Exeed Sterra ES – elektrický sedan od Chery s batériou CATL a dojazdom 700 km
Automobilový koncern Chery predstavil čisto elektrický sedan Exeed Sterra ES , prvé elektrické vozidlo značky. Začiatok predpredaja sa očakáva koncom tohto mesiaca a spustenie sériovej výroby v štvrtom štvrťroku tohto roka. Automobil oznámilo už začiatkom tohto mesiaca čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT). Sterra ES je prvý čisto elektrický sedan spoločnosti Exeed.
Sterra ES je umiestnená ako stredne veľký čisto elektrický sedan a je prvým modelom založeným na plne elektrickej platforme E0X a vyzerá pomerne športovo. Jej koeficient odporu vzduchu je len 0,205 Cd. Sterra ES má uzavretú mriežku chladiča, čo naznačuje jej elektrickú identitu. Ostré svetlomety na oboch stranách, priebežné LED svetlá po celej šírke karosérie a interaktívne svetlá v spodnej časti masky ešte viac umocňujú dobrý vizuálny efekt auta. Okrem toho je nad čelným sklom umiestnený Lidar, čo naznačuje pokročilé možnosti asistencie pri riadení. V zadnej časti sa prítlačné krídlo na zadných dverách môže automaticky zdvihnúť. Zadné svetlo má pekný dizajn po celej šírke auta.
Zboku je karoséria štíhla s dynamickým dizajnom a je dodávaná s obľúbenými výsuvnými kľučkami dverí. Okná zdobia pochrómované lišty a nechýba ani panoramatické strešné okno.
Model Sterra ES, postavený na úplne elektrickej platforme E0X a celohliníkovom dizajne podvozku, má rozmery 4945 mm na dĺžku,1978 mm na šírku, 1480 mm na výšku a rázvor 3000 mm. Vozidlo bude ponúkať dve možnosti pohonu: pohon zadných kolies s jedným motorom a pohon všetkých štyroch kolies s dvomi motormi v štyroch konfiguráciách pohonnej jednotky, z ktorých si spotrebitelia môžu vybrať:
- jeden 230 kW motor spojený s lítium-železo-mangán-fosfátovou batériou CATL
- jeden 185 kW motor spojený s batériou Blade BYD
- jeden 230 kW motor spojený s lítium-železofosfátovou batériou CATL
- duálne motory 123 kW + 230 kW, spojené s ternárnymi lítiovými + železo-mangán-fosfátovými lítiovými batériami od CATL
Elektromobil bude vybavený rýchlonabíjacou architektúrou 800 V a napájaný batériami CATL a pri rýchlom nabíjaní dokáže dosiahnuť nabitie batérie na 150 km jazdy len za päť minút. Jeho čisto elektrický dojazd je až 720 km, spotreba energie na 100 km je 11,7 kWh a zrýchlenie z 0 na 100 km/h je podľa Exeedu len 3,8 sekundy.
Interiér je vybavený takmer 16-palcovou plávajúcou centrálnou obrazovkou multimediálneho systému, 12,3-palcovým full LCD prístrojovým panelom a dvojramenným multifunkčným volantom s plochým dnom a rolovateľnými fyzickými tlačidlami na oboch stranách. Výpočtovú platformu podporuje čip Qualcomm Snapdragon 8295 a operačný systém pochádza z Harmony OS od Huawei. Okrem toho má stredová konzola zvýšený uhol a podporuje bezdrôtové nabíjanie. Chery tiež tvrdí, že v celom aute je viac ako 30 odkladacích priestorov. Medzi ďalšie konfigurácie patrí digitálny head-up displej AR-HUD, audiosystém Bose a bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov. Všetky sedadlá potiahnuté kožou Nappa.
Okrem toho bude Exeed Sterra ES prvým modelom, ktorý bude vybavený systémom LION AI od Chery, ktorý podporuje funkcie ako hlasové ovládanie, rozpoznávanie tváre, AR navigácia, pokročilá asistencia pri riadení, internetová služba a inteligentná domácnosť.
Po uvedení na trh bude Sterra ES priamo súťažiť s BYD Han EV, Leapmotor C01 a Neta S. Očakáva sa, že nový automobil bude uvedený na trh 30. novembra 2023 s odhadovanou cenou 200 000 – 300 000 juanov ( približne 25 254 – 25 253 eur).
Zdroj: carnewschina