NIO ET5 Touring – prvé elektrické kombi od NIO určené pre Európu

Spoločnosť NIO, ktorú založil podnikateľ William Lee v roku 2014 zaznamenáva v posedných mesiacoch mierny útlm predajných čísel. Elektromobily NIO majú dobrú povesť, sú však drahé, takže o takom výraznom náraste predaja, aké zaznamenal BYD, môže NIO so svojím veľmi širokým modelovým radom len snívať. Okrem toho NIO príliš intenzívne renovuje svoju zostavu aj na čínske pomery, čo stojí veľa peňazí a NIO tiež minulo veľa peňazí na rozvoj vlastnej siete terminálov na výmenu batérií – možno preto zaznamenáva také veľké obchodné straty. Začiatkom júna NIO znížilo ceny v Číne pre celý modelový rad o 6-9%, zjavne zdesené májovými štatistikami predaja.

Z technického hľadiska NIO ET5 Touring úplne opakuje sedan ET5 , ktorý debutoval v roku 2021, a dokonca aj rozmery oboch karosérií sú úplne identické: dĺžka – 4790 mm, šírka – 1960 mm, výška – 1499 mm, rázvor – 2888 mm. Je o 77 mm dlhší, o 133 mm širší a o 57 mm vyšší ako BMW radu 3 Touring. Navyše, kombi NIO ET5 Touring nedostalo ani špeciálne zadné svetlá, to znamená maximálne zjednotenie so sedanom, ale zároveň ET5 Touring vyzerá štýlovo a športovo – Európanom by sa tento dizajn mal páčiť.

Karoséria Nio ET5 Touring je vyrobená z vysokopevnostnej ocele a hliníka, v streche nechýba stredová lišta, keďže v štandardnej výbave je panoramatická presklená strecha s plochou 1,35  m 2 . Deklarovaná torzná tuhosť karosérie je 32 000 Nm / stupeň, koeficient aerodynamického odporu  je 0,25. Objem kufra je 450 litrov, berúc do úvahy priestory pod podlahou – 492 litrov, so sklopenými sedadlami v druhom rade – 1300 litrov. Prípustné zaťaženie koľajníc strešných nosičov – 75 kg. Povolená hmotnosť ťahaného prívesu – 1400 kg. Predné zavesenie tvoria dvojité priečne ramená, zadné kolesá majú viacprvkové zavesenie. Predné kolesá sú vybavené dostatočne výkonnými ventilovanými kotúčovými brzdami so 4-piestikovými strmeňmi.

Rovnako ako sedan, aj Nio ET5 Touring je vybavený dvojmotorovým pohonným systémom (jeden na každú nápravu): maximálny výkon elektromotora vpredu je 150 kW (204 k) s krútiacim momentom 280 Nm, vzadu 210 kW (286 k) resp. 420 Nm, maximálny kumulatívny výkon – 360 kW (490 k) a 700 Nm. Do 100 km/h zrýchli kombi za 4 sekundy, maximálna rýchlosť je obmedzená na približne 200 km/h. Kapacita batérie je 75, 100 alebo 150 kWh, čo zaručuje dojazd  na jedno nabitie podľa čínskeho cyklu CLTC na úrovni  530, 680 a 990 km, no 150 kWh batérie zatiaľ v predaji nie sú.

 Interiér kombi sa nelíši od sedanu: bohatá výbava, 10,2-palcová  obrazovka prístrojov, 12,8-palcová multimediálna obrazovka, hovoriaca hlava asistenta robota Nomi. Súčasťou štandardnej výbavy je kompletná sada elektronických asistentov vodiča a kompletná sada airbagov vrátane centrálneho medzi prednými sedadlami, ktorá je potrebná na získanie maximálneho počtu 5 hviezdičiek v hodnotení Euro NCAP. V základnej konfigurácii je tiež skvelý audio systém s 23 reproduktormi a DVR s rozlíšením 4K.

Nio ET5 Touring je vybavený systémom NAD (asistovaná a inteligentná jazda), ktorý pomáha používateľom jazdiť po diaľniciach a mestských cestách. Je tiež schopný samostatne zaparkovať a dokonca automaticky navštíviť stanicu na výmenu batérií. Je to teda celkom príjemná funkcia. Spolieha sa na systém Aquila, čo je systém vnímania, ktorý obsahuje až 33 senzorov, vrátane LiDAR, 8 kamier s vysokým rozlíšením, 3 priestorové kamery, 1 systém monitorovania vodiča, 5-milimetrové radary, 12 ultrazvukových senzorov, GPS, IMU a V2X. Čo sa týka výpočtovej platformy, volá sa Adam. Skladá sa zo 4 čipov Nvidia Drive Orin s celkovým výpočtovým výkonom 1 016 TOPS. Pokiaľ ide o systém v aute, ide o Banyan 2.0.

Cenové úrovne verzii Nio ET5 Touring majú nasledovnú logiku. Stačí si vybrať kapacitu batérie a farebné možnosti. Vstupnú verziu RY5 Touring so 75 kWh batériou je možné zakúpiť za 298 000 juanov (približne 38 156 eur). Pokiaľ ide o model so 100 kWh batériou, ten je dostupný za 356 000 juanov (45 583 eur). Ide o veľku sumu peňazí. NIO ET5 Touring sa ale dá kúpiť aj bez batérie. Takto to bude stáť 228 000 juanov (29 193 eur). Pokiaľ ide o cenu predplatiteľskej služby, je to 980 juanov/mesiac (125 eur/mesiac) pre 75 kWh batériu a 1 680 juanov/mesiac (215 eur/mesiac) pre 100 kWh batériu.

Zdroj: carnewschina