Modern in – čínsky elektromobil na tému VW ID.3

Čínska spoločnosť Modern Auto založená 26. decembra 2018 v provincii Jiangsu zameraná na výrobu a predaj elektrických vozidiel predstavila 12. októbra 2020 svoj prvý model – elektrický hatchback Modern A.

Modern A

Startup sa posúva k splneniu vytýčených cieľov míľovými krokmi. V decembri 2019 zahájila spoločnosť Modern Auto výstavbu výrobného závodu v Yanchengu  postavením hál zvarovne a lakovne karosérií. V januári 2020 spoločnosť (nie bez podpory orgánov ČĽR) otvorila pobočku v Austrálii a nadviazala spoluprácu s laboratóriom autonómneho pohybu univerzity v Adelaide. Ďalším v poradí sú zastúpenia v Európe a Severnej Amerike. Paralelne s tým sa vytvára sieť predajcov.

prototyp MD 11

S vývojom prototypu MD11 (model na fotografii) začali v apríli 2019. Po ôsmich mesiacoch bol funkčný prototyp MD12 hotový. Nasledovali testy a typové skúšky, ktoré vyústili do predstavenia predsériového modelu na jeseň 2020.

Modern A

V Číne  sa začiatkom februára 2021 začalo prijímanie objednávok na už sériový elektrický hatchback  s mierne pozmeneným názvom Modern in a s cenami  125 800 a 145 000 juanov (  16 085,52 EUR a 18 540,54 EUR ). Verzie sa líšia dojazdom  v rozmedzí 420 a 610 km (NEDC). Charakteristický LED pásik, ktorý spája svetlomety na prednej maske karosérie, tvorí  písmeno „M“ (logo spoločnosti ModernAuto). Tvorcovia tohto auta sa možno inšpirovali úspechom modelu ID.3 od VW. Podarilo sa im vytvoriť príťažlivý a svieži elektromobil, ktorý má šancu zopakovať úspech nemeckého priekopníka nielen na čínskom trhu.

Modern in

Technické charakteristiky

Dizajn exteriéru sa oproti prototypu predstavenému v októbri minulého roku nezmenil, ale boli mierne zmenené rozmery: dĺžka  4473mm × šírka 1822mm × výška 1538 mm. Rázvor  medzi nápravami je 2710mm, čo sľubuje dosť miesta v interiéri auta. Pohotovostná hmotnosť je 1535 kg. Pneumatiky majú rozmer  – 205/55 R17. Dvojfarebná úprava karosérie bude už  „v základe“, rovnako ako vyťahovacie kľučky dverí. Hlavné výrobné odtiene budú červená, modrá, čierna a šalátová.

e-platforma Modern in

Elektromotor, prevodovka a výkonová elektronika sú uložené v jednom module e-platformy. Elektromotor pod kapotou produkuje 120 kW (160 k, krútiaci moment  280 Nm) a ponúka  zrýchlenie na stovku za 7,9 s. Maximálna rýchlosť je obmedzená na – 160 km / h. V závislosti od kapacity batérie sa verzie sa líšia dojazdom  v rozmedzí 420 a 610 km (NEDC). Objem kufra je na potreby bežného života úplne dostatočný – 407 litrov.

Interiér

Za veľkým 15-palcovým „televízorom“ v strede palubnej dosky je nainštalovaný užší, ale vkusne do palubnej dosky zakomponovaný digitálny prístrojový panel a displej pre spolujazdca na ovládanie hudby a klimatizácie.  (Uhlopriečky obrazoviek nie sú upresnené.) Stredová konzola jednoducho neexistuje, čo znamená, že vodič a spolujazdec si môžu navzájom meniť miesta bez toho, aby opustili vozidlo. Volant je zospodu sploštený v duchu poslednej módy.

interiér elektromobilu od ModernAuto

Bezpečnostnou súčasťou výbavy Modern in je systém ABS, ESP, šesť airbagov, automatické brzdenie, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek a kontrola tlaku v pneumatikách. Mediálne centrum je vybavené hlasovým ovládaním, softvér sa aktualizuje „vzduchom“ a prostredníctvom mobilnej aplikácie môžete napríklad zapnúť vyhrievanie sedadiel pred nastúpením do auta. Panoramatické strešné okno má plochu 1,8 m². Predné sedadlá majú integrované opierky hlavy.

moderné stvárnenie interiéru Modernu in

Cena

V Číne  sa začiatkom februára 2021 začalo prijímanie objednávok na pekný elektrický hatchback Modern in. Verzia s dojazdom 420 km stojí 125 800 juanov (16 085,52 EUR v prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS). Verzia, ktorá môže prejsť 610 km bez dobíjania, je dostupná za 145 000 juanov (18 540,54 EUR).  Očakáva sa, že Austrália bude druhým trhom s týmito elektrickými hatchbackmi. Tretím trhom s autom Modern in na cestách by mohlo byť Slovensko. Za moderné auto s takto príťažlivou cenou by sme sa určite neurazili!

Zdroj:
drive