Kia EV6- elektrických 585 koní a 3,5 sekundy na stovku

Nedávno prijatý spoločnosťou Kia strategický plán S predpokladá  veľké zmeny v automobilke. Ide o postupný prechod na elektrické vozidlá, rozvoj služieb poskytovania mobility (carsharring ) a samozrejme zmenu v dizajnovej paradigme. Nová filozofia dizajnu  sa nazýva Opposite  United (Jednota protikladov) a táto bude nejako použitá pre všetky budúce modely.

Kia EV6 GT

Prvé elektrické auto Kia z novej dizajnovej vlny je úplne odtajnené. Kia EV6 je cross-hatchback na elektrickej modulárnej platforme E-GMP, to znamená, že je technicky najbližšia príbuzná nedávno prezentovaného  Hyundai Ioniq 5. Ale Kia EV6 má úplne iný dizajn a proporcie.

KIA na prezentácii predstavila aj charakteristiky elektrického crossoveru EV6. Novinka dostane päť variantov elektrického pohonu, „nabitú“ verziu GT, dojazd až 510 km a najnovšie mediálne technológie. Prijatie objednávok v niektorých krajinách už začalo.

Technické charakteristiky

KIA EV6 je o niečo väčšia ako u nás populárna Kia Ceed SW: Dĺžka – 4680 mm (plus 80 mm), šírka – 1880 mm (plus rovnakých 80 mm) a výška je 1550 mm (plus 75 mm). Rozdiel  v rázvore je však oveľa väčší: 2900 mm, oproti 2650 mm na Ceede SW. Vďaka tomu má EV6 oveľa  priestrannejší interiér a pred druhým radom sedadiel je navyše hladká podlaha.

základná verzia Kia EV6

Obrátená strana medaily je batožinový priestor: jeho objem pod roletou len 520 litrov, oproti 625 litrom na modeli Ceed SW. S zloženým posledným radom sedadiel, priestorom dosahuje približne 1300 litrov. Okrem toho je pod prednou kapotou ďalší malý kufor, ktorý umožňuje využiť 52 litrov pri verzii s zadným pohonom a 20 litrov pri pohone všetkých kolies. K dispozícii je zásuvka pre domácnosť, na ktorú môžete pripojiť rad externých spotrebiteľov so spotrebou až 3,6 kW, alebo dokonca dobiť ďalšie elektrické vozidlo.

základná verzia Kia EV6

Na výber je  päť modifikácii vozidla. Základná verzia Standard Range má trakčnú batériu na 58 kWh ∙ h a o pohon sa stará zadný elektromotor s výkonom 170k. a krútiacim momentom 350 Nm. Vo verzii s  pohonom všetkých kolies sa  dva elektromotory postarajú o celkový výkon 235 k. a 605 Nm. Dojazd na jednom nabíjaní je pre tieto varianty 400 km a 380 km. Verzia s predĺženým dojazdom Long Range, je vybavená batériou s kapacitou 77,4 kWh, s pohonom iba zadnej nápravy ponúka výkon 228 k. a 350 Nm a vo verzii 4×4 je sumárny výkon motorov – 325 k. a 605 Nm. Dojazd týchto verzii je 510 a 490 km.

Kia EV6 GT-line

Všetky uvedené verzie je možné objednať v prevedení GT Line (červené auto na fotografii), ktorá má agresívnejšiu karosériu, rekonfigurovaný podvozok a iný mechanizmus riadenia.

Kia EV6 GT-line zo zadnej projekcie

V hornej časti ponuky je najvýkonnejšia verzia KIA EV6 GT. Pohonný systém tvoria   predný elektromotor s výkonom 218k. a zadný s výkonom 367 k., pričom sumárny krútiaci moment dosahuje úctyhodných 740 Nm. Takéto ukazovatele výkonu  u modelov KIA sme ešte nevideli! Pohon má funkciu elektronickej imitácie blokovania  zadného diferenciálu a na volante sa objavil kontrastné tlačidlo aktivácie športového režimu. Doba zrýchlenia z 0 na 100km/h je  len 3,5 s, pričom maximálna rýchlosť je obmedzená na hodnote 260 km / h. Akumulátor s kapacitou 77,4 kWh by mal stačiť na prejdenie 400 km. Mimochodom, hmotnosť automobilov je od 1,8 do 2,0 tony.

šéfdizajnér KIA Kareem Habib odviedol peknú prácu

Crossover dostane rýchly nabíjací systém o 400 a 800 W, čo  umožní doplniť zásobu energie z 10 do 80% za „použiteľných“ 18 minút. Zároveň, na získanie elektrickej energie na 100 km jazdy, EV6 stačí 4,5 minúty. Technológia V2L (vozidlo na vonkajšie spotrebiče) vám umožňuje napájať vonkajšie zariadenie Electrocarne (napríklad na kempovanie) s kapacitou až 3,6 kW. Elektrický systém auta umožňuje aj spätnú dodávku energie: napríklad, umožňuje napájať 55-palcový LCD televízor a klimatizáciu po dobu 24 hodín.

Nová generácia tepelného čerpadla využíva teplo získané pri prevádzke chladiaceho systému elektrických komponentov, na ohrev kabíny. Takže ak je na ulici mínus sedem stupňov C, dojazd je porovnateľný (80%) s dojazdom pri plus dvadsaťpäť st.C.

Ďalšie úspory je možné získať vďaka vysokoefektívnemu systému rekuperácie energie pri brzdení. Táto môže byť nastavená pomocou páčok pod volantom (bez rekuperácie, úrovne 1-3, automatická rekuperácia a i-pedál – jazda na jeden pedál, keď takmer nepoužívate brzdy za normálnych podmienok).

Interiér

Elektromobil má dve obrazovky s uhlopriečkou 12,3 palca (pre prístrojový panel a multimediálne systémy). Pod stredovými výduchmi vetrania je blok fyzických senzorických tlačidiel na ovládanie klimatizácie, hudby a navigácie, včítane dvoch otočných ovládačov.

moderný interiér Kia EV6 GT-line

V Kia EV6 boli zachované aj klasické ​​tlačidlá  na volante, na bloku tlačidiel vľavo od neho, ako aj na centrálnom tuneli, ktorý je oddelený od predného panelu.

 V interiéri KIA EV6 budú obzvlášť tenké sedadlá získané úpravou z recyklovaného plastu. Okrem toho elektro-crossover sľubuje   akustiku Meridián so 14 reproduktormi a asistenta dištančného parkovania.  

Projekčný displej, ktorý disponuje funkciami rozšírenej reality, zobrazuje navigáciu a upozornenia od systému pomoci vodiča Drive Wise, ktorý zahŕňa Highway Driving Assist ( asistent pomoci pri jazde na diaľnici) 2. úrovne.

Elektrické auto (zobrazený je interiér GT-LINE) má systém KIA Connect s prístupom k sieťovým službám spoločnosti, aktualizáciou vzduchom a schopnosťou vyhľadávať nabíjacie stanice, pričom informuje o cenách za nabíjanie na nich,  a dokonca je schopný  vypracovať optimálny plán nabíjania na zvolenej trase.

Ceny

Elektromobily KIA EV6 budú zatiaľ predávané  len v Južnej Kórei: Tam je už otvorené prijímanie objednávok, aj keď ceny spoločnosť ešte nezverejnila a predaj začne až v júli 2021. Do Európy sa EV6 dostane na jeseň 2021.  Neskôr bude zverejnené podrobné vývozné plány, ktoré by mali byť veľmi zaujímavé. Koniec koncov, koncern HYUNDAI-KIA stavia svoju budúcnosť práve na elektromobiloch. Sama KIA sľubuje, že predstaví jedenásť nových elektromobilov do roku 2026, z ktorých sedem bude vyrobených  na platforme E-GMP (s indexmi v rozsahu od EV1 na EV9) a zostávajúcich štyroch na existujúcich univerzálnych platformách.

Zdroj:
autoreview