Nio ES6 – vyspelé elektrické SUV

Pán William Li, zakladateľ a riaditeľ spoločnosti NIO má ďalší dôvod na hrdosť. Jeho zámer uvádzať na trh špičkové elektromobily doplnil v polovici decembra 2018 nový model NIO ES6.

predstavenie modelu ES6 pánom Williamom Li

Spoločnosť NIO sa aktívne angažuje vo formule E kde má svoj tím, v novembri 2016 stanovila so svojim elektrickým superšportom NIO EP9 rýchlostný rekord na okruhu v Nurburgringu a v decembri 2017 uviedla na trh veľké luxusné elektrické SUV – model NIO ES8.

NIO ES6

Exteriér ES6 je veľmi podobný ES8. Dizajnéri zmenšili šírku falošnej mriežky a preto ES6 vyzerá nižšia ako jej starší brat. Nie je to však tak. Nio ES6 je ešte vyššia o 2 mm a širšia o 3 mm. Samozrejme, všetko sú to drobné zmeny, ale čo sa týka dĺžky je ES6 o 17 cm kratšia, keďže nemá tretí rad sedadiel. Celkové rozmery ES6 sú: dĺžka 4850 mm x  šírka 1965 mm x výška 1758 mm. Rázvor medzi nápravami je veľmi slušných  2900 mm. Nabíjací port je umiestnený nad ľavým predným kolesom.

pohľad na NIO ES6 zo zadnej projekcie zaujme aj peknou optikou svetiel

Karoséria je vyrobená výhradne zo zliatiny hliníka s bohatým aplikovaním dielcov z uhlíkových kompozitov ( asi 2m²).  Tieto riešenia umožnili okrem zníženia celkovej hmotnosti vozidla docieliť aj vynikajúcu torznú tuhosť karosérie s hodnotou 44,930Nm/st. Táto hodnota je 2 krát lepšia ako má etalón segmentu TESLA model X. Súčiniteľ aerodynamického odporu karosérie dotiahli na hodnotu C = 0,29.

Pre ES6 pripravili konštruktéri modernú NCM 811 batériu ( nikel-kobalt-mangánová v pomere prvkov 8-1-1), ktorú je možné rovnako ako u Nio ES8 vymeniť v špecializovaných výmenných batériových staniciach v priebehu 3 minút za nabitú. Základná batéria má kapacitu 70 kWh a poskytuje dojazd 430 km ( v cykle NEDC). Druhá verzia batérie má kapacitu 84 kWh, s ktorou môže auto prejsť asi 510 km. Spoločnosť začiatkom decembra 2020 oznámila dostupnosť aj tretej verzie batérie s kapacitou 100 kWh a dojazdom  zvýšeným na 600 km. Všetky uvedené batérie budú rozmerovo unifikované a navzájom zameniteľné. Batéria má kvapalinové chladenie a poskytuje hustotu uskladnenej energie na úrovni 170Wh/kg.

elektrická platforma ES6 ponúka štandardne pohon na obe nápravy

Tieto batérie poháňajú dva elektromotory vlastnej konštrukcie, jeden na každej náprave. Ich celkový výkon je 400 kW (544 koní) a krútiaci moment 725Nm, pričom pracujú s 97%účinnosťou. Na prednej náprave je umiestnený elektromotor s permanentným magnetom o výkone 160kW a na zadnej indukčný s výkonom 260kW. Táto kombinácia poskytne autu zrýchlenie z 0 na 100 km / h za vynikajúcich 4,7 sekundy vo verzii Performance . Pritom už základná verzia bude disponovať dvojicou elektromotorov so sumárnym výkonom 320 kW (436 k.) a krútiacim momentom 610 Nm. Zrýchlenie z 0 -100 km / h jej trvá viac ako slušných 5,6 sekundy. Maximálna rýchlosť ale zostáva u všetkých verzii rovnaká – 200 km / h.

 SUV je štandardne vybavené 19-palcovými diskami z ľahkej zliatiny s pneumatikami 255/55 R19. Pod väčšie štvorcové oblúky blatníkov sa však ľahko zmestia aj väčšie kolesá – 20-palcové s pneumatikami 255/50 R20 alebo 21-palcové s pneumatikami 265/45 R21.

Interiér

Štýl elektromobilu a interiérový dizajn sú podobné ako v predchádzajúcej verzii tejto spoločnosti. Rovnako ako u väčšiny elektromobilov, aj tu je veľa voľného miesta. Stredový panel obsahuje dotykovú obrazovku. Na palubnej doske sa tiež nachádza displej zobrazujúci základné parametre, ako napríklad nabitie batérie, dojazd, rýchlosť a ďalšie. Panoramatická strecha, ako aj sedadlá s masážnou funkciou dávajú tomuto autu status luxusného vozidla. Na palubnej doske sa nachádza rodinná žmurkajúca  ikonka – asistentka Nomi . Je to komunikujúca umelá inteligencia, ktorá vás po ceste nenechá nudiť a bude počas jazdy sledovať váš stav. Dokonale rozpoznáva hlasové príkazy, aj keď zatiaľ iba v čínštine.

interiér NIO ES6

Už v počiatočnej konfigurácii dostane kupujúci crossover s poriadnou sadou palubnej výbavy. Táto sada bude obsahovať elektricky ovládané okná všetkých dverí, vyhrievané bočné zrkadlá s nastaviteľným a sklopným pohonom, dvojzónovú klimatizáciu, ventilované predné sedadlá s elektrickým pohonom, zadné sedadlá s nastaviteľným uhlom sklonu a vyhrievaním, panoramatické strešné okno, parkovacie senzory predné a zadné ,variabilné podsvietenie interiéru LED , elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, adaptívny tempomat, všestranné kamery, osem airbagov. K dispozícii je aj head-up displej a aromatizátor vzduchu.

asistentka Nomi na palubnej doske je vraj vždy dobre naladená

 Najdrahšie verzie Nio ES6 2019 sa spoliehajú na ďalších elektronických asistentov, ktorý obsahuje systémy na udržiavanie v jazdnom pruhu, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie svetlometov, zabránenie kolíziám pri cúvaní a iné. 

luxus vpredu…
…aj vzadu

Nákladový priestor ES6 pojme až 584 litrov batožiny za zadnými operadlami a so sklonenými zadnými sedadlami až 1433 litrov. Rozmery kufra sú 950x1300x750 mm, zložený druhý rad však umožňuje zväčšiť dĺžku ložného priestoru z 950 na 1860 mm.

batožinový priestor ES6

Cena

Cena za Nio ES6 modelový rok 2019 v základnej verzii (dva elektromotory s celkovým výkonom 320 kW (436 k ) a trakčnou batériou s kapacitou 70 kWh) je 358 000 juanov (asi 44 669,- EUR podľa aktuálneho kurzu NBS), cena na špičkovú verziu (dvojica motorov s výkonom 400 kW) a batériou s kapacitou 84 kWh) je na úrovni 548 000 juanov (68 375,- EUR).

NIO ES6 si to uháňa po čínskych okreskách k slovenským zákazníkom

Čo sa týka rozmerov, ES6 takmer doslova opakuje Range Rover Sport. Ale ten s 225kW dieselovým motorom sa u nás predáva za vyše 95.000 EUR . Takže keď ku nám príde NIO ES6 a budete mať k dispozícii akurát 100.000,-Eur, radšej kúpte dve elektrické ES6 od NIO . Okrem seba potešíte aj manželku! A príroda sa vám tiež poďakuje.

Zdroj:
autoreview