GAC AION S – elektrický sedan
Na jeseň roku 2018 čínska spoločnosť GAC NE (dcérska spoločnosť skupiny GAC) predstavila nový elektrický sedan Aion S (plné meno GAC New Energy Aion S), ktorý mal podľa výrobcu „ šlapať na päty autám spoločnosti Tesla“.
GAC AION S
Tento model je plne elektrický sedan business triedy, ktorý si v Číne môžete kúpiť za 23.500 dolárov. Model s dĺžkou 4768 mm a rázvorom 2750mm patrí do triedy C. Konštruktéri popracovali aj na koeficiente odporu vzduchu 0,245, čo nie je zlé, aj keď nie rekordné číslo.
Trakčná batéria s kapacitou 58,8 kWh je postavená na báze lítium-iónových článkov známej spoločnosti CATL. A tu použili relatívne nové poddruhy z nich NCM 811, ktoré boli nedávno zavedené do priemyselnej výroby (nielen v CATL na nich pracujú, ale napríklad aj v LG Chem). Písmená a čísla znamenajú, že katóda obsahuje nikel, kobalt a mangán v pomere 8: 1: 1. Tieto bunky majú špecifickú kapacitu 270 až 304 Wh / kg, v závislosti od modifikácie, oproti 150 až 250 v predchádzajúcich generáciách. Špecifickým ukazovateľom plne zmontovanej trakčnej batérie v sedane Aion S bola solídna energetická hustota 170 Wh / kg. Tento pomer výkonu k hmotnosti umožňuje elektromobilu prejsť vzdialenosť až 510 km pri jednom úplnom nabití pri rýchlosti 60 km / hod. s vypnutou klimatizáciou. Pri rýchlosti 90 km / h sa táto vzdialenosť zníži na 340 km.
Pripomeňme, že základom Aion S sedanu je platforma GEP druhej generácie (GAC Electric Platform). Tá zahŕňa vzpery McPherson vpredu a zadnú nápravu odpruženú torznou tyčou . Dno auta je však úplne rovné ( čo je plus pre aerodynamiku).
Na pohon používa integrovaný motorový blok (trakčný motor, napäťový menič, redukčnú prevodovku) E-axle od spoločnosti Nidec, ktorý váži iba 87 kg, čo je o 12% menej ako by to bolo v prípade samostatných komponentov.
Interiér a výbava
Štandardná výbava zahŕňa okrem iného aj adaptívny tempomat, asistent pri premávke v dopravných zápchach a automatické parkovanie. A za príplatok tu môže byť panoramatická strecha s integrovaným polopriesvitným solárnym panelom, ktorý môže poskytnúť určitú energiu na dobíjanie trakčnej batérie, ale hlavne môže zabezpečiť vetranie priestoru pre cestujúcich na slnkom ožiarenom parkovisku. Pri postupujúcich klimatických zmenách spojených aj u nás s vyššími priemernými teplotami, je to benefit nie málo významný!
Technické parametre
Dojazd na jedno nabitie nie je rekordný, ale určite nie je zlý. Prvé vyhlásenia hovorili asi o 500 km podľa zastaraného NEDC cyklu, teraz, podľa aktualizovaných údajov, je to 510 km v NEDC, alebo 630 km pri konštantnej rýchlosti 60 km / h. Vo WLTP cykle by sme podľa odhadu prešli 350 až 400 km.
Elektrický automobil má predný elektrický pohon s maximálnym výkonom 135 kW (183 k), čo umožňuje dosiahnuť zrýchlenie na 100 km / h za 7,5 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na približne 156 km / h.
Rozmery elektromobilu (dĺžka x šírka x výška): 4768 x 1880 x 1530 mm.
Cena
Tento elektrický sedan je ponúkaný v Číne za cenu 140 000 až 160 000 Juanov v závislosti od konfigurácie (17.630 – 20.150 EUR – prepočítané kurzom NBS na 02.06.2020), pri zohľadnení čínskej štátnej dotácie.
Zdroj:
drive.ru