GAC Aion Y – elektrický kríženec MPV a SUV za 13.700 Eur

Nedávno prezentovaný štvrtý model značky GAC s názvom Aion Y, je zaujímavý kríženec SUV a MPV. Sériová verzia modelu je takmer rovnaká ako koncept. V porfóliu značky  už existujú elektrické autá, ako sedan Aion S, elektrické SUV strednej veľkosti Aion LX a kompaktný elektrický  crossover Aion V. Nové elektrické auto s veľkým dojazdom GAC Aion Y je celkom vydareným krížencom elektrického SUV a priestranného MPV, ktoré využíva modernú koncepciu výrazných línií karosérie a priestranného dizajnu interiéru.

Rozmery AION Y sú porovnateľné s veľkosťou VOLVO XC40: Dĺžka – 4410 mm, šírka – 1870 mm, výška – 1645 mm. Rázvor osí kolies je 2750 mm, svetlosť podvozku je 160 mm. Zavesenie prednej nápravy je  typu McPherson, zadnú nápravu odpružuje  torzná tyč. Pneumatiky: 215/55 R17 a 215/50 R18, v batožinovom priestore  je aj dojazdová rezerva.

Vnútri Aion Y  je typické dieťa svojho času, a to znamená, že má relatívne minimalistický interiér s veľkou multimediálnou obrazovkou s diagonálou 14 palcov a digitálnym prístrojovým panelom s uhlopriečkou 10 palcov. Nové elektrické vozidlo  s veľkým dojazdom Aion Y má schopnosť pripojiť sa k 5G sieti, môže pracovať poloautomaticky, ako aj skenovať tváre pasažierov a na základe toho nakonfigurovať určité parametre. GAC Aion Y  je vybavený snímačmi  tlaku v pneumatikách, prednými a zadnými parkovacími senzormi, antiblokovacím systémom bŕzd, systémom distribúcie brzdnej sily, brzdovým asistentom, protipreklzovým systémom, systém kontroly stability karosérie a má šesť airbagov. Okrem toho je nový GAC AION Y  vybavený kamerami s kruhovým obzorom  a radarmi.

Výrobca predstavil tri  verzie elektrického vozidla Aion Y. Najdostupnejšia verzia za 13 700 Eur je dodávaná so synchrónnym motorom o výkone 100kW (136 koní) a krútiacim momentom 225 Nm, ktorý poháňa prednú nápravu. Batéria je lítium-železo-fosfátová s kapacitou 60 kWh. Na jednom nabíjaní prejde 410 km podľa cyklu NEDC. Druhá verzia za 15 100 Eur má výkon motora 184 koní a rovnakých 225 Nm krútiaceho momentu. Batéria je tiež trojkomponentná s kapacitou 70 kWh. Dojazd elektromobilu s touto batériou je 500 km podľa cyklu NEDC.  Najvýkonnejšia verzia čínskeho elektromobilu za 19 400 Eur má rovnaký výkon 184 koní  a 225 Nm krútiaceho momentu. Jeho batéria je ale s kapacitou až  80 kWh a umožňuje najazdiť 600 km podľa cyklu NEDC. Maximálna rýchlosť na všetkých verziách je elektricky obmedzená na 150 km/h. Rýchle DC nabíjanie nabíja batériu za 40 minút a vo svojej garáži auto nabijete cez AC nabíjanie za 14 hodín.

Záruka na Aion Y je 4 roky, alebo 150 000 km  a na batériu – 8 rokov, alebo 150 000 km v závislosti od toho, čo nastane skôr.

Výrobca pripravuje aj ultra lacnú verziu GAC Y Pio, určenú pre taxislužby a zdieľané jazdenie. Tento variant sa viac podobá na minivan a vyznačuje sa zjednodušeným dizajnom bez výsuvných kľučiek dverí  a kompletných LED svetlometov, menšími rozmermi a zníženým výkonom.

Dizajnéri týmto výrazným elektromobilom brnkli na módnu strunu mladých ľudí ( písmeno Y  od slova Young – mladý, angl.). Škoda, že zatiaľ iba v Číne, lebo naša slovenská mládež by si určite takéto hravé a praktické elektrické auto zaslúžila tiež! Za takú cenu …. ani elektrickú Škodu CityGo nekúpiš!

Zdroj:
Daciaclubmd