Weltmeister M7 debutoval so štvrtou úrovňou autopilota
WM Motor vyrába elektrické vozidlá pod značkou Weltmeister od roku 2019. Samotná spoločnosť je čínska a nemecký pôvod značky je spôsobený partnerstvom so spoločnosťou Isdera, ktorá sa v minulom storočí stal slávnou pre vytvorenie radu športových špeciálov.
Weltmeister má v ponuke tri elektrické crossovery (modely ex5, ex6 plus a W6) a nedávno predstavil aj dostupný elektrický sedan E5. Teraz prišiel na rad vlajkový voz – elektrický sedan Weltmeister M7.
Weltmeister M7 bol vyvinutý z minuloročného konceptu Maven, ale sedan si z konceptu prevzal len spoločný štýl a stratil určitý podiel pôvodnej originality. Veľkosťou je Weltmeister M7 porovnateľný so sedanmi Lexus ES, alebo Genesis G80 : dĺžka – 4930 mm, rázvor osí kolies je – 2918 mm. Na karosérii je badateľné umiestnenie viacerých senzorov sofistikovaného systému orgánov strojového videnia.
Vývojári ohlásili pre sedan AutoPilot štvrtej úrovne, čo znamená úplne autonómnu jazdu auta aj v mestských podmienkach s účasťou vodiča na riadení len vo výnimočných prípadoch. Na tento účel je Weltmeister M7 vybavený tromi LiDarmi naraz (jeden na streche a dva na predných blatníkoch), siedmimi kamerami s rozlíšením 8 megapixelov, štyrmi 2 megapixelovými kamerami, má päť milimetrových radarov a dvanástich ultrazvukových snímačov. Za prácu tohto AutoPilota štvrtej úrovne je zodpovedný čip Nvidia Orin-X s kapacitou 254 TOPS (miliárd operácii za sekundu) ktoré spracováva 17 miliónov polovodičových tranzistorov.
Zatiaľ neboli predstavené žiadne ďalšie informácie o elektrickom pohone sedanu. Oznámený bol iba vypočítaný dojazd na jedno nabíjanie: 700 km.
Vysoko technologický interiér je čiastočne v duchu firemnej politiky, aj keď rozmiestnenie jednotlivých komponentov interiéru je oproti predchádzajúcim modelom značky dosť pozmenené. Hlavnými prvkami bude displej pred cestujúcim zabudovaný do krytu predného panela (nie je viditeľný vo vypnutom stave) a otočný volič I-Rota na centrálnej konzole, ktorého funkčnosť sa mení v závislosti od zvoleného režimu: môže sa otáčať, stláčať a jeho aktuálna funkcia sa zobrazuje pomocou vstavaného dotykového displeja.
Oficiálna premiéra elektrického sedanu Weltmeister M7 so zverejnením všetkých charakteristík sa bude konať v novembri na autosalóne v Guangzhou. Výrobca už potvrdil spustenie sériovej výroby elektromobilu v roku 2022. Z dôvodu legislatívnych obmedzení sa autopilot štvrtej úrovne v sériových autách objaví určite až neskôr. Avšak fungujúci technologický demonštrátor je určite významný krok na ceste k zákonnej úprave možnosti používania autonómnych vozidiel v bežnej premávke.
Zdroj: autoreview