Predaj Volkswagen ID.6 začal s neočakávane nízkou cenou 31 624 Eur

Volkswagen oficiálne oznámil začiatok predaja jeho nového 7-miestneho elektrického SUV s označením ID.6. Model bude spočiatku dostupný len v Číne, kde je ponúkaný v 5 modifikáciách. Základná cena  za VW ID.6  je v Číne  stanovená na 240 000 juanov (31 324 EUR v prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS). Ak si túto cenovku porovnáme s cenou za oveľa menšiu ID.3, ktorý u oficiálnych predajcov na Slovensku v základnom prevedení ID.3 Pure Performance stojí 32 620 € , vidíme aká je obrovská rezerva na znižovanie cien za elektromobily, alebo kam až môže klesnúť cena za elektromobily v blízkej budúcnosti.  Za najvyššiu výbavu VW ID.6 si bude musieť kupujúci v Číne  priplatiť do 336 000 Yuanov (43 854 EUR). Pre porovnanie – najvyššia výbava kompaktného VW ID.3 Pro S Performance na Slovensku má cenníkovú cenu  41 920 €.

VW ID.6 Crozz

Toto auto bolo prvý raz  prezentované na Šanghajskom Autosalóne na jar tohto roku. Volkswagen ID.6 je druhý model značky postavený na platforme MEB. V závislosti od verzie elektromobilu je navrhnutý s 6,  alebo 7-miestnym salónom. Celková dĺžka karosérie ID.6 je 4874 mm, šírka je 1845 mm, výška je 1663 mm, a rázvor osí náprav je 2965 mm .

VW ID.6 Crozz

Po stránke dizajnu má model ID.6 podobné črty  ako Volkswagen ID.4, ktorý je prvým elektrickým modelom VW na platforme MEB. Tento dizajn bude v budúcnosti aplikovaný na všetky vozidlá rodiny ID. Aj na tomto aute vidíme dostatok hladkých foriem a elegantných línií. Spodná časť karosérie je úplne chránená ochrannými plastovými prvkami.

VW ID.6 X

Na prednej časti karosérie sú inštalované masívne LED svetlomety v kombinácii so svetelným pásom, ktorý je prerušený v oblasti loga značky v strede „falošnej“ mriežky chladiča, ktorá má uzavretý dizajn. Jediný vstup vzduchu do karosérie sa nachádza v spodnej časti nárazníka a poskytuje pomerne veľký prietok vzduchu na chladenie všetkých komponentov elektrického pohonu. Ďalšie „žiabre“ sú umiestnené na okrajoch nárazníka. Ich úlohou je ochladzovať brzdový systém.

Interiérový dizajn je tiež podobný modelu ID.4. Výrobca aplikoval v interiéri drahé a vysoko kvalitné povrchové materiály. Na stredovej konzole je nainštalovaný veľký 12-palcový displej s hlasovým ovládaním, ktorý je mierne orientovaný na vodiča. Za volantom je prídavný displej prístrojového panelu aj s head-up displejom s rozšírenou realitou. Model dostal veľký počet rôznych moderných systémov a technológií. Pripojenie systémov  na internet umožňuje aktualizáciu softvéru na diaľku, vzdialený prístup a ovládanie niektorých funkcií vozidla prostredníctvom smartfónu. Asistenčný systém IQ.Drive podporuje vodiča napríklad pri jazde na diaľnici či v zápchach.

interiér VW ID.6

Výrobca ponúka v základnom prevedení verzie s pohonom zadnej nápravy a vyššie verzie dostanú pohon všetkých kolies. Verzie s pohonom zadných kolies sú schopné generovať 135 a 150 kW. Maximálnu rýchlosť obmedzí ID.6 na 160 km/h. Celkový výkon systému pohonu všetkých kolies je 225 kW .Kapacita batérie s kapacitou 58, alebo 77 kWh umožňuje elektromobilu prekonať od 436 do 588 km bez dobíjania. Výrobu ID.6 Crozz a ID.6 X zabezpečia dva čínske závody.

Zdroj: naavtotrasse