Chevrolet Bolt EV bol zmodernizovaný a dostal cross verziu Bolt EUV
Od svojho uvedenia v roku 2017 si elektrický Chevrolet Bolt získal viac ako 100 000 zákazníkov. Spoločnosť tvrdí, že elektrický hatchback získal jedno z najvyšších hodnotení spokojnosti a lojality majiteľov v segmente, čím vytvoril vynikajúci základ pre svojho väčšieho súrodenca EUV. Hatchback Chevrolet Bolt v roku 2020 dostal novú batériu, ktorej kapacita sa zvýšila zo 60 na 65 kWh.
V USA absolvoval dvojitý debut upravený elektrický hatchback Chevrolet Bolt EV a jeho úplne nová crossová verzia Bolt EUV. Elektromobil Bolt sa zmenil zvnútra i zvonka a tiež výrazne poklesol v cene – zmodernizovaný hatchback stojí o 5 000 dolárov menej ako pôvodný model. Už len táto radostná správa určite poteší každého fanúšika elektromobility!
Technické charakteristiky
Dĺžka, šírka, výška a rázvor osí náprav na preštylizovaný EV Bolt sú 4145, 1765, 1611 a 2600 mm. Pohotovostná hmotnosť je 1628 kg. Aktualizácia úplne zmenila optiku a dizajn prednej a zadnej časti karosérie.
Dĺžka, šírka, výška a rázvor elektrického crosoveru EUV Bolt sú 4306, 1770, 1616 a 2675 mm. Pohotovostná hmotnosť je 1669 kg.
Modely Chevrolet Bolt a Bolt EUV dostali rovnaké pohonné systémy: elektrický motor s výkonom 153,6 kW (203 k.), krútiacim momentom 360 Nm a lítium-iónová batéria s kapacitou 65 kWh. Pre zmodernizované auto EV to stačí na dojazd 416 km a pre o niečo väčšiu cross verziu EUV – na 402 km (cyklus EPA). Spoločné pre súrodencov je zavesenie kolies (vzperami MacPherson vpredu a torznou tyčou vzadu), rozmery pneumatík (215/50 R17), elektrický posilňovač riadenia a bŕzd.
Crossover je štandardne vybavený strešnými lištami a za príplatok je možné objednať panoramatickú strechu.
Napriek očakávaniam väčší model stráca v batožinovom priestore oproti zmodernizovanému Voltu (EUV vľavo, EV vpravo). Za sedadlami má EUV 462 litrov a EV – 470 litrov. Pri sklopenom druhom rade – 1611 a 1614 litrov . Crossover EUV ale vyhráva z hľadiska vnútorného objemu – 2734, oproti 2659 litrom.
Interiér a výbava
Elektromobil s označením EUV sa v tejto rodine dvoch modelov považuje za priestrannejší a luxusnejší. V kabíne sa zmenil predný panel, joystick radenia rýchlostí ustúpil tlačidlovému panelu a objavila sa aj osempalcová virtuálna palubná doska. Ďalšia 10,2-palcová obrazovka je umiestnená v strede a je zodpovedná za ovládanie multimediálneho systému.
Má elektricky ovládané panoramatické strešné okno, vyhrievané sedadlá v druhom rade, a vyhrievané a vetrané predné sedadlá. A samozrejme charakteristickou črtou je autopilot Super Cruise, ktorý umožňuje jazdiť v automatickom režime na 320 000 kilometroch ciest v USA a Kanade, ktorých podrobné mapy sú uložené v pamäti systému. Autopilot pomocou kamery na stĺpiku riadenia sleduje, kam sa vodič pozerá a ak nie je očami na ceste, potom priťahuje pozornosť človeka svetelnými a zvukovými signálmi.
Pre Chevrolet Bolt EV je možné ako opciu objednať dvojrežimové vstavané nabíjacie zariadenie pre výstupy striedavého napätia 120 alebo 240 V, ktorá je ale už v štandardnej výbave pre Bolt EUV. Medzi ďalšie vybavenie patrí paket Safety Assist, ktorý obsahuje automatické brzdenie a systémy udržiavania v jazdnom pruhu, ako aj ďalšie asistenčné systémy.
Ceny
K úspechu rodiny elektromobilov by mali prispieť aj ceny. Základná cena za upravený Bolt EV modelového roku 2022 sa v porovnaní s pôvodným modelom znížila o 5 000 dolárov – na 31 995 dolárov (26 378,93 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS).
Cena väčšieho Bolt EUV začína od 33 995 dolárov (28 027,87 EUR). Oba sa začnú v USA predávať toto leto. Bolt EUV bude k dispozícii v špeciálnej verzii Launch Edition (za 43 495 dolárov, 35 860,33 EUR), ktorá bude obsahovať Super Cruise, strešné okno, originálne zliatinové kolesá, osvetlený nabíjací port a špeciálne prvky uvádzacej edície.
Zdroj:
drive