Geely Panda Mini EV- pre ľudí vo veľkomestách
Spoločnosť Geely je vlastníkom automobilky Volvo, ktorá ohlásila vybudovanie závodu na výrobu elektromobilov pri Košiciach, zverejnila oficiálne zobrazenia interiéru ďalšieho elektromobilu určeného zatiaľ iba pre čínske veľkomestá. Kým európski a americkí kapitalistickí výrobcovia predstavujú zatiaľ iba elektromobily väčších veľkostných kategórii s patrične vysokými cenami, súdruhovia v zahnívajúcich čínskych (polo)štátnych koncernoch z času na čas potešia aj pospolitý ľud elektrickým vozidlom určeným na preplnené parkoviská veľkomiest a za cenu lepšieho bicykla. Elektrické mestské auto od Geely Group s názvom Panda mini je ďalším konkurentom Wuling Hongguang Mini EV .
Najprv by sme mali spomenúť trochu mätúce označenie Geely Panda mini. V septembri sa objavilo toto mini elektrické vozidlo v oznámeniach čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT) pod značkou Geometry s názvom „ M2 “. Neskôr sa to opäť objavilo v oznámeniach MIIT. Tentokrát sa však Geely rozhodla zmeniť jeho názov na „Panda mini“. Pridali tiež zvláštny nápis „GEOME“ na prednú a zadnú časť Pandy mini. Naznačuje to azda spojenie tohto maličkého vozidla so značkou Geometry určenou pre elektromobily. Panda mini sa však stane súčasťou modelového radu Geely.
Geely Panda mini je plne elektrické mestské auto s dvomi dverami a hranatým, no hravým štýlom. Jeho rozmery sú 3065 mm na dĺžku, 1522 mm na šírku a 1600 mm na výšku s rázvorom 2015 mm. Elektrická Geely Panda mini je teda o 155 mm dlhšia, o 29 mm širšia a o 21 mm nižšia ako Hongguang Mini EV. Geely Panda mini poháňa elektromotor s výkonom 30 kW (41 k.) Pohotovostná hmotnosť tohto vozidla dosahuje 797 kg a jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na dostatočných pre mestské použitie 100 km/h.
Geely Panda mini bude mať dojazd až 200 km. Dôležité je aj to, že malý elektromobil bude mať možnosť 22 kW rýchlonabíjania. Spoločnosť Geely spomenula, že Panda mini sa bude môcť nabiť z 30 % na 80 % za 30 minút. Čo sa týka nabíjania od nuly do sto percent, to bude trvať 68 minút. Vozidlo bude mať aj AC nabíjací port pre 7 kW umiestnený v strede prednej masky. Z AC nabíjacej stanice sa bude dať nabiť za 3 hodiny. Panda Mini bude mať dva jazdné režimy: Normal a Sport. Navyše bude mať 3 rôzne režimy rekuperácie.
Interiér Geely Panda mini je ladený v jemnej ružovej farbe. Má dvojramenný volant s plochým spodkom. Riadenie vyzerá skutočne športovo, ale veľa automobiliek používa volant v tvare D na zväčšenie priestoru pre nohy vodiča. Za volantom je dvojica čiernych páčok ovládajúcich svetlá a stierače.
Stredová konzola Panda mini má dve obrazovky. Prvou je monitor pre prístrojový panel s uhlopriečkou 9,2 palca. Obrazovka multimediálneho systému má menší rozmer, iba 8 palcov. Pod hlavnou obrazovkou sa nachádzajú dva vetracie otvory a blok fyzických tlačidiel. A v najnižšom bode stredovej konzoly sú dva USB porty. Vpravo je dvojica otvorených priehradiek. Je teda zrejmé, že spolujazdec nebude mať airbag. Panda mini na to jednoducho nemá dostatok miesta. Stredový tunel Pandy mini dostal otočné radenie a dva ovládače otvárania okien.
Predchádzajúce vyjadrenia Geely hovorili, že cenové rozpätie Panda mini sa bude pohybovať okolo 40 000 – 50 000 juanov (približne 5 413 – 6 766 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Keď raz do našich predajní bicyklov dorazia aj takéto elektrické “približovadlá”, bude to ťažký výber.
Zdroj: carnewschina