Elektrický sedan Weltmeister E5 najdostupnejší model značky VM motor

Spoločnosť WM motor, ktorá pracuje pod obchodnou značkou Weltmeister, vznikla v roku 2017 a o dva roky neskôr začala výrobu a predaj elektrických vozidiel. Samotná spoločnosť je pôvodom z ČĽR a nemecky znejúca značka je dôsledkom partnerstva so spoločnosťou Isdera, ktorá sa v minulom storočí stala slávnou vytváraním závodných špeciálov. Isdera teraz pomáha Číňanom vo vývoji a dolaďovaní elektrických vozidiel. Produktová línia Weltmeister už obsahuje tri crossovery (modely EX5, EX6 PLUS a W6), z ktorých sa v prvej polovici tohto roka sa predalo 15 665 áut (dvojnásobný rast oproti roku 2020). Teraz čínsky výrobca prichádza s ponukou aj dostupnejších osobných automobilov.

vyrábané a pripravované modely WM motor

Koncept elektrického sedanu Weltmeister Maven, ktorý bol uvedený minulý rok, bude predstavovať sériový model Weltmeister M7. Tento  sa predstaví až v budúcom roku a bude to  vlajková loď značky. Teraz je tu oveľa jednoduchší sedan Weltmeister E5, ktorý sa stal prvým modelom dostupnejšej e-série a mal by byť najpredávanejším modelom v celom portfóliu značky.

Veľkosťou je  Weltmeister E5 porovnateľný s Teslou Model 3: dĺžka – 4718 mm, šírka – 1838 mm, výška – 1535 mm. Rázvor osí podvozku je 2810 mm. V jeho základe bude zjednodušená podvozková platforma s prednými ramenami McPherson a polozávislou zadnou nápravou. Štandardné kolesá sú  17 palcové.

Weltmeister E5

Weltmeister E5 má elektromotor s výkonom 163 koní a krútiacim momentom 240 Nm, ktorý otáča predné kolesá. Lítium-iónová batéria  s kapacitou 58,6 kWh umožňuje vozidlu dojazd  na jednom nabíjaní  505 km podľa zastaraného NEDC cyklu. Maximálna rýchlosť je 170 km/h, čas zrýchlenia z 0 na 100km/h – 8,9 s.

interiér Weltmeister E5

Základné vybavenie je určené pre taxislužby a zdieľanú mobilitu, takže v kabíne tejto výbavy neexistuje žiadny multimediálny systém. Je tu len USB konektor pre pripojenie smartfónov a na volante nie sú ani žiadne tlačidlá. Jednozónová klimatizácia je ovládaná fyzickými tlačidlami. Prístrojová doska je ale digitálna. V bohatšej konfigurácii je v salóne aj obrazovka multimediálneho systému s uhlopriečkou 12,3 palca, čalúnenie sedadla s koženkou a panoramatická strecha, ale na druhom rade sedadiel sú len dve opierky hlavy.

interiér štandardnej verzie Weltmeister E5
interiér verzie Weltmeister E5 pre taxislužbu a zdieľanú mobilitu

Očakáva sa, že sedan v základnej konfigurácii bude stáť asi 100 tisíc jüanov, to znamená asi 15 tisíc USD. Najprv bude Weltmeister E5 ponúknutý len pre firemných kupujúcich, ale neskôr sa auto bude predávať aj súkromným osobám. Podľ vyjadrení WM motor, sa zatiaľ neplánuje vývoz mimo čínskeho trhu.

Zdroj: autoreview