME7 meria : dĺžka 4655 /šírka 1963 / výška 1640 mm, pričom rázvor náprav má 2 825 mm,  čo je dĺžka o niečo väčšia ako priemerná úroveň SUV tejto triedy.

Enovate ME7 je v základnej verzii poháňaný synchrónnym motorom s permanentným magnetom, ktorý môže poskytnúť výkon 170 kW (231 koní) a maximálny krútiaci moment 330 Nm. V najvyššej verzii je na podvozok napojený vysokovýkonný systém pohonu všetkých kolies s kombinovaným maximálnym výkonom  320 kW (435 k.) a kombinovaným špičkovým krútiacim momentom 640 Nm. Deklarované  zrýchlenie z 0 na 100 km / h je 4,9 sekundy. Napájací akumulátor je lítiový akumulátor s hustotou energie 160 kW / kg. Dojazd elektrického SUV je 310 míľ (500 km) za podmienok NEDC, pričom maximálny dojazd  je 434 míľ (700 km) pri konštantnej rýchlosti 60 km / h ( každopádne  nemá príliš veľký zmysel uvádzať dojazd  pre takzvanú „konštantnú rýchlosť 60 km / h”, lebo s týmito parametrami pohonu by to bola asi  neskutočná nuda). 

ENOVATE ME7 je tiež vybavený inteligentným jazdným systémom ME Pilot s 22 senzormi, vrátane 1 prednej monokulárnej kamery a 4 kamier s kruhovým záberom. Má 3 radary v rozsahu milimetrových vĺn, 12 ultrazvukových radarov, 1 palubnú kameru a 1 záznamník cesty. Využíva spojenie svetelných a radarových senzorov na dosiahnutie 16 základných funkcií, ako je adaptívny tempomat ACC, systému na udržiavanie v jazdnom pruhu LKA, automatické parkovanie APA / RPA a iné.

interiér ME7 môže zobraziť “všetko možné”

Elektromobil využíva zbernicu CAN, Ethernet a GMSL (gigabitové multimediálne sériové spojenie) pre efektívne pripojenie a rýchlu odozvu medzi rôznymi úlohami. ENOVATE ME7 využíva architektúru  dual-host  a vysoko výkonnú výpočtovú platformu Qualcomm Snapdragon S820A Prem s 320G FLOPS a 55K DMIPS výpočtovým výkonom.

ENOVATE taktiež predstavila „Xiaotian“ AI asistenta, ktorý poskytuje základné ovládanie vozidla, plánovanie cesty, pripomienky dôležitých udalostí, hry a ďalšie funkcie prostredníctvom hlasového a sémantického rozpoznávania.

Enovate ME7 je vybavený systémom rozpoznávania tváre, ktorý každému používateľovi nastaví osobný stav kokpitu. Okrem toho je  Enovate ME7 vybavený širokou škálou hi-tech funkcií, ako napríklad panoramatický obraz, automatické parkovanie, podpora pri zahltení premávky, AEB (núdzové brzdenie s rozpoznávaním chodcov), automatické prepínanie diaľkového a blízkeho svetla , výstraha pred kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, monitorovanie mŕtveho uhla.

Interiér

V interiérovom dizajne môžu byť interaktívne zobrazené svetlá navodzujúce atmosféru hviezdnej oblohy okolo nového vozidla.

Prístrojový panel je tvorený tromi spojenými obrazovkami pred cestujúcimi v prednom rade a dvomi samostatnými  obrazovkami za prednými sedadlami, ktoré majú možnosť vytvoriť scénu „okamžitého prepojenia piatich obrazoviek“. Uvádza sa, že Enovate ME7 môže pripojiť 4 mobilné terminály súčasne a päť obrazoviek umožňuje zdieľanie informácií.

Interiér vytvára ako celok útulný dojem, zvlášť keď je vyplnený v slonovinovo bielej farbe / v modrej farbe je tiež veľmi elegantný/ a navyše je kožený poťah zhotovený procesom dvojitého prešívania, ktorý vytvára vynikajúci vizuálny efekt.

Sedadlo je vyrobené z kože Nappa s dobrou textúrou a príjemným povrchom

Cena

Po prezentovaní všetkých uvedených charakteristík tejto novinky logicky vyvstáva otázka: A za čo to všetko bude? Podľa vzoru otrepaných teleshopingových fráz môžeme začať: Nebude vás to stáť ani 160.000,- EUR ako za Taycan, ba ani 80.000 EUR ako za SUV elektromobil od istej značky so 4 kruhmi, dokonca ani 60.000 EUR ako chcú za Polárnu hviezdu…

Cena na ENOVATE ME7 po vládnych dotáciách  v „Ríši stredu“ je 218 800 až 289 800 juanov (27 550,- až 36 490,- EUR podľa aktuálneho kurzu NBS). Keď to porovnáme s „takmer našim“ e-SUV spoza rieky Moravy, tu je cena konečne porovnateľná. Prejdime na parametre…

Zdroj:
chinapev