Volkswagen výrazne urýchli prechod na výrobu elektrických vozidiel
Nemecká automobilka Volkswagen AG zdvojnásobila svoju prognózu podielu elektrických automobilov vyrábaných v Európe. Do konca desaťročia bude 70% vozidiel vyrobených výrobcom vybavených elektrickými pohonnými systémami. Okrem toho do tej doby plánuje spoločnosť Volkswagen dodať na trhy v regióne viac ako 1 milión elektrických vozidiel ročne.
Podľa dostupných údajov chce automobilka do konca desaťročia zvýšiť objem elektrických vozidiel dodávaných na trhy v iných regiónoch vrátane USA a Číny. „Zvyšujeme tempo a vo Volkswagene dôjde v najbližších rokoch k významnejším zmenám ako kedykoľvek predtým,“ uviedol výkonný riaditeľ značky VW Ralf Brandstätter.
Uvádzanie elektromobilov od spoločnosti VW na trh naberá na obrátkach. Hatchback ID.3, prvé vozidlo na novej elektrickej platforme pre kompaktné elektrické vozidlá (EV), sa začalo predávať v roku 2020. Po ňom bude nasledovať SUV ID.4 s pohonom všetkých kolies a tento rok aj crossover ID.5. Sedemmiestny model ID.6 X sa začne v Číne predávať na jeseň 2021. Plány na menšie EV pod indexom ID.2 a ID.1 s cenou okolo 20 000 eur sa posunuli do roku 2025.
Elektrická transformácia spoločnosti VW získala tento týždeň podporu, keď analytici spoločnosti UBS Group AG uviedli, že platforma ID.3 a VW elektrická platforma sú konkurencieschopné voči Tesle v kľúčových parametroch vrátane nákladov, hustoty energie batérii a energetickej efektívnosti vozidiel. Všetky elektromobily značky VW budú mať od začiatku pozitívnu maržu, uviedol Brandstaetter.
Je zaujímavé, že nový cieľ spoločnosti VW bol oznámený po tom, čo minulý rok Európa predbehla Čínu v oblasti predaja elektrických vozidiel. Tiež to podnietilo niektoré spoločnosti k urýchleniu prechodu na elektrické vozidlá. Napríklad švédske Volvo a britský Jaguar oznámili zámer úplne ukončiť dodávky vozidiel so spaľovacím motorom do roku 2030. Podobné vyhlásenie urobila už skôr americká spoločnosť Ford Motor. Podľa dostupných údajov predá VW ročne v Európe asi 1,8 milióna vozidiel, zatiaľ čo Ford predá asi 960-tisíc automobilov a Volvo – 340-tisíc automobilov.
Pri transformácii na výrobcu elektromobilov bude značka VW od roku 2023 stále dosahovať prevádzkovú ziskovosť minimálne 6%, a to aj napriek tomu, že autobatérie dosahujú menšiu návratnosť a spoločnosť zvyšuje tempo investícií do elektrifikácie a digitálnych služieb. Značka investuje do roku 2025 okolo 16 miliárd eur do oblastí elektrickej mobility a digitalizácie. Bezdrôtové aktualizácie sa začnú automaticky inštalovať každých 12 týždňov od začiatku tohto leta pre flotilu viac ako 500 000 plne prepojených automobilov na cestách v priebehu dvoch rokov.
Zdroj:
bloomberg