Hozon Neta U – správny mix pre elektromobil
Elektrický crossover Neta U veľkosti Kia Sportage bol pre automobilku Hozon Auto určite tou správnou voľbou. Dynamika predajov v Číne o tom hovorí jasnými číslami. Pritom, presadiť sa na tomto trhu s objemom predaja cez 25 miliónov áut ročne, vôbec nie je jednoduché. Konkurencia, aj vo oblasti elektromobilov je obrovská.
Neta V je druhý model značky, po malom mestskom aute Neta N 01. Krátky obzor tohto elektrického crossoveru ponúka nasledovné video. Pre tých, ktorí nerozumejú po rusky a anglické titulky sa im čítať nechce, krátky sumár videa: Elektrické komponenty modelu sa tvorili v spolupráci Hozon auto a SAIC Transmition. Kompaktný blok motora je umiestnený na prednej osi . Základnou verziou je model Neta 400 U s elektromotorom o výkone 120 kW (163 k a 210 Nm), zrýchlením na prvú stovku za 10 sekúnd, maximálnou elektronicky ohraničenou rýchlosťou 150 km / h. Dojazd je na úrovni 400km ( NEDC). Vo vyššej verzii Neta 520 U je výkon elektromotora 150 kW (204 k a 310 Nm), zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 6,6 s a maximálna rýchlosť 155 km / h. Neta 520 U má dostatočný dojazd na úrovni niečo vyše 500 km. Elektrický pohonný agregát má tri režimy, Normal, Eco a Sport.
Batéria s termostatickým systémom batériového manažmentu je schopná sa nabiť z 30 na 80 % z rýchlej DC nabíjačky za 30 minút. Z domácej zásuvky to zaberie 8,5 hodiny.
Zaujímavosťou interiéru sú „priehľadné“ predné stĺpiky. V skutočnosti sú však v nich nainštalované obrazovky AMOLED, ktoré zobrazujú obraz z kamier snímajúcich mŕtve uhly z miesta vodiča za prednými stĺpikmi. Pomimo toho je tu multifunkčný volant, všetky sedadlá s elektrickým ohrevom, adaptívny tempomat so systémom na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu, systém pre autonómne parkovanie, systém na čítanie dopravných značiek a snímanie únavy vodiča, panoramatické strešné okno, elektrické otváranie dverí kufra, dvojzónová klimatizácia, atď. Palubný informačný systém podporuje Apple Car play a Android auto. Toto všetko za cenu pod 19 tisíc EUR.
Výrobca nevylúčil predaj auta aj na európskom trhu. Ak nám to “osvietené hlavy bruselské” svojou ” úprimnou starostlivosťou o pospolitý ľud” nepokazia, šetrite!