Buick Electra E5 – elektrické SUV pre Čínu
Buick pripravuje vlastnú rodinu elektrických vozidiel, pre ktoré sa oživil historický názov Electra. V rokoch 1959 až 1990 patrili k najdrahším a najluxusnejším modelom značky Buick. Teraz sa rôzne modely značky Buick (sedany, crossovery, minivany) s ďalšími predponami k názvu stanú Electrami. A prvý z tohto radu by mal byť veľký crossover Buick Electra E5.
Buick Electra E5 je založený na platforme pre elektrické vozidlá Ultium od GM. Čínsky názov platformy je 奥特能 (Àotènéng) a spoločnosť GM je na to taká hrdá, že pre platformu založila samostatnú webovú stránku v čínskom jazyku , doplnenú o celebrity a sociálne médiá. Platforma Ultium je základom aj pre iné elektromobily koncernu GMC, ako Hummer EV a Cadillac Lyriq.
Electra E5 je vyrobená spoločnosťou SAIC-GM. Názov „Electra“ sa bude používať pre sériu pripravovaných elektromobilov, ktoré budú zahŕňať elektrický sedan a elektrické MPV. Nová séria Electra bude pravdepodobne znamenať koniec série Velite.
Dizajn Electra E5 je riešený v novom štýle značky, ktorého hlavným znakom je žraločí nos prednej časti. Electra má LED svetlomety, zapustené kľučky dverí a panoramatické strešné okno, na výber sú 18- alebo 20-palcové kolesá.
Rozmermi sa Buick Electra E5 približuje k modelom Lexus RX alebo Volkswagen Touareg: dĺžka – 4892 mm, šírka – 1905 mm, výška – 1655 mm. Rázvor elektromobilu je ale dlhší ako u konkurentov: Electra E5 má 2954 mm. Podľa európskych a čínskych štandardov je crossover s takýmito rozmermi považovaný za stredne veľký, kým v USA je už kompaktný. V každom prípade, presne ako kompaktné SUV bol v septembri v USA predstavený Chevrolet Equinox EV , ktorý má presne rovnaký rázvor ako Buick Electra E5 a podobné proporcie. Oba crossovery sú založené na modulárnej platforme GM Ultium, ale Equinox EV bol vyvinutý v Amerike a Electra E5 bola vyvinutá v Číne, berúc do úvahy vkus a preferencie čínskeho publika, čo však nevylučuje možnosť dodávky čínskej Electra E5 na americký trh.
Pre Buick Electra E5 neexistujú zatiaľ oficiálne špecifikácie a v databáze čínskeho ministerstva priemyslu je uvedený iba jeden elektromotor s výkonom 180 kW (245 k). Pre porovnanie, americký Chevrolet Equinox EV má na výber dva varianty elektrického pohonu: jednomotorový pohon predných kolies produkuje výkon 213 k. a 328 Nm, dvojmotorový pohon všetkých kolies – 294 k. a 469 Nm.
Elektrický Buick má päťmiestny interiér, ale zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne obrázky. Uvádza sa len, že vo výbave budú virtuálne prístroje a multimediálny systém s funkciou bezdrôtovej aktualizácie. Electra E5 bude prvým čínskym modelom s autopilotom Super Cruise, ktorý môže zatiaľ naplno fungovať len v USA a Kanade.
Zdroj: carnewschina