Polestar 3 – elektrické SUV sa začne vyrábať v Číne
Po mesiacoch očakávaní a dlhom rade reklamných upútavok, švédsko-čínska automobilka Polestar konečne odhalila svoje tretie auto s názvom Polestar 3. Nový model je pokusom Polestaru preniknúť na nasýtený trh SUV. Polestar 3 je prvé SUV od spoločnosti a bude sa vyrábať v Číne a USA.
Polestar je spoločným podnikom medzi spoločnosťami Volvo cars a čínskym koncernom Geely, a pre nás na Slovensku je zaujímavý hlavne z pohľadu avizovaného závodu na výrobu elektromobilov pri Košiciach. V portfóliu skupiny Geely je celý rad značiek zaoberajúcich sa výrobou elektromobilov a značka Polestar je tou povestnou „čerešničkou na torte“. Takže elektromobily Volvo, ktoré sa budú vyrábať u nás verme, že už za 4 roky, majú z čoho čerpať svoje technológie.
Keď sa Polestar 3 konečne dostane na trh, bude musieť konkurovať modelom prémiových nemeckých značiek ako Audi, BMW a Mercedes. Na rozdiel od okázalého luxusu spojeného so značkami spomínanými skôr, nové SUV od Polestaru stelesňuje škandinávsky minimalizmus.
Polestar 3 má rozmery na dĺžku 4900mm, šírku 2120 mm, výšku 1627 mm, s rázvorom 2985 mm. Čínski kupujúci, ktorí si budú môcť elektromobil kúpiť ako prví, si môžu vybrať z dvoch verzií : dvojmotorová vysokovýkonná verzia a dvojmotorová verzia s dlhým dojazdom. Vysokovýkonná verzia chrlí výkon 380 kW a maximálny krútiaci moment 910 Nm, zatiaľ čo verzia s dlhým dojazdom má výkon ohraničený na „skromnejších“ 360 kW a maximálny krútiaci moment je “iba” 840 Nm. Zatiaľ čo verzia s dlhým dojazdom zrýchli z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd, výkonnej verzii to isté trvá len 4,7 sekundy. Polestar 3 je dodávaný s batériou s kapacitou 111 kWh a má funkciu odpojenia zadného motora, ktorá umožňuje, aby SUV jazdilo len na prednom motore. Verzia s dlhým dojazdom prejde na jedno nabitie trakčnej batérie 670 km podľa novšej čínskej metodiky CLTC, zatiaľ čo vysokovýkonná verzia má dojazd 620 km. Obe verzie sú štandardne vybavené nastaviteľným jednopedálovým režimom plynu/rekuperácie a dvojspojkovým elektrickým systémom vektorovania krútiaceho momentu pre zadnú nápravu.
Elektrické SUV s cenou 84 000 dolárov je vyzbrojené množstvom technológií vrátane pokročilého softvéru na podporu vodiča od spoločnosti Volvo vyrobeného spoločnosťou Nvidia. Je to tiež prvé vozidlo od výrobcu, ktoré obsahuje Pilot Pack a balík asistenčných systémov pre vodiča podporovaný snímačmi LiDar.
Vďaka svojim vlastnostiam sa Polestar 3 dostane pod drobnohľad, pretože má vyššiu cenovku v porovnaní so svojou hlavnou konkurenciou – Tesla Model Y. Jeho cena 84 000 dolárov je o 14 000 dolárov vyššia ako pýtajú za Teslu Model Y (70 000 dolárov).
Ako prví si budú môcť novinku od Polestaru kúpiť solventní zákazníci v Číne. Za toto privilégium si však budú musieť priplatiť približne 39 000 USD. V Číne sa model Polestar 3 s dlhým dojazdom bude predávať za 880 000 juanov (122 800 USD), pričom odporúčaná cena oznámená spoločnosťou Polestar pre USA je 84 000 USD a pre Európu bude jeho cena 87 200 USD. Na druhej strane, vysokovýkonný model Polestar 3 bude stáť 1 030 000 juanov (143 800 USD). Na porovnanie, podobne veľký a výkonný čínsky NIO ES7 stojí 51 800 USD pričom má lepší čas zrýchlenia z 0 na 100 km/h – za 3,9 sekundy.
Polestar oznámil, že elektrické SUV bude debutovať v Číne na autosalóne v Šanghaji v roku 2023 a očakáva sa, že výroba začne v polovici roka 2023 v závode Volvo v Chengdu ( Čína). Podľa automobilky sa prvé dodávky začnú v 4. štvrťroku 2023, zatiaľ čo závod Volvo v Južnej Karolíne začne výrobu až v polovici roka 2024. Kedy švédsko-čínske “ľudové vozidlo” obohatí slovenský trh zatiaľ značka neoznámila, takže tí, ktorí ho budú chcieť mať doma v garáži, môžu spokojne šetriť!
Zdroj: carnewschina