Obnovený BYD Tang EV má zvýšený dojazd
BYD Tang EV s dĺžkou 4,9 m je najdrahším a najprestížnejším modelom od BYD. Teraz bola uvedená druhá generácia modelu Tang z 2018 roku, ktorý sa objavil najskôr ako hybrid BYD Tang DM a neskôr aj elektrický Tang EV. Autá prešli plánovanou modernizáciou v rovnakom poradí: vylepšený hybrid, ktorý debutoval minulý rok má úplne nový sériovo-paralelný systém DM-i bez tradičnej prevodovky. Teraz prišiel na rad aj obnovený BYD Tang EV.
Obnovený BYD Tang EV sa chváli vzhľadom 2. generácie elektromobilov od BYD, vďaka ktorému je okamžite rozpoznateľný ako elektrické vozidlo. V porovnaní s jeho pôvodným modelom odvodeným od modelu so spaľovacím motorom, má obnovený Tang EV výrazne čistejšiu prednú stranu. Dizajnérsky tím BYD nahradil veľkú šesťhrannú masku chladiča uzavretým povrchom, čo by mohlo vylepšiť aerodynamiku a teda aj dojazd. Športovejší nárazník s agresívnejšími vonkajšími koncami, vodorovná lišta po celej šírke, ktorá ústi do bočných vetracích otvorov a vyššie umiestnené nasávanie vzduchu, sú tými najvýznamnejšími zmenami vpredu.
Mäkšia a pre EV typická predná maska robí BYD Tang EV príťažlivým pre zákazníkov, ktorí prechádzajú z vozidiel so spaľovacím motorom. Po stranách má obnovený Tang EV nové zliatinové disky kolies. Vzadu ponúka vylepšený štýl športovejší nárazník s premiestnenými svetlami, čiernymi lamelami a malými vertikálnymi otvormi pre vzduch.
Podľa zverejnených špecifikácií obnovený BYD Tang EV meria 4 900 mm na dĺžku, 1 950 mm na šírku a 1 725 mm na výšku. Elektromobil používa väčšiu batériu typu Blade s kapacitou až 108,8 kWh, ktorá pozostáva z článkov LFP.
BYD Tang EV bude k dispozícii vo variantoch s jedným motorom na prednej osi (FWD) a dvojmotorovým pohonom všetkých kolies (AWD), ktoré poskytujú dojazd v štandarde CLTC 730 km a 635 km. Ide o výrazné vylepšenia oproti hodnotám dojazdu súčasného modelu 565 km (FWD) a 505 km (AWD).
Verzia s jedným motorom FWD spotrebuje 15,6 kWh na 100 km a verzia s pohonom všetkých kolies AWD spotrebuje 17,6 kWh na 100 km . Táto využíva kombináciu 180 kW motora vpredu a 200 kW motora na zadnej osi, pričom dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 4,4 sekundy.
Obnovený BYD Tang EV bude ponúkaný aj v novom usporiadaní sedadiel 2 +2 +2 s dvomi jednotlivými sedadlami v druhom rade. Nová 6-miestna verzia má v 2. rade dve samostatné sedadlá s elektrickým nastavovaním, masážou, ventiláciou a vyhrievaním. Inteligentný sieťový systém DiLink 4.0 (s podporou 5G), vylepšené funkcie DiPilot ADAS a W-HUD head-up displej, patria medzi ďalšie pozoruhodné vlastnosti obnoveného Tang EV.
Po hybride dostal aj elektromobil nový interiér – vrátane volantu (dvojramenný namiesto trojramenného) a nové výplne dverí. Ovládanie elektricky ovládaných sedadiel, ktoré bývalo na dverách v štýle Mercedesu sa tak ako u väčšiny áut presunulo do podnoží sedadiel. Predný panel architektonicky opakuje starý model z roku 2018, zmenilo sa však umiestnenie a veľkosť ventilačných deflektorov. Firemná dizajnová architektúra interiéru ale zostala zachovaná, včítane otočnej obrazovky multimediálneho systému, ktorá má teraz uhlopriečku 15,6 palca. Samotné multimédiá sú jej novou generáciou s označením DiLink 4.0. Prístrojový panel má uhlopriečku 12,3 palca a nechýba tu ani projekčný displej.
Uvedenie nového BYD Tang EV na domáci trh spoločnosti sa uskutoční v polovici mája. Podľa správy autohome.com.cn by BYD mohla cenu nového Tang EV stanoviť na približne 300 000 CNY (približne 42 317 EUR podľa aktuálneho kurzu NBS) v štandardnom variante FWD a 350 000 CNY ( približne 49 370 EUR) vo variante AWD. V správe sa neuvádza, či ide o predpredajové ceny (očakáva sa, že tieto budú oznámené koncom tohto mesiaca), alebo o uvádzacie ceny.
O príchode značky BYD na Slovensko sa zatiaľ nič nehovorí, ale “vysoko kompetentné” snahy o odpojenie Slovenska a celej EÚ od “toxických” surovín a komponentov z východu dávajú nádej, že časy príchodu vysoko technologických čínskych značiek na cesty pod Tatrami sa neodvratne približujú! Čínske obrázkové písmo sa asi nenaučíme, ale skratku značky BYD (Build Your Dreams – buduj tvoje sny), si onedlho budú čítať mnohí aj na európskych cestách!