XPeng G6 – elektrický fastback SUV s výkonom 487 k. pripravený do výroby

Kým situácia u európskych výrobcov elektrických áut by sa dala opísať známou vetou z názvu svetoznámeho vojnového románu Ericha Maria Remarque: “Na západe nič nové”, výrobcovia v Čínskej ľudovej republike sa predháňajú s predstavovaním nových zaujímavých modelov. Aktívne pri tomto diele vypomáha čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológii (MIIT), ktoré pravidelne potešuje priaznivcov elektrifikovaných áut novinkami prechádzajúcimi proces nevyhnutnej certifikácie pred vstupom na miestny trh. Obrázky z certifikačných fotografii síce nie sú štylisticky vyšperkované, ale poskytujú dostatok informácii o základných parametroch nových áut. Výnimkou pri tomto procese nie je ani mladá čínska spoločnosť Xpeng, ktorá sa pripravuje na spustenie predaja nového elektrického SUV-kupé strednej veľkosti G6, ktoré by malo zaujať strednú pozíciu medzi základným SUV G3 a vlajkovou loďou G9.

detaily XPeng G6 z materiálov čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológii (MIIT)

Predtým bol XPeng G6 známy pod kódovým označením F30. Čoskoro sa stane piatym elektrickým vozidlom v modelovom rade značky. Podľa záberov zverejnených MIIT, XPeng G6 dostal trochu pozmenený dizajn. Má tenký LED pásik v prednej časti, prívod vzduchu v spodnej časti nárazníka, hladkú kapotu a svetlomety v prednom nárazníku. Navyše vidíme, že v blízkosti svetlometov je dvojica LiDAR senzorov. Bude teda vybavený rovnakým systémom jazdných asistentov ako XPeng G9 . Vzadu má jednu firemnú skupinu zadných svetiel, strešný spojler a pomerne malú plochu zadného okna.

Rozmery XPeng G6 sú nasledovné: dĺžka 4753 mm, šírka 1920 mm, výška 1650 mm s rázvorom 2890 mm. Je teda o 97 mm kratší, o 45 mm užší a o 64 mm nižší ako súčasná generácia Nio EC6. Pre európskych motoristov, nový XPeng G6 je rozmerovo takmer identický napríklad s BMW X4. Pohotovostná hmotnosť XPeng G6 sa v závislosti od pohonnej jednotky líši od 1995 kg do 2100 kg. Obuté má kolesá rozmeru 235/60 R18, alebo 255/45 R20. Čo sa týka nábehových uhlov, tie sú 16° vpredu a 20° vzadu.

XPeng G6 bude k dispozícii s pohonom zadných (RWD), alebo všetkých štyroch kolies (AWD). Jeho základná verzia je štandardne vybavená jedným elektromotorom s výkonom 218 kW (296 k). Verzia s pohonom všetkých štyroch kolies sa nazýva „Performance“ a je vybavená dvoma elektromotormi s kombinovaným výkonom 358 kW (487 k). Bez ohľadu na pohonné ústrojenstvo dosahuje XPeng G6 maximálnu rýchlosť 202 km/h. Za zmienku stojí, že všetky elektromotory vyrába spoločnosť Wuhan XPeng Intelligent Manufacturing.

Kapacita batérii ešte nebola zverejnená. Vieme však, že budú typu (NMC) alebo LFP vyrobené spoločnosťou CALB Group. XPeng G9 používa batérie od tohto dodávateľa. Ich kapacita je 78,2 – 98 kWh. Model bude vybavený 800-voltovou architektúrou, akú má aj vlajkový model XPeng G9. XPeng G6 je pripravený na sériovú výrobu v Číne. Zdá sa, že sa na trh dostane už tento rok.  Čakáme na ďalšie informácie o tomto zaujímavom elektromobile.

Zdroj: carnewschina, bmw