Jiangnan U2 – malý a dostupný elektrický MPV/hatchback
Oživená čínska spoločnosť Jiangnan Automobile sa chystá uviesť na trh subkompaktný elektrický hatchback s retro dizajnovými prvkami pripomínajúcimi staré Suzuki Alto. Nový elektrický Jiangnan U2 je zaujímavé auto s odvážnym dizajnom a veľmi nízkou cenou. U2 v sebe spája prvky hatchbacku a MPV. Má dvojfarebný lak a kolesá sú v rámci možností vysunuté čo najviac do rohov karosérie.
Jiangnan Automobile je na čínskom trhu nenápadným hráčom, spoločnosť bola založená začiatkom tohto storočia ako dcérska spoločnosť čínskeho obranného koncernu Norinco, ktorý v 90. rokoch odkúpil od Suzuki práva a technológie na výrobu druhej generácie hatchbacku Alto so zámerom dať Číňanom lacné, ale kvalitné auto. Jiangnan nebol jediným výrobcom Alto (Norinco zadalo výrobu japonského auta niekoľkým kontrolovaným spoločnostiam naraz), ale ponúkal ho za najatraktívnejšiu cenu. V polovici minulého desaťročia sa malé auto, ktoré bolo v tom čase premenované z Jiangnan Alto na Jiangnan TT (ako u Audi), predávalo za 15 800 juanov – pri súčasnom kurze je to v prepočte iba 2 162 eur. Lacnejšie plnohodnotné autá v tom čase na čínskom trhu neboli.
Elektromobil Jiangnan U2 má niekoľko pekných dizajnových prvkov, ako sú okrúhle svetlomety orámované LED segmentami v tvare štvorca, čelné sklo v štýle MPV, aerodynamické zliatinové kolesá a výsuvné kľučky dverí. Jiangnan bude predávať päť verzií U2: U2 150, U2 300, U2 400, U2 400S a U2 400 Pro. Ponuka toľkých verzií už aj tak lacného motorového vozidla je typická pre menšie čínske automobilky.
Jiangnan U2 je veľkosťou porovnateľný s benzínovým hatchbackom Suzuki Swift: dĺžka – 3840 mm, šírka – 1742 mm, výška – 1545 mm. Ale elektrické usporiadanie a natiahnutý rázvor (2521 mm oproti 2450 mm pre Suzuki Swift ) urobili interiér priestrannejším. Čínsky elektromobil môže mať 16- alebo 17-palcové kolesá a presklenú strechu, ale bez posuvnej časti. Pohotovostná hmotnosť elektromobilu je iba 1188 kg. Elektrický U2 je klasifikovaný ako päťmiestne vozidlo.
Jiangnan U2 má pohon predných kolies s motorom na prednej náprave. Kupujúci si môžu vybrať medzi elektromotormi s výkonom 55 kW a krútiacim momentom 120 Nm, alebo 80 kW a krútiacim momentom 160 Nm. Maximálna rýchlosť je 135 km/h pre obe verzie. Podrobnosti o batérii sú zatiaľ iba útržkovité. Elektromobilu poskytuje elektrinu lítium-železofosfátová batéria (LFP) zabezpečujúca autu dojazd 305 km, alebo 406 km podľa metodiky CLTC. Veľkosti batérie spoločnosť zatiaľ nezverejnila.
Interiér je funkčný a trochu zábavný. Osviežujúco pôsobia oranžové detaily na kľučkách dverí a vetracích otvoroch. Sedadlá sú z umelej bielej kože a sú pomerne ploché. Na prednom paneli sú dve obrazovky a minimum tlačidiel. Pravá páka je zodpovedná za prepínanie režimov prevodovky a na stredovom tuneli je … plastové vedierko na drobnosti. Z „drahých“ možností sú tu elektricky nastaviteľné predné sedadlá a automatický brzdový systém s prednou kamerou, ale zadná pohovka má pevný chrbát a nemá opierky hlavy. Jiangnan nasleduje trend štvorcového volantu s jedinečným dvojramenným dizajnom s okrúhlymi ovládačmi funkcii s tlačidlami na každej strane.
Zadná lavica je rovná ako predné sedadlá, ale zdá sa, že je dostatočne široká pre troch spolujazdcov a podlaha je úplne plochá, takže ponúka tiež veľa miesta na nohy.
Prístrojová doska s najdôležitejšími informáciami.
Volič jazdného režimu je namontovaný na stĺpiku volantu.
Potrebujete aplikácie? Jiangnan to doviedol o dokonalosti. Pozrite sa na posúvač na pravej strane obrazovky. Toto je len vrchol. Všetky v Číne populárne aplikácie sú tu k dispozícii, napríklad Douyin (Tik Tok), QQ Music a Bilibili. V U2 sa nikdy nenudíte!
Cena Jiangnan U2 sa pohybuje medzi 58 800 – 99 800 juanov ( približne 8 016 – 13 606 eur podľa aktuálneho kurzu NBS). Najdrahšia verzia je 400 Pro, čo je aj biele auto na fotkách. Má deklarovaný dojazd CLTC 400 kilometrov a 80 kW motor pod kapotou.
Kedy príde na náš trh rovnako vybavený a cenovo dostupný elektromobil od európskeho výrobcu najlepšie platená gynekologička v Európe zatiaľ nezverejnila. No, nie je to asi “farmabiznis”!