Wuling Air ev – v Indonézii predstavili tretí mikro elektromobil čínskej značky

Po veľmi úspešnom Hong Guang Mini EV a novšom Nano EV uvedenom minulý rok, spoločnosť Wuling pridáva tretie elektrické mikroauto, ktoré bude prvým BEV značky na globálnom trhu. Začiatkom júna 2022 predstavila spoločnosť Wuling svoje tretie mikro elektrické vozidlo Air ev v Jakarte v Indonézii. Wuling Air ev, ktorý postavil spoločný podnik SAIC-GM-Wuling (SGMW), je prvým elektrickým vozidlom značky (a JV), ktoré sa predáva mimo Číny. Air ev, ktorý zdieľa platformu GSEV s Hong Guang Mini EV, je jeho luxusnejším, drahším a odvážnejším súrodencom.

Air ev LWB (štvormiestna verzia)

Wuling Air ev a bude vyrábaný v továrni Cikarang v Západnej Jáve pre miestny trh. Indonézia je jedinou krajinou mimo Číny, kde má SGMW výrobný závod a silné zastúpenie.

Nový Wuling Air EV je sviežo a moderne vyzerajúce malé auto určené do preplneného veľkomesta s hranatým tvarom a odvážnou prednou časťou. Wuling Air EV príde aj na čínsky automobilový trh, ale až v 3. štvrťroku 2022. Bude umiestnený vyššie nad neuveriteľne úspešným Wuling Mini EV. Tieto autá sa začali vyrábať v januári 2020 a do januára 2022 sa ich predalo vyše 500 tisíc kusov.

Existujú dve verzie mikro-elektromobilu: dlhšia Air ev LWB so štyrmi sedadlami a dlhým rázvorom a kratšia,  Air ev SWB s dvoma sedadlami a krátkym rázvorom. Štvormiestne auto má zadné bočné okno, ktoré je oveľa nižšie ako okno dverí a kľučka dverí je umiestnená v bode kríženia medzi nimi. Konzola zrkadla je umiestnená nízko na dverách, na línii, ktorá siaha od bloku predných svetiel. Dvere pokrývajú takmer celú stranu vozidla. Veľké dvere výrazne uľahčia vstup a výstup z vozidla. . Po celej šírke zadnej časti, tesne nad značkou Wuling, je červená svetelná lišta. Hmlové svetlo je umiestnené nízko v nárazníku.

V pohľade cez zadnú časť štvormiestnej verzie  Air ev LWB je vidieť štyri opierky hlavy, ktoré sú viditeľné cez okno. Nápis na zadných dverách vľavo: 上汽通用五菱, označuje názov výrobcu Shanqi Tongyong Wuling, alebo SAIC-GM-Wuling. Toto je celý názov spoločného podniku, ktorý robí Air ev. Spoločný podnik sa zrodil v roku 2002 a má troch partnerov: SAIC, General Motors a pôvodný Wuling Motors. Nápis na zadných dverách vpravo: Air ev ručne písaným malým písmom. Dvojmiestna verzia Air ev SWB s menším rázvorom je oveľa kratšia a bez nápadného bočného okna.

Air ev SWB (dvojmiestna verzia)

Porovnanie veľkostí verzii vozidla:

Air ev LWB (štvormiestna verzia):  dĺžka 2974 mm, šírka 1505 mm, výška 1631mm, rázvor osí kolies 2010 mm a pohotovostná hmotnosť 860 kg.
Air ev SWB (dvojmiestna verzia): dĺžka 2599 mm, šírka 1505 mm, výška 1640 mm, rázvor 1635mm  a pohotovostná hmotnosť 760 kg.
Wuling MINI EV: 2917/1493/1621mm, rázvor 1940 mm a pohotovostná hmotnosť 665 kg.

Výkon elektromotora je 30kW (41 k.) a  v Air ev poháňa predné kolesá. Energia k elektromotoru pochádza z lítium-železo-fosfátovej batérie neuvedenej kapacity, ale podľa výrobcu má zabezpečiť dojazd na úrovni 300km. Maximálna rýchlosť vozidla je 100 kilometrov za hodinu.

Interiér vozidla zatiaľ výrobca neodhalil.

Nový Wuling Air ev príde na čínsky automobilový trh v treťom štvrťroku 2022. Cena bude začínať tesne pod 55 000 juanov za verziu SWB a 65 000 za verziu LWB (približne 7 7829 196 Eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Uvedenie vozidla v indonézskej Jakarte veľa napovedá aj o orientácii čínskych výrobcov na prudko sa rozvíjajúce trhy rozvojových krajín. Napokon vyše 230 miliónová ostrovná krajina je veľmi lákavým trhom práve pre tento typ áut. Vo vymierajúcej Európe zahľadenej na spotrebu neprimeranú svojim výkonom , tento mikro-elektromobil zjavne nemá perspektívu. Žiaľ, ” bruselskí byrokrati” stále žijú v presvedčení, že západná Európa je stredom vesmíru!