Predaj nabíjateľných áut v Číne za máj 2022 presiahol úroveň 400 000 kusov
Podľa údajov EV Volumes, bolo v máji v Číne zaregistrovaných 403 029 nových osobných nabíjateľných elektromobilov, čo je o 109 % viac ako pred rokom. Výsledok tiež predstavuje viac ako polovicu celosvetového predaja nabíjateľných áut ! Objem predaja sa medziročne viac ako zdvojnásobil, pričom podiel nabíjateľných áut na trhu vzrástol na 31 %. Čo bude potom keď sa skončia obmedzenia pre COVID-19 ? Čína sa odblokuje na plnú rýchlosť elektrifikácie dopravy.
Podiel áut do zásuvky sa v Číne zvýšil na 31 %, vrátane 23 % v prípade úplne elektrických áut (BEV). BEV zostávajú vo väčšine, ale nabíjateľné hybridy (PHEV) zaznamenali vyššiu mieru rastu (až 187 % oproti 91 % v prípade BEV).
Výsledky za mesiac:
- BEV: okolo *298 000 a 23% podiel
- PHEV: okolo *105 000 a 8% podiel
- Spolu: 403 029 (navýšenie 109%) a 31% podiel
* očakávané
Predaj nabíjateľných áut v Číne za máj 2022
Tento rok bolo v Číne zatiaľ zaregistrovaných viac ako 1,8 milióna nových osobných elektrických áut.
- BEV: okolo *1.44 million a 20% podiel
- PHEV: okolo *0.36 million a 5% podiel
- Spolu: 1 807 337 a 25% podiel na trhu
* odhadnuté z podielu na trhu
Pre porovnanie, v roku 2021 sa celkový počet registrácií nabíjateľných elektromobilov medziročne zvýšil o približne 153 % na viac ako 3,2 milióna (z 1,27 milióna v roku 2020). V roku 2022 by celkový objem predajov elektrifikovaných áut v Číne mohol podľa niektorých prognóz dosiahnuť 5-6 miliónov. Len na porovnanie, vlani sa na Slovensku predalo len zhruba 1% elektrických áut (BEV) z celkového množstva predaných áut.
Rebríček modelov
Čínsky trh nabíjateľných áut sa nielen veľmi rýchlo rozširuje, ale stále viac a viac na ňom dominujú čínske modely. Aspoň v máji mal prvý nečínsky model (miestne vyrábaná Tesla Model Y) až 16. pozíciu v rebríčku predaja.
10 najlepších modelov za mesiac máj 2022 :
- Wuling Hong Guang MINI EV: 34 037 kusov
- BYD Song (BEV + PHEV): 31 989
- BYD Han (BEV + PHEV): 23 934
- BYD Qin Plus (BEV + PHEV): 17 943
- BYD Yuan Plus BEV: 11 500
- Li Xiang One EREV: 11 496
- GAC Aion S: 10 503
- Chery eQ1 / Little Ant: 9 754
- Chery QQ Ice Cream: 9 243
- Changan Benni EV: 8 485
Verzie BEV a PHEV tých istých modelov boli v zdroji započítané súčasne. S rastúcou pozíciou BYD sa mnohí pýtajú, či sa Tesla dokáže vrátiť na vrchol po tom, čo v apríli a časti mája znížili výrobu v Šanghajskej gigafabrike TESLA. BYD teraz pravidelne predáva viac ako 100 000 áut a stala sa treťou najpopulárnejšou značkou v Číne.
Výsledky od začiatku roka do dnešného dňa:
- Wuling Hong Guang MINI EV – 161 579 kusov
- BYD Song (BEV + PHEV) – 127 304
- BYD Qin Plus (BEV + PHEV) – 109 229
- Tesla Model Y – 81 125
- BYD Han (BEV + PHEV) – 71 786
- BYD Dolphin – 48 138
- BYD Tang (BEV + PHEV) – 47 691
- Li Xiang One EREV – 47 380
- Chery QQ Ice Cream – 44 434
- Changan Benni EV – 41 298
Zoznam značiek opäť odhaľuje dosť silnú pozíciu pre BYD – žiadna zmena v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom.
Najlepšie značky nabíjateľných áut podľa podielu v segmente od začiatku roka:
- BYD: 27.9% podiel na trhu
- SAIC-GM-Wuling: 10.1%
- Tesla: 6.6%
- Chery: 4.9%
- GAC: 4.2%
Ako sa darilo niektorým značkám?
Predajné čísla znamenajú, že XPeng je tesne za NIO, ktoré v máji prekonalo hranicu 200 000 predaných áut (204 936 ku koncu mesiaca). Ale pretože XPeng je viac mainstreamová značka a teraz vyrába viac áut než NIO, mala by sa čoskoro stať startupom číslo 1 podľa množstva predaných áut (ale stále ďaleko za hráčom ťažkej váhy – BYD).
Nárast predajov počas existencie automobilky je veľavravný:
- 2018: 29 ks
- 2019: 12 728 ks
- 2020: 27 041 ks
- 2021: 98 155 ks
- 2022: 53 688 do konca mája 2022
Spoločnosť BYD vytvorila v máji ďalší mesačný rekord v predaji elektromobilov, ktorý prekročil 500 000 kusov za tento rok a 2 milióny kumulatívne. Podľa správy spoločnosti dosiahol v máji predaj plug-in áut BYD hodnotu 114 183, čo je o 260 % viac ako pred rokom a nový historický rekord (po 105 475 v apríli). Drvivá väčšina predajov BYD je v Číne. Spoločnosti sa darí tak dobre, že sa zdá byť takmer imúnna voči všetkým výzvam, ktoré v súčasnosti znepokojujú ostatných výrobcov. Predaj čisto elektrických áut (BEV) BYD sa minulý mesiac takmer strojnásobil na viac ako 53 000, zatiaľ čo plug-in hybridy (PHEV) pokračujú v expanzii oveľa rýchlejšie a dosiahli nový rekord viac ako 60 000 kusov.
Výsledky predaja nabíjateľných automobilov BYD za mesiac máj 2022:
- BEV: 53 349 (nárast o 185% medziročne)
- PHEV: 60 834 (nárast o 369% medziročne)
- Spolu: 114 189 (nárast o 260% medziročne)
V tomto roku spoločnosť zatiaľ ( do konca mája) predala viac ako 500 000 nabíjateľných automobilov. Pre porovnanie, v celom roku 2021 spoločnosť predala 593 745 nabíjateľných áut.
Predaj nabíjateľných áut BYD od začiatku roka do konca mája:
- BEV: 253 976 (nárast o 246% oproti predchádzajúcemu roku)
- PHEV: 250 419 (nárast o 583% oproti predchádzajúcemu roku)
- Spolu: 504 395 (nárast o 358% oproti predchádzajúcemu roku)
Kumulatívne NIO predalo 204 936 elektromobilov (200 000. automobil bol vyrobený 26. apríla), vrátane viac ako 95 000 za posledných 12 mesiacov. V tomto roku automobilka NIO celosvetovo predala viac ako 37 000 svojich luxusných elektromobilov.
- ES6: 18 434 ks
- EC6: 10 531
- ES8: 6 338
- ET7: 2 563
- Spolu: 37 866 (nárast o 11.8% oproti minulému roku)
Nenápadný, ale o to úspešnejší startup v oblasti výroby čistých elektromobilov BEV, preukazuje od začiatku roku neuveriteľnú expanziu, keď viac ako strojnásobil svoje predajné výsledky oproti minulému roku. Pritom, je veľa dôvodov predpokladať, že tento rast s príchodom nového výkonného elektrického sedanu C01 naďalej bude pokračovať. Dôraz na technicky prepracované a pritom dostupné elektromobily prináša automobilke svoje ovocie v obrovskom dopyte od zákazníkov.
Netreba ani spomínať iné značky – trend je zjavný! Kým európski výrobcovia majú problém vyrobiť prakticky akékoľvek, nielen elektrické auto, ale aj auto so spaľovacím motorom, výrobná kríza sa nepochybne ázijských výrobcov netýka. Rozumná a pragmatická ekonomická politika zameraná na spoluprácu prináša svoje ovocie v podobe rastu nielen predajných čísel, ale aj technologickej vyspelosti vyrábaných áut. Už pred krízou vyvolanou sankčnou politikou západných krajín bol citeľný náskok popredných čínskych výrobcov v oblasti autonómnych systémov riadenia vozidiel pred tradičnými západnými výrobcami áut. Výrobná kríza spôsobená prerušením dodávateľských reťazcov v dôsledku sankcii, sa pre tradičné automobilky pravdepodobne skončí prehlbujúcim sa technologickým zaostávaním zvlášť v oblasti vyspelých elektronických systémov. A žiaľ, práve tieto systémy budú určovať mieru dopytu po nových elektrických autách v budúcnosti. Prognózy pre európskych výrobcov elektromobilov sú zatiaľ veľmi neutešené! Žiaľ, za hlúposť sa platí!
Zdroj: insideevs