Elektromobil Opel Mokka-e je vypredaný na rok vopred
Podľa informácií poskytnutých nemeckou sieťou predajcov Opel bol elektromobil Mokka-e vypredaný za desať týždňov na jeden rok vopred. Nejde len o predobjednávky prvej verzie, ktorá vyjde v špičkovej výbave, ale aj o iné ponúkané verzie. Prvé elektrické crossovery dorazia k zákazníkom začiatkom roku 2021.
Opel má teraz svoju vlastnú elektrifikovanú platformu nazvanú Common Modular Platform. Vďaka svojej ľahkosti a modulárnej koncepcii bude elektrický crossover prvým elektrickým vozidlom postaveným na platforme CMP. Ale pohonná jednotka v spoločnosti bola prevzatá z Peugeotu e-2008.
Mokka-e produkuje výkon 100 kW (136 k) s krútiacim momentom 260 Nm. Maximálna rýchlosť je 150 km / h. Kapacita batérie 50 kWh vám umožní prejsť až 322 km bez dobíjania podľa klasifikátora WLTP. Pre výber medzi dynamikou a dojazdom má Mokka-e tri režimy riadenia: „Normal“, „Eco“ a „Sport“. Opel Mokka-e je možné nabíjať jednak z elektrickej siete, cez jednofázové zariadenie s výkonom 7,4 kW, jednak z nabíjacích staníc rýchleho (DC) nabíjania s výkonom 100 kW.
Ceny Mokka-e sa začínajú na 32 990 eurách, ale po zohľadnení chystaných dotácii sa priemerná cenovka bude pohybovať okolo 25 000 eur.
Len čo Elon Musk oznámil spustenie výroby vo svojej automobilke v čínskom Šanghaji, nasledovali správy o výstavbe závodu v Berlíne. Cieľom bolo vstúpiť na trh Európskej únie ešte pred začatím vydávania vládnych dotácií pre elektrické vozidlá. V tom čase európsky automobilový priemysel v oblasti elektrických vozidiel výrazne zaostával za produkciou Tesly.
Expanzia spoločnosti Tesla Motors do Nemecka nakoniec ale výrazne prispela k zrýchlenému budovaniu kapacít výroby elektrických vozidiel spoločností VAG a Groupe PSA so všetkými ich značkami a novými modelmi elektrických vozidiel. Predajný úspech Mokka-e je jedným z príkladov, že s najväčšou pravdepodobnosťou nečaká Teslu ľahký život už ani v Európe.
Zdroj:
yandex