Exeed Exlantix ET od Chery – elektrické SUV určené aj pre Európu
Chery Group dostala od čínskeho regulátora povolenie na výrobu pre Exeed Exlantix ET. Ide o elektrické SUV strednej veľkosti s veľkými exportnými ambíciami. V Číne je známe aj ako Sterra ET . V budúcnosti dostane aj verziu EREV (s motorovým predlžovačom dojazdu). Vonkajší dizajn a špecifikácie Exlantix ET zostávajú blízko modelu Li Auto L7 . A keďže Li Auto až do roku 2028 vážne neuvažuje o expanzii do zámoria, elektrické SUV od Exeed sa môže stať medzinárodnou náhradou L7.
Exeed je špičková značka pod koncernom Chery. Uvedená bola v roku 2017 na frankfurtskej výstave. V súčasnosti Exeed predáva benzínové a plug-in hybridné vozidlá. Jeho modelový rad zahŕňa štyri SUV: LX (Zhuifeng), TXL (Lingyun), VX (Lanyue) a RX (Yaoguang). Nedávno Exeed založil novú sériu áut s názvom Exlantix. Jeho domáci názov je Sterra. Táto vetva zahŕňa iba vozidlá NEV (PHEV a BEV). V roku 2026 plánuje Exeed uviesť na trh šesť modelov Exlantix, čím sa stane nezávislou značkou. A rad Exlantix je tiež navrhnutý špeciálne pre zámorské trhy.
Exeed Exlantix ET stojí na platforme E0X od Chery, ktorá tiež podporuje Luxeed S7 a Exlantix ES ( Sterra ES ). Podporuje pohonné jednotky BEV aj EREV. Jej hlavnými vlastnosťami sú vzduchové odpruženie a 800V vysokonapäťová architektúra. Vozidlá Exlantix tiež využívajú batérie Shengxing , M3P a Qilin od CATL .
Dizajn exteriéru a interiéru Exeed Exlantix ET vyvinul Pier Luigi Ferrari. Má rozsiahle pracovné skúsenosti v spoločnostiach Changan, SAIC a Pininfarine. Do predného nárazníka pridal Exlantix ET niektoré jemné vonkajšie prvky, ako sú veľké interaktívne LED prvky (ISD Cyber Butterfly). Umožňujú vodičovi vyjadrovať sa a komunikovať s ostatnými účastníkmi cestnej premávky.
Dizajnový štýl Exlantix ET vykazuje značné podobnosti s Li Auto L7. Tieto modely zostávajú blízko, pokiaľ ide o priebežné predné a zadné svetlá, zaťahovacie kľučky dverí a proporcie. Najvyšší stupeň výbavy ET má na streche senzor LiDAR, rovnako ako L7. A podobné sú aj rozmery týchto dvoch modelov. Exlantix ET meria na dĺžku 4955mm, šírku 1975mm, výšku 1698 mm s rázvorom 3000 mm. Je len o 95 mm kratší, o 20 mm užší a o 52 mm nižší ako Li Auto L7. Ďalšou podobnosťou medzi Exeed Exlantix ET a Li Auto L7 je päťmiestne usporiadanie interiéru.
Informačná tabuľka na porovnanie špecifikácii týchto dvoch modelov:
Exeed Exlantix ET | Li Auto L7 | |
Rozmery (mm) | 4955/1975/1698 | 5050/1995/1750 |
Rázvor (mm) | 3000 | 3005 |
Rozchody vpredu a vzadu (mm) | 1690/1695 | 1725/1741 |
Nájazdové a výstupné uhly (stupne) | 19/21 | 19/21 |
Kolesá | 255/55 R19; 255/50 R20; 265/45 R21 | 255/50 R20 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2070 – 2340 | 2450 – 2460 |
Hrubá hmotnosť (kg) | 2504 – 2748 | 3080 |
Výkon (kW) | 185 – 413 | 330 |
Vzduchové odpruženie | Áno | Áno |
Exeed Exlantix ET má štyri možnosti pohonu. Základná výbava má jediný elektromotor na zadnej náprave (RWD). Jeho výkon dosahuje 185 kW (252 k). Tento e-motor poháňa batéria typu LFP od FinDreams ( dcérska spoločnosť BYD ). Maximálna rýchlosť tohto ET je obmedzená na 190 km/h. Druhý stupeň výbavy má výkonnejší elektromotor s výkonom 230 kW (313 k). Jeho maximálna rýchlosť dosahuje 200 km/h. Táto verzia využíva batériu M3P (LFP+NMC) od CATL.
Tretí stupeň výbavy tohto SUV má dva e-motory a pohon všetkých kolies (4WD) so sumárnym výkonom 353 kW (123 + 230 kW) alebo 480 k. Jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h. Batéria je typu M3P pack od CATL. Najvyššia výbava Exlantix ET má dva elektromotory (4WD) s celkovým výkonom 413 kW (183 + 230) alebo 561 k. Sú napájané ternárnou (NMC) batériou Qilin od CATL.
Exeed Exlantix ET vstúpi na čínsky trh v roku 2024. Budúci rok sa dostane aj na zámorské trhy. Cenové rozpätie tohto vozidla ešte nebolo známe. Vzhľadom na to, aké podobné je toto vozidlo Li Auto L7, môže sa Exlantix ET stať „Li Auto pre zámorské trhy“. Toto by mal byť prvý budíček pre čínsky startup. Ak sa Li Auto bude naďalej orientovať len na domáci trh, môže v budúcnosti prísť o potenciálnych zákazníkov. Možno bude pre nich lepšie brať medzinárodné trhy vážnejšie skôr, ako v roku 2028.
Či príde toto pekné a výkonné elektrické SUV aj na Slovensko, sme sa od dosluhujúcej vlády “najväčších odborníkov” nedozvedeli. Je to asi tak pravdepodobné, ako ukazuje jeho interaktívny displej na prednej maske – na 50%. Ale ak predsa príde, na cestách medzi Dunajom a Tatrami by určite svojim tvorcom hanbu nerobilo.
Zdroj: carnewschina, chery, exceed