Rising R7 s vymeniteľnou batériou a výkonom 400 kW
Na autosalóne v Guangdongu bolo predstavené nové SUV- kupé Rising R7. Novinka dokáže sledovať cestu vďaka 33 rôznym senzorom. Na hlavovom paneli je trojitý displej s uhlopriečkou 43 palcov. Rising Auto je podznačka koncernu SAIC, ktorá je všeobecne známa pod čínskym názvom „Feifan“ (飞凡). SAIC vlastní 95 % akcií a zvyšných 5 % je rozdelených medzi zamestnancov Rising Auto. Do októbra 2021 sa značka volala ROEWE a na kapote svojich áut mala iba štylizované „R“. Nové autá Rising Auto budú stále označené logom R, takže toto označenie značky je konzistentné.
Rising Auto sa zameriava na elektromobily v cenovom segmente medzi 200 000 – 400 000 juanov (približne 28 000 – 56 000 Eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Jeho modelový rad tvoria zatiaľ tri elektrické vozidlá: SUV Marvel R, sedan ER6 a kombi Ei5. Nedávno nám spoločnosť Rising Auto ukázala produkčnú verziu elektrického SUV-kupé R7.
Čínske ministerstvo hospodárstva odhalilo vo svojich registračných dokumentoch pre uvedenie na trh niektoré technické špecifikácie Rising Auto R7. Ide o D-SUV kupé s rozmermi: dĺžka 4900 mm x šírka 1925 mm x výška 1655 mm a rázvorom osí kolies 2950 mm.
Najvyšší stupeň výbavy R7 má dva elektromotory a pohon všetkých kolies (AWD) s kombinovaným výkonom 400 kW (544 k.) a systémovým krútiacim momentom 700 Nm. K dispozícii je aj verzia s pohonom len zadnej nápravy (RWD) s výkonom 253 kW (340 k.). Nová R7 má na palube vymeniteľnú ternárnu (NMC) batériu zabezpečujúcu dojazd 600 km. Elektromobil bude ponúkaný vo verzii s pevne zabudovanou batériou, alebo s možnosťou používania systému vymeniteľných batérií na výmenníkových staniciach.
Ako môžeme vidieť na záberoch z autosalónu, sériová R7 zostáva v súlade s oficiálnymi obrázkami a zábermi čínskeho ministerstva hospodárstva MIIT. Má aerodynamický tvar, vysúvacie kľučky dverí a plne LED a laserové svetlomety. Vo všeobecnosti má auto veľmi športový vzhľad. Vďaka svojmu tvaru SUV-kupé je koeficient aerodynamického odporu Rising Auto R7 na vynikajúcej úrovni iba 0,238 (Cd). Je to impozantné číslo pre každé auto, najmä pre SUV. Pre porovnanie, koeficient aerodynamického odporu Audi e-tron je 0,28 Cd.
Interiér auta zdobí predný displej, ktorý sa skladá z troch častí. Hlavná obrazovka displeja v strede je 15,05-palcový AMOLED panel s rozlíšením 2,5 K, pokrývajúcim 100 % farebného priestoru NTSC a snímkovou frekvenciou 60 Hz. Celková dĺžka uhlopriečok všetkých troch displejov je 43 palcov. Auto ponúka okrem multimediálneho systému s veľkou obrazovkou, aj digitálny prístrojový panel a samostatný displej pre spolujazdca. Podobné riešenie bolo predtým implementované v elektrickom sedane Mercedes-Benz EQS. Čínska štátna automobilka SAIC Motor Corporation je najväčšia v krajine v počte vyrobených áut a ich exporte, takže rozhodne má dostatok financií na vytvorenie vlastnej komerčnej obdoby „hyperscreenu“.
V kabíne R7 je však ešte jeden, nemenej pozoruhodný prvok. Tento elektromobil bude prvý na svete so systémom Huawei Vision Enhanced AR-HUD. Ide o obrovský projekčný displej s maximálnym zorným poľom 13° x 5° a maximálnou uhlopriečkou 70 palcov.
Medzi ďalšie prvky R7 patria bezrámové elektricky ovládané predné dvere (ak sa pri otváraní dverí zvonku zaznamená prekážka, neotvoria sa), sedadlá v koži Nappa a vyhrievané podložky pri nohách spolujazdca.
Rising Auto R7 má na palube 33 senzorov, vrátane voliteľného LIDARu od Luminar Technologies (LAZR). Hlavnou črtou tohto LIDARu je až 500 metrová detekčná vzdialenosť vďaka 1500nm vlnovej dĺžke. LiDAR sa bude ponúkať vo forme opcie. Autonómny systém jazdy auta podporujú výkonné procesory NVIDIA Orin.
Rising Auto zatiaľ nezdieľal cenové rozpätie R7. Výrobu plánujú spustiť v druhom polroku 2022. Jeho hlavnými konkurentmi budú NIO EC6, Tesla Model Y, atď.