Volvo C40 Recharge elektrický crossover s dôrazom na dokonalosť
Dnešok je pre Volvo veľkým dňom. Do ponuky Volvo bol pridaný elektrický crossover v prevedení športového kupé Volvo C40 Recharge.
Súčasne s premiérou nového elektrického crossoveru spoločnosť oznámila zámer úplne ukončiť výrobu automobilov s tradičnými spaľovacími motormi do roku 2030. Podľa plánov spoločnosti Volvo by do roku 2025 mala polovica celkového globálneho predaja značky pochádzať z elektrických automobilov a druhá polovica z hybridov. Od roku 2030 prejdú všetky vozidlá Volvo na elektrinu.
Nové Volvo C40 Recharge má všetky prvky moderného crossoveru so sklonenou líniou strechy, ale disponuje celkovo elegantnejším dizajnom ako jeho starší brat XC40 Recharge. Je založený na modulárnej platforme CMA, určenej výhradne pre elektrické vozidlá. V blízkej budúcnosti na tejto platforme vyjde niekoľko ďalších nových modelov s čisto elektrickou motorizáciou.
Namiesto kruhových hmlových svetiel boli namontované obdĺžnikové, exteriér doplnili nové nárazníky. Dĺžka a šírka vozidla sa prakticky nezmenili, avšak konštruktéri sa snažili dať modelu osobitosť a jedinečnosť.
Technické charakteristiky
Volvo C40 Recharge je postavené na platforme CMA s karosériou cross-kupé a plynulejšími líniami, šikmou strechou, nápadným dizajnom zadnej časti a prepracovaným predným nárazníkom. Podľa všetkého takto budú vyzerať budúce elektrické vozidlá spoločnosti.
Rozmery novinky sú: dĺžka 4431 mm × šírka 2035 mm × výška 1582 mm, rázvor náprav je 2702 mm. Batožinové priestory elektrického C40 sú dosť objemné: zadný má 413 litrov a predný 31 litrov.
Nová C40 sa technickými parametrami nelíši od modelu XC40. Ich charakteristiky sú rovnaké: výkon dvojmotorovej pohonnej jednotky je 304 kW (408 k.), so sumárnym krútiacim momentom 660 Nm. Tento elektrický záprah poháňajúci obidve nápravy dopuje batéria s kapacitou 78 kWh, ktorá zabezpečí dobre použiteľný dojazd 420 km (WLTP). Novinka dokáže zrýchliť na 100 km / h za rovnakých 4,9 s a zrýchliť na maximálnych 180 km / h.
Nabíjanie batérií pomalou AC nabíjačkou s výkonom 11 kW trvá približne osem hodín, ale novinka zvládne aj rýchle nabíjanie DC nabíjacími stanicami s výkonom 150 kW, cez ktoré trvá nabitie batérie na 80% 40 minút.
Interiér
Interiér modelu C40 Recharge takmer dokonale kopíruje interiér XC40 Recharge, takže mohla by byť tu vložená fotografia z modelu XC40. Na rozdiel od drahšej verzie XC 40, nebola pri návrhu prvkov interiéru C40 použitá prírodná koža, ale tento model zákazníkom ponúkala iba koženku, alebo látkové poťahy.
Viditeľné prístroje sú iba digitálne upravené, mediálne centrum Sensus s 8,7-palcovým displejom, panoramatickou strechou a predným panelom opakujú všetko to dobré od staršieho modelu.
Volvo C40 Recharge získalo multimediálny systém pre systém Android vyvinutý v spolupráci s Googlom. Obsahuje vstavané aplikácie a služby vyhľadávacieho giganta, ako aj možnosti bezdrôtovej aktualizácie softvéru.
Na záver
Výroba modelu Volvo C40 Recharge sa začne na jeseň v belgickom závode v Gente, kde sa model XC40 Recharge už dnes vyrába. Dátum debutu novinky na trhu zatiaľ nebol stanovený.
Zdroj:
drive