AITO M5 EV – spustená sériová výroba

Spoločnosť AITO v pozadí ktorej figuruje elektronický gigant Huawei, spustila 6. septembra 2022 sériovú výrobu dlho očakávaného plne elektrického modelu AITO M5 EV. O vstupe významného výrobcu mobilných telefónov na pole elektrickej dopravy svedčila aj prítomnosť konateľa divízie inteligentných riešení pre vozidlá spoločnosti Huawei na prezentácii nového elektromobilu, ktoré je produktom ich spolupráce s firmou Seres. Spoločnosť AITO oznámila, že na M5 EV dostala viac ako 30 000 objednávok už v priebehu prvých hodín od spustenia predaja.

AITO už predtým spustila výrobu dvoch EREV modelov ( elektromobilov so spaľovacím motorom ako generátorom elektrického prúdu s funkciou predlžovača jeho dojazdu bez mechanického prepojenia na kolesá auta) a to M5 M7. Plne elektrický AITO M5 EV je prvým čisto elektrickým modelom značky. S dĺžkou 4785 mm, šírkou 1930 mm a výškou 1620 mm, pri rázvore osí kolies 2880 mm bude novinka od AITO stredne veľkým luxusným SUV a teda aj priamym konkurentom modelu Y od TESLY.

AITO M5 EV sa bude ponúkať v dvoch konfiguráciách: prvá s pohonom všetkých kolies a dvomi elektromotormi s dojazdom 552 km a jednomotorová konfigurácia s pohonom zadných kolies a dojazdom 620 km. Jednomotorová konfigurácia je poháňaná elektromotorom na zadnej náprave s výkonom 200kW, ktorý dokáže vozidlo zrýchliť z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Na druhej strane stojí dvojmotorová konfigurácia, v ktorej sa k zadnému motoru pridá  aj predný s výkonom 165 kW a tak spoločný výkon jeho dvoch elektromotorov bude 365 kW (497 k.). Auto s týmto usporiadaním dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za približne 4,5 sekundy. Obidve motorové verzie sú napájané od CATL lítium fosfátovej batérie s kapacitou  80 kWh.

Model M5 EV je k dispozícii v šiestich vonkajších farebných prevedeniach a štyroch farebných variantoch interiéru.  Elektromobil je postavený na inteligentnej platforme DriveONE s čisto elektrickým pohonom od spoločnosti Huawei. Podľa pána Yu je elektrické SUV vybavené systémom adaptívneho riadenia dynamiky krútiaceho momentu DATS, ktorý vyvinula spoločnosť Huawei, ktorý zlepšuje súčinnosť batérie s motorom a skracuje čas odozvy na plynový pedál až na 4 ms, čo je 100-krát rýchlejšie ako u vozidiel so spaľovacím motorom.

Podľa výrobcu sa základný model s jedným motorom bude ponúkať za približne 41 500 eur a výkonnejšia verzia s pohonom oboch náprav za približne 46 000 eur po prepočte podľa aktuálneho kurzu NBS.

Zdroj: carnewschina