Tesla Model 3 – Etalón
O Tesle model 3 sa toho napísalo už toľko, že akýkoľvek nový opis dizajnu, či charakteristík, by bol nosením vody do mora. Vyzretý elektromobil, ktorý vo svojej triede nemožno nazvať inak, ako ETALÓN segmentu. Keď Elon Musk trochu vizionársky začal vyrábať prvý moderný elektromobil, mnohým to v dobe vrcholnej slávy spaľovacích motorov mohlo prísť ako „trochu uletený experiment“ jedného mladého inžiniera. Roadster bol ako prvorodený syn a na ňom sa rodičia iba učia vychovávať svoje dieťa. Potom prišiel model S a to už veľmi mnohí spozorneli. Technologicky vyspelé elektrické auto, ktoré už nebolo iba úletom, ale prakticky použiteľným autom, tak pre manažéra spoločnosti, ako aj pre veľkú rodinu. S jedným ale. Ten manažér musel byť úspešný a rodina dosť bohatá! Tretím elektromobilom bol veľký, technologicky inovatívny a sedemmiestny model X – klenot medzi elektromobilmi. Štvrtým sa stal model 3. Tu rodičia už vedeli, kde ubrať, kde pridať, čo povoliť a čo okresať. Model 3 sa vydaril, aj keď pôrod bol ťažký ( pamätáme si problémy s nábehom výroby).
Tesla Model 3 sa stal etalónom vo svojej triede. S ním sa budú iné elektromobily porovnávať, jeho sa budú snažiť prekonať. Pochopil to aj sám Elon Musk a niektoré technologické novinky sa dostanú ako prvé práve jemu.
Keď v roku 2017 predstavil Elon Musk Teslu Model 3, takmer okamžite sa zozbierali predobjednávky na 230 000 automobilov. Mnohí si auto objednali ešte predtým, ako bolo auto oficiálne predstavené.
Interiér
Ústredným ovládacím prvkom všetkých funkcií vozidla je obrazovka. Na rozdiel od starších modelov ju zámerne zmenšili (zo 17 na 15 palcov), trochu zdvihli na palubnej doske vyššie a otočili vodorovne. Takto zobrazená informácia sa vníma okom lepšie, ako pri zvislom zobrazení.
Pre asketizmus interiéru sa už napísalo mnohé. Má to svoje plusy aj mínusy. Umelecky založeným ľuďom sa bude zdať nudný, iní si budú pochvaľovať jasnosť a prehľadnosť informácii na jednom mieste a “ inak nič čo by rušilo“. Dva joysticky na volante vykonávajú veľa funkcií, ich hodnota je určená aktuálnym menu a nastaveniami, ktoré vodič vyberie.
Okrem toho sú všetky modely Tesla 3 vybavené najnovším autopilotom a teoreticky (nie všade je to povolené) môžete si na dlhej ceste dovoliť trochu rozptýlenia od cesty a nechať auto jazdiť po diaľnici ako samé chce.
Pri hodnotení Tesly Model 3 ako rodinného auta, sa treba zastaviť pri batožinových priestoroch. Áno, je ich niekoľko. Pretože tu neexistuje žiadny tradičný motor, voľný priestor pod prednou kapotou veľmi pragmaticky zhodnotili na kufor č.2. Malé cestovné tašky a nejaké drobnosti sa tam perfektne zmestia.
Ceny
Tesla Model 3 je k dispozícii v troch verziách:
Standard Range Plus s pohonom zadných kolies (dojazd 415 km (cyklus WLTP), zrýchlenie na 100 km / h za 5,6 sekundy, maximálna rýchlosť 225 km / h);
Long Range verzia s pohonom všetkých kolies s dlhým dojazdom (dojazd 560 km ( podľa cyklu WLTP), zrýchlenie na 100 km / h za 4,6 sekundy, maximálna rýchlosť 233 km / h);
Performance pohon všetkých kolies s veľkým výkonom (dojazd 530 km (podľa cyklu WLTP), zrýchlenie na 100 km / h za 3 , 4 sekundy, maximálna rýchlosť 250 km / h).
Namiesto záveru…
Tesla Model 3 sa môže nazývať rodinným automobilom iba s otáznikom na konci. Problémom nie je ani objem kufra, ani schopnosť zrýchliť na stovku za menej ako 5 sekúnd. Celá otázka je v cene. Aj keď Tesla Model 3 je najdostupnejším autom značky TESLA, jeho počiatočná verzia začína v rámci slovenského konfigurátora Tesly Model 3 na 39 500 € pre Standard Range Plus a končí na 52 900 € vo verzii Performance (bez DPH). Ako sme už napísali na začiatku, ….rodina musí byť bohatá! Ale aj také rodiny u nás sú! Už len, aby začali konať v duchu tých, ktorým záleží na zelenšom zajtrajšku našej planéty.
Zdroj:
teslamagazin