GAC Aion V – veľká čínska ofenzíva pokračuje
Ako vieme, dopyt vytvára ponuku. A kde nájdeme väčší dopyt ako kdekoľvek inde, ak nie v „Ríši stredu“. Áno, čo povedať, žije tu viac ako miliarda ľudí. A drvivá väčšina z nich už nežije na chudobnom vidieku, ale v mnohomiliónových megapolisoch a teda – potrebuje auto. Aby sa Čína z dôvodu veľkého množstva automobilov nestala jedným veľkým oblakom výfukových plynov, štát dôsledne podporuje nákup a výrobu elektrických vozidiel. Preto je v Číne taký veľký počet automobiliek vyrábajúcich elektrické vozidlá rôznych kategórii a za veľmi atraktívne ceny pre koncového spotrebiteľa.
Aj napriek tomu že Aion V je položený na rovnakej modulárnej platforme GEP (GAC Electric Platform), ako sedan Aion S a crossover Aion LX, postavených na rovnakej elektrickej „platforme“ skôr, Aion V sa od nich výrazne odlišuje.
Namiesto predných svetlometov v tvare Y dostal horizontálne pruhy v dvoch úrovniach, vertikálne „vlnolamy“ v nárazníkoch a jeho zadné svetlá nie sú spojené pomocou svetelného mostíka, ako je to teraz v móde. Namiesto toho sa tiahnu pozdĺž bočných stien k zadným dverám a vizuálne pokračujú zaťahovacími klučkami.
Technické charakteristiky
Pre nový crossover sa používa stredná verzia uvedenej platformy s rázvorom kolies 2830 mm, ktorá je takmer na „polceste“ medzi Aion S (2750 mm) a Aion LX (2920 mm). Pri celkovej dĺžke 4586 mm, šírke 1920 mm a výške 1728 mm, má elektrický automobil svetlú výšku 160 mm, čo je dosť “skromné” pre crossover.
Auto má polonezávislé zadné odpruženie a pohon iba predných kolies (hoci v budúcnosti sľubujú aj „štvorkolku“ s viacprvkovou zadnou nápravou). Elektrický motor, podobne ako v prípade modelu S je v ponuke iba jeden a má výkon 135 kilowattov (184 k), no trakčná batéria môže mať kapacitu 60, 70 alebo 80 kilowatthodín, čo znamená 400, 500, 530, alebo dokonca 600 najazdených kilometrov na jedno nabitie.
Interiér
Interiérový dizajn má väčšiu kontinuitu s predchádzajúcimi dvomi modelmi ako exteriér: dvojramenný volant, vysoký stredový tunel s odkladacím priestorom pod lakťovou opierkou a veľká obrazovka, ktorá kombinuje digitálny prístrojový panel a multimediálny displej – všetko to je spoločné s elektrickým sedanom Aion S a veľkým elektrickým crossoverom – Aion LX. Ale všetky prvky sú však dotvorené trochu inak, aktualizované multimédiá podporujú technológiu 5G a na prednom paneli je slot pre vonné náplne. K dispozícii je tiež bezdrôtová nabíjačka pre smartfóny, parktronic a dokonca aj autopilot tretej úrovne, ktorý pracuje v spojení s navigačným systémom.
Ceny a výbavy
Spoločnosť GAC vo svojom najnovšom elektrickom aute – Aion V, pre kupujúceho pripravila až 13 úrovní konfigurácii za cenu 159 600 až 239 600 juanov (19.463 Eur – 29.219 Eur, podľa výmenného kurzu NBS). To nepotrebuje ďalší komentár – dopyt v “Ríši stredu” generuje ponuku, ktorá nás núti k zamysleniu na tému – ” A čo ponúkaš ty, Európa?”
Zdroj:
matador.tech