Gac Aion LX – pekný a výkonný elektrický crossover
Ak by bola súťaž o najkrajšie čínske elektrické auto, jedným z horúcich kandidátov na titul by bol GAC AION LX. Je to stredne veľký elektrický crossover postavený na spoločnej modulárnej platforme so sedanom GAC Aion S a kompaktným crossoverom Aion V .
V rozmeroch čínske elektrické vozidlo GAC AION LX presahuje etalón triedy BMW X3: Dĺžka – 4786 mm, šírka – 1935 mm, výška – 1685 mm. Rázvor kolies je 2920 mm, svetlosť podvozku – 150 mm. Predné odpruženie je typu McPherson , zadná náprava má viacprvkové zavesenie kolies. Veľkosti pneumatík: 245/55 R19 a 245/50 R20, pričom auto nemá rezervu, ale v batožinovom priestore je iba lepiaca súprava. Predné brzdy majú ventilovaný disk, vzadu iba jednoduché diskové, ručná brzda – elektrická. Karoséria je z ocele a hliníka, ale má koeficient aerodynamického odporu iba 0,288.
Možno najkrajšie čínske elektrické auto v roku 2021 má autopilot 3. úrovne, ktorý spracováva údaje z množstva kamier a radarov na jeho obvode. Ale automobilka sľubuje, že čoskoro bude posielať aktualizáciu na 4. úroveň autopilota, čo v praxi znamená minimálnu účasť vodiča na jazde elektromobilu!
GAC AION LX je vybavený snímačmi tlaku v pneumatikách, antiblokovacím systémom bŕzd, distribučným systémom brzdnej sily, brzdovým asistentom, protipreklzovým systémom, systémom riadenia stability karosérie a šiestimi airbagmi. Autopilot zabezpečuje automatické parkovanie, udržiavanie auta v jazdnom pruhu, systém monitoringu pre slepé zóny, predné a zadné parkovacie senzory, systém rozpoznávania dopravných značiek, ako aj pomoc pri rozbehu do kopca, alebo klesaní.
Automobilka ponúka tri hlavné verzie elektromobilu AION LX. Najdostupnejšia verzia 70 Lite za 25900 Eur prichádza so synchrónnym motorom s výkonom 135 kW (184 k.) a krútiacim momentom 350 Nm, ktorý poháňa predné kolesá. Batéria je lítium-železo-fosfátová s kapacitou 73 kWh. Na jednom nabití prejde 520 km podľa cyklu NEDC. Pri mestskej rýchlosti 60 km / h dosahuje dojazd hodnotu 652 km. Jeho pohotovostná hmotnosť je 1900 kg. Zrýchlenie až do 100 km / h zaberá 7,8 sekundy.
Druhá verzia Aion LX s pohonom predných kolies je s indexom 80 za 31000 Eur. Táto má výkon 150 kW (204 k.) a rovnakých 350 Nm krútiaceho momentu. Batéria je tu trojzložková s kapacitou 93 kWh a zabezpečí autu 650 km dojazd podľa cyklu NEDC a 860 km pri jazde konštantnou rýchlosťou 60 km / h. Pohotovostná hmotnosť – 2040 kg. Zrýchlenie z nuly do 100 km / h zaberá 4,8 sekundy.
Najvyššia verzia je s pohonom všetkých kolies a má celkový výkon dvoch elektromotorov 300kW (408 k.) s krútiacim momentom 700 Nm. Batéria je tu s kapacitou 93 kWh a umožňuje dojazd 600 km podľa cyklu NEDC. Zrýchlenie z nuly na 100 km / h vyžaduje len 3,9 sekundy. Pohotovostná hmotnosť – 2180 kg. Táto verzia má dve konfigurácie – 80D za 35900 Eur a 80D max za 45300 Eur. Rýchle DC nabíjanie nabije batériu za 40 minút a z domácej zásuvky sa auto nabije za 14, alebo 18 hodín.
V poslednej dobe, GAC uviedol, že tento rok Aion LX dostane rýchlo nabíjateľnú grafénovú batériu s kremíkovou anódou, ktorá navyše umožní zvýšiť dojazd až na 1000 km podľa cyklu NEDC. Záruka na čínsky elektrický crossover Aion LX je 4 roky, alebo 150 000 km najazdených kilometrov a na batériu – 8 rokov, alebo 150 000 km, v závislosti od toho, čo sa stane rýchlejšie.
Zdroj: Daiaclub.md