Spoločnosť Hyundai vypredala IONIQ 5 za deň na rok dopredu

Elektrickým vozidlám sa na trhu darí. Počiatočná nedôvera zákazníkov k novým druhom pohonu sa rozplýva priamo úmerne k zvyšujúcemu sa počtu takýchto áut na cestách. Potvrdením tohto trendu je aj elektromobil IONIQ 5, predstavený koncom februára, ktorý sa stal prvým vozidlom  postaveným na novej platforme Hyundai E-GMP. Len za prvý deň predaja získala spoločnosť 23 760 objednávok, pričom na prvý rok je naplánovaná výroba  26 500 vozidiel.

Paradoxne, tento raz odbory môžu byť teraz hlavnou prekážkou zvyšovania výroby tohto elektrického vozidla. Ako uvádza Business Korea,  odborové združenia pracovníkov v kórejskom automobilovom priemysle už dlho vyjadrujú znepokojenie nad budúcnosťou pracovných kolektívov v súvislosti s prechodom na výrobu elektrických vozidiel. Elektromobily si  vyžadujú o 30 – 50% menší počet komponentov a zostáv; navyše montáž elektrických vozidiel trvá menej času, ako u automobilov so spaľovacím motorom. Rovnako klesá potreba pracovníkov na montážnej linke a preto odbory vyjadrujú znepokojenie nad budúcnosťou trhu práce. Pracovníci požadujú od spoločnosti Hyundai záruky na prácu pri prechode na elektrické vozidlá.

Problémom môžu byť aj obmedzenia dodávok trakčných batérií. Podľa správ kórejských médií dostáva Hyundai batérie zo zámoria, takže aj keď sa odbory dohodnú na zvýšení výrobného programu pre elektrické vozidlá, môže sa stať, že závody  budú mať nedostatok trakčných batérií. Šéf spoločnosti Tesla, Elon Musk tiež viackrát upozornil, že hlavným limitujúcim faktorom v raste výroby elektrických vozidiel je nedostatok batérií. Spoločnosť aktívne rozvíja svoju vlastnú produkciu, zároveň sa však nemôže vzdať externých nákupov. Základné modely elektrických vozidiel Tesla sa pre uspokojenie dopytu presúvajú k batériám LFP s menšou kapacitou.

Zdroj:
3dnews