Volkswagen ID.3 – oznámený začiatok predaja

Skončilo sa dlhé čakanie: Volkswagen je pripravený prejsť na tretiu kapitolu svojej histórie – elektrickú. Sériový hatchback Volkswagen ID.3 sa stal priekopníkom novej paradigmy. Číslo v indexe označuje nielen tretiu kapitolu (po Chrobákovi a Golfe), ale tiež to, že auto patrí do tretej veľkostnej triedy C podľa európskej klasifikácie (po segmentoch A a B). Spoločnosť navrhuje dekódovať písmená ID ako inteligentný dizajn a identitu.

Volkswagen ID.3

Spoločnosť Volkswagen na svojej webovej stránke oficiálne oznámila dátum začiatku predaja elektrických vozidiel VW ID.3 na 20.júla 2020. Záujemcovia si môžu vybrať ID.3 spomedzi siedmich výbav a taktiež si objednať aj príslušnú domácu nabíjaciu stanicu.

ID.3 bude jazdiť na elektriku

Technické parametre

Hatchback ID.3 je teda vytvorený na modulárnej elektrickej platforme MEB s trakčnou batériou integrovanou do výkonovej konštrukcie karosérie a elektrickým motorom inštalovaným na zadnej náprave. Symbolické je, že sa Volkswagen vracia do usporiadania s motorom vzadu, hoci sa postupne objavia vozidlá s pohonom všetkých štyroch kolies s ďalším motorom na prednej náprave.

elektrická platforma auta

Z hľadiska rozmerov je Volkswagen ID.3 blízko súčasného Golfu: dĺžka – 4260 mm, šírka – 1810 mm, výška – 1550 mm. Koncepcia elektrického vozidla s kolesami umiestnenými v rohoch karosérie však umožnila vyrobiť rázvor kolies iba o málo menší ako v prípade  Passatu: 2770, oproti 2791 mm! To znamená, že podľa miesta v kabíne bude elektrický automobil ID.3  nad Golfom. Objem batožinového priestoru oboch hatchbackov je rovnaký: 380 litrov.

Nižšie uvedených šesť  variantov je založených na základnej verzii ID.3 Pro Performance s batériou 58 kWh, menovitým dojazdom až 420 km (WLTP02), s pohonom zadných kolies a výkonom motora 150 kW. Maximálny krútiaci moment je 310 Nm. Vozidlá objednané od 20. júla sa začnú dodávať v októbri. Uvádzacia základná verzia ID.3 1st.Performance upgrade stojí na Slovensku 35 860,- EUR po uplatnení uvádzacieho bonusu od importéra.

  • ID.3 Life – 37 787,72 €..
  • ID.3 Style – 40 946 €
  • ID.3 Business – 41 287,22 €
  • ID.3 Family – 42 305,87 €
  • ID.3 Tech – 44 810 €
  • ID.3 Max – 43 680,32 €

  ID.3 Pure základná výbava z dojazdom do  330 km (WLTP) bude dostupná v cene pod 30 000 € v priebehu niekoľkých mesiacov.

Môžete si tiež objednať model s výkonnejšou batériou s kapacitou 77 kWh, ktorá vám umožní dojazd až 550 km (WLTP).

V doplnkovej výbave sú ponúkané matricové LED svetlomety, veľká panoramatická sklenená strecha, tónované okná, zadná kamera, bezkľúčový vstup, 2-zónový klimatizačný systém, cestovný asistent, bočný asistent, núdzový asistent, balík infotainmentu, vrátane head-up displeja, prémiový zvukový balík, elektrické 12-bodové masážne sedadlá. Elektrické auto bude mať samozrejme navigačný systém, adaptívny tempomat, funkciu komfortného telefonovania s indukčným nabíjaním na palube a pripojenie k cloudovému systému AppConnect.

interiér ID.3

Interiér

V kabíne nezostali takmer žiadne analógové ovládače: posledné zodpovedajú len za elektricky ovládané okná a alarm. Všetky ostatné tlačidlá sú dotykové – vrátane tlačidiel na volante a okolo neho. Ako „kompenzácia“ sa ponúka hlasové potvrdenie stlačenia.

nápadité farebné kombinácie interiéru

Režim jazdy sa prepína otočným voličom na pravom konci displeja prístrojovej dosky. Multimediálny systém – s 10-palcovou obrazovkou a hlasovým ovládaním má aktiváciu, ktorú naštartujete slovom „Ahoj ID“. Vtipným detailom sú ikony „play“ a „pause“ na pedáli plynu a brzdy.

prístrojový panel s voličom jazdných režimov

Na záver – alebo, trochu inšpirácie pre našu vládu

Pri kúpe ID.3, zákazníci získajú výhodné zľavy na nabíjanie v sieti #wecharge na dobu 3 rokov. Nemecká vláda navyše poskytuje pri kúpe elektromobilu štátnu podporu vo výške 9480,- Eur. Z tejto sumy 3480,- Eur zaplatí Volkswagen a zvyšok pôjde zo štátneho rozpočtu. Nuž, malá téma na zamyslenie aj pre našu vládu. Zvlášť v kontexte obrovských sľubovaných miliárd z EU na boj z následkami „koronakrízy“!!! Investovať do moderných bezemisných technológii zlepšujúcich stav ovzdušia zvlášť vo veľkých mestách je stále lepšie, ako znovu konštatovať, koľko miliárd z eurofondov nám”prepadlo”.

Zdroj:
autoreview