Ford Mustang Mach-E – rýchle elektrické kone pod kapotou

Spoločnosť Ford Europe hovorila už dlhšie o svojej špecifikácii elektrického SUV Ford Mustang Mach-E a nakoniec automobil predstavila na špeciálnej akcii Go Electric v Londýne. V Starom svete sa model uvádza na trh jednoducho ako Mach-E, Mach-E AWD a Mach-E First Edition.

Spoločnosť hovorí: „Inžinieri spoločnosti Ford v Európe sú s Mach-E zapojení už od začiatku, takže si môžete byť istí, že zavesenie kolies, riadenie, elektronická kontrola stability a systém pohonu všetkých kolies Mach-E 4 sú vyladené špeciálne pre európsky cesty a štýl jazdy. “

Technické charakteristiky

Ford tvrdí, že model Mach-E je vďaka svojmu štýlu karosérie a osvetleniu „okamžite rozpoznateľný ako Mustang“, aj keď sa trochu podobá na Jaguar I-Pace. Veľkosťou auta sa blíži napríklad ku BMW X3: dĺžka – 4724 mm, šírka – 1880 mm, výška – 1600 mm, rázvor – 2972 mm, svetlá výška – 145 mm.

Srdcom SUV je platforma C2 od Focusu (McPherson vpredu, multi-link vzadu), avšak natoľko upravená, že trakčný motor mohol byť uložený primárne na zadnej náprave. Všetky optiky sú LED. Priemer kolies – 18, 19, 20 palcov. Objem zadného kufra je 622-1689 litrov, predného 139,5litrov.

Základné prevedenie auta (Ford Mustang Mach-E RWD Standard Range) má: elektrický motor s výkonom 190 kW (258 koní) a krútiacim momentom 415 Nm, batériu s kapacitou 75,7 kWh, dojazd v kombinovanom „svetovom“ cykle WLTP 450 km (370 km v cykle EPA). O stupeň vyššie je Mach-E RWD Extended Range, ktorý poháňa zadný motor s výkonom 210kW (285 koní) a 581 Nm, má batériu s kapacitou 98,8 kWh a dojazd 600 km podľa WLTP (483 km v cykle EPA – je to jedna z najlepších hodnôt v segmente). Štandardná  ponuka „ štvorkolky“  Mach-E AWD má dva elektromotory s celkovým výkonom 210kW (286 koní) a 581 Nm, batéria má kapacitu 75,7 kWh a poskytuje cestovný dojazd 420 km WLTP ( 338 km v cykle EPA). Drahší kolega Mach-E AWD Extended Range je výkonnejší – 248kW (338 k. a 581 Nm) a s 98,8 kWh batériou zabehne 540 km (435 km v cykle EPA). Najrýchlejšia je špičková verzia Mach-E GT Performance Edition s dvoma motormi  s výkonom 342 kW(465 k), obrovským krútiacim momentom  830 Nm a adaptívnymi tlmičmi MagneRide, ktoré dynamiku Fordu posúvajú na úroveň Porsche 911 GTS a Macan Turbo. Zrýchlenie na 96 míľ za hodinu (96,5 km / h) trvá 3,5 – 6,5 sekundy. Pre všetky európske verzie je maximálna rýchlosť elektronicky obmedzená na 180 km / h. „Je to rýchle. Je to zábava. To je sloboda“, – zhrnul Bill Ford.

Menšia z dvoch batérií umožňuje nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 115 kW a „natankovať“ energiu do batérie z 10% na 80% za 38 minút. Väčšia batéria umožňuje DC nabíjanie  až 150 kW výkonom a jej doba nabíjania je 44 minút.

Keďže rôzne verzie majú inú celkový dojazd, majú aj iný počet kilometrov, ktoré je možné získať za 10 minút nabíjania. Najlepším variantom je tu modifikácia RWD Extended Range – 93 km. Najhoršia hodnota (79 km za 10 minút) je vo verzii AWD Standard Range.

Interiér

 Päťmiestny salón, dokonca aj v hornej časti, je kvôli ekológii zdobený eko-kožou. Auto sľubuje veľkorysý  priestor pre päť dospelých a veľa úložného priestoru na rôzne drobnosti.

interiér Ford Mustang Mach-E

Na palube SUV je multimediálny systém SYNC najnovšej generácie s bezdrôtovým pripojením zariadení cez Apple CarPlay, Android Auto a AppLink, 15,5-palcovou obrazovkou, hlasovým ovládaním a strojovým učením, ktoré analyzuje preferencie vodiča. Zaujímavý bod: systém má schopnosť aktualizovať softvér „vzduchom“,  ktorým je možné vylepšiť tak funkcie zábavného systému, ako aj „výkon automobilu“.

Ceny

Ceny pre referenciu, môžete brať pre nemeckých zákazníkov: základná cena Mach-E začína na 46 900 EUR), Mach-E AWD – 54 000 EUR a Mach-E First Edition – 66 800 EUR . Automobil sa objavil u európskych predajcov na konci roku 2020. V polovici roku 2021 do ponuky pribudne “horúca verzia” Mustang Mach-E GT.

O príprave špeciálnej “Slovak edition” Ford Mustang Mach-E zatiaľ nie je nič známe, ale špionážne video s modelmi vo farbách našej trikolóry nasvedčuje o chystanom zámere koncernu preniknúť s týmto zaujímavým elektromobilom aj na náš konzervatívny trh. Tatárske koníky tu už kedysi dávno boli, ale elektrické Mustangy ešte nie. Keď prídu, na rozdiel od tých tatárskych, budú vítané!

Zdroj:
drive2